היום (שלישי), הותר לפרסום על ארבעה לוחמים שנפלו ברפיח. הבשורות הקשות מגיעות שעות ספורות אחרי הצבעת רוב בכנסת על חוק הפטור לגיוס החרדים. רגע לפני ההצבעה שעברה אמש, שיגרו הסלבס מכתב נגד חוק הפטור. עליו חתמו - יעל בר זוהר, צופית גרנט שנשואה לשולי רנד החרדי, ריטה, עידו מוסרי, צדי צרפתי ועוד רבים.

שולי רנד, צופית גרנט (צילום: איציק בירן)
שולי רנד, צופית גרנט (צילום: איציק בירן)

הבוקר, רגע אחרי ההצבעה כתב גורי אלפי: ״מה עכשיו? איך ממשיכים מכאן? כל כך הרבה חברים וחברות. קיבלו את צו המילואים השלישי שלהם בתוך שנה. אני משוכנע שלציבור החרדי אכפת. אני משוכנע שהציבור החרדי כואב. מי יקום מהמנהיגים ויעשה מעשה. מי יחלץ אותנו מאימת השבר הזה? איך נחייה יחד כעם אחד? כשאנחנו מבינים שחיינו וחיי ילדינו נחשבים פחות״.

גורי אלפי על חוק הפטור מגיוס  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גורי אלפי על חוק הפטור מגיוס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

קרן מרציאנו כתבה: ״ובדיוק באותו זמן שחיילינו נהרגים, הכנסת מקדמת את חוק ההשתמטות, איבדנו כיוון״. לירון ויצמן כתבה: ״וכמו בסרט רע מאוד, שאף אחד לא יכול לכתוב אותו מרוב שהוא מופרע, בזמן שנמסרות הודעות לארבע משפחות שחרב עליהם עולמן, בממשלה מקדמים הלילה את חוק ההשתמטות. איך זה הגיוני איך? למה הילדים שלנו כן ושל אחרים לא? במה אנחנו שונים? ללמוד תורה זה מבורך, שמשיהו רק יסביר לי במורה הגיונית, איך זה פוטר אותנו, מקלחת נטל בלהגן על המדינה״.

גם דין מירושניקוב, בעצמו לוחם קומנדו במילואים, הגיב בזעזוע: "אני בז לכל מי שהצביע בעד 'חוק ההשתמטות'. בזמן ש-4 מלאכים שלנו נקטפו בעת הגנת המדינה. בזמן שהמלחמה בשיאה, למען הבית שלנו. מדינת ישראל אני מתבייש בכם. ואמשיך לשרת את המדינה בגאווה".

קרן מרציאנו על חוק הפטור מגיוס  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קרן מרציאנו על חוק הפטור מגיוס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לירון ויצמן על חוק הפטור מגיוס  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
לירון ויצמן על חוק הפטור מגיוס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גם שי גבסו הגיב על המצב וכתב: "זה באמת בושה. אני בטוח שהחרדים לא חושבים כמו המנהיגים שלהם. אני בעד ללמוד תורה ובעד רוח, עם ללא רוח אין לו על מה להילחם. אבל מכאן ועד להחריג עשרות אלפים כל שנה ולהגיד תורתם אמונתם זה פשוט לא העובדה. אני בטוח ש-63 הח"כים שהצביעו בעד לא חושבים בלב שלהם שזה החוק שצריך לעבור".

שי גבסו על חוק הגיוס (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
שי גבסו על חוק הגיוס (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)