שבועות כבר כאן, חג המאפים והגבינות. בלבבות כל אחד מאיתנו מסתתר ומתחבא מאפה קטן שאנחנו אוהבים ומסמל את מי שאנחנו. אז החלטנו להכין רשימת סלבס כמאפים, כי גם להם מגיעה פחמימה מנחמת. זאת הרשימה המלאה

עינת שרוף כבורקס יבש שנחנקים ממנו
הזמרת שעולה על השולחנות, עינת שרוף, עלתה לכותרות שוב, בפעם השנייה, לאחר שנחנקה במהלך חזרות להצגה ונחנקה מכריך. כן, זה לא היה בורקס כמו שאנחנו אוהבים לחשוב. אבל לשרוף יש את כל המניירות שהופכות אותה לבורקס יפה ואיכותי שאפשר להיחנק ממנו בדרך הכי מצחיקה.

עינת שרוף (צילום: צילום מסך טיקטוק)
עינת שרוף (צילום: צילום מסך טיקטוק)

עידן עמדי כפרעצל ירושלמי חם
עידן עמדי הוא קונצנזוס. כולם מאוהבים בו, הוא עניו, הוא צנוע, הוא חכם, הוא חתיך, הוא פרעצל ירושלמי חמים וטעים שעושה לנו נעים בבטן ומזכיר לנו שהכל בסדר למרות הכל. הבחירה בפרצעל יכולה אולי להעליב את סדר גודלו של עמדי, אבל אם נעשה שאלון שוק נגלה שאין אדם אחד בעולם הזה שלא אוהב פרצעל.

עידן עמדי פאודה (צילום: באדיבות yes,אליה ספינופולוס)
עידן עמדי פאודה (צילום: באדיבות yes,אליה ספינופולוס)

אילנית לוי היא כריך עם שוקולד (סליחה אילנית, אנחנו באמת אוהבים אותך זה פשוט מתבקש)
מי שאוהב רכילות יבין את הרפרנס מיד. אילנית לוי זכורה מהרגע האייקוני בו אייל גולן אמר: "לפעמים לא בא לך רק סטייק, לפעמים בא לך פרוסה עם שוקולד". פרוסה עם שוקולד יכולה אולי להעליב, אבל יש בה בדיוק את מה שאנחנו אוהבים: פחמימה מתוקה שמרימה לנו את הסוכר בדם.

אילנית לוי לגולברי (צילום: שי יחזקאל)
אילנית לוי לגולברי (צילום: שי יחזקאל)

קורין גדעון כבלינצ'ס 
לקורין גדעון יש מתכון מיוחד לבלינצ'ס במילוי גבינה ודובדבנים שגורם לנו לחשוב עמוקות על איזה מאפה היא. בעודנו מנשנשים מהבלינצ'ס, הגיעה ההבנה: קורין גדעון היא הבלינצ'ס עצמם. היא מלוחה, מתוקה, מלאת הפתעות ובעיקר מזכירה לנו איזו דרך ארוכה הבלינצ'ס עשה מאז שהיה באח הגדול והפך לאושיית רשת, סליחה, למתכון מנצח שנמצא כמעט בכל בית ישראלי.

קורין גדעון בצילומי קמפיין טריומף (צילום: שי פרנקו ורינת זוארץ)
קורין גדעון בצילומי קמפיין טריומף (צילום: שי פרנקו ורינת זוארץ)

עומר אדם כטוסט גבינה
גם את עומר אדם כולם אוהבים, אבל אוהבים ברמות קשות עד כדי לשרוף את הלשון. כמו טוסט גבינה. טוסט גבינה הוא קונצזוס ישראלי, לא כמו עידן עמדי הבייגל הירושלמי שמעניק לנו תחושת לאומיות. הטוסט גבינה בא לתת לנו כוויות בלשון ותמיד מוכן למלא את הבטן שלנו מתי שרק נרצה. טוסט לילה עם שיר של עומר אדם, טוסט בוקר עם שיר של עומר אדם, טוסט צהריים עם שיר של עומר אדם, טוסט עם עומר אדם, הכל הולך. 

עומר אדם (צילום: יהודה בן יתח,יוד צילומים)
עומר אדם (צילום: יהודה בן יתח,יוד צילומים)

דניאל עמית כפסטה רוזה
סורי דניאל עמית, זאת אולי השוואה בייסיק, אבל לא יכולנו אחרת, את מושלמת כמו פסטה רוזה. זה נאמר בקטע הכי טוב והכי ממלא קיבות. פסטה רוזה הוא אחד מהמאכלים הנפוצים בימנו, כולם רוצים ללכת לפי המתכון של עמית ולתת לפסטה להתבשל בתוך עצמה. אל תשכחו גם להוסיף את הטעם האישי שלכם לפסטה ולהפוך אותה לחלק מכם. 

דניאל עמית (צילום: צילום עצמי, אינסטגרם)
דניאל עמית (צילום: צילום עצמי, אינסטגרם)

נועה קירל כבורקס פיצה
נועה קירל את בורקס פיצה. חלק ממדינת ישראל בצד של הבורקס גבינה, החלק השני בצד של בורקס תפוחי אדמה. רק על בורקס פיצה כלל מדינת ישראל יכולה להסכים לשלוח לאירוויזיון ולדעת שניקח מקום שלישי. נועה קירל כבורקס פיצה היא לא רק בצבע, אלא גם בגילויים המפתיעים שיש בבורקס פיצה - בכל ביס מגלים אותו יותר ויותר וגם אם חושבים שלא מדובר בלהיט, כשמסיימים אותו מבינים שמדובר בוואו אחד גדול, ממש כמו קירל עצמה. בעיקר אנחנו מאחלים לקירל וגם לנו לאכול בורקסים ללא הפסקה, אמן.

נועה קירל במשלחת מטעם טיקטוק למצעד החיים בפולין  (צילום: cmedia שי מסינטר, באדיבות חברת הפקה MPlive)
נועה קירל במשלחת מטעם טיקטוק למצעד החיים בפולין (צילום: cmedia שי מסינטר, באדיבות חברת הפקה MPlive)

אדל בספלוב כבורקס מים 
אדל בספלוב ירדה ירדה לא מעט במשקל וחוטפת על כך ביקורות, אולם למרות זאת היא לא מתנצלת. בספלוב היא בורקס מים קלאסי, ללא קלוריות, ללא פחמימות (טוב, מנסים) אבל עם אותה התוצאה של בורקס רגיל (בערך). בספלוב גורמת לנו להאמין, ממש כמו הבורקס מים, שאפשר לעשות כל שינוי אם רוצים. 

אופירה אסייג כפאי לימון
יש ששונאים, יש שאוהבים, אבל לנצח הוא יעורר מחלוקת ותמיד יהיה נוכח. פאי לימון ממש כמו אופירה אסייג לעולם לא ירד משולחן המחלוקות. על אף השונאים והאוהבים, הפאי הזה תמיד יהיה במרכז השולחן, כסטייטמנט שאומר משהו יותר גדול ממה שאנחנו יכולים להבין.

אנה זק כעוגת גבינה פירורים
היא מתוקה, היא קלאסית, היא באה בטוב בכל מקום ובכל שעה. ממש כמו אנה זק גם עוגת הגבינה משמחת לבב אנוש ובאה בטוב אחרי ארוחה עיקרית. זק הצליחה בשנים האחרונות להפוך לאחת הזמרות הכי חזקות בישראל, ועוגת הגבינה אמנם תמיד הייתה חלק מהמהות הישראלית, אבל אין ספק שהשתיים מחמיאות אחת לשנייה וממלאות את אותו החלל בלב שלנו. 

אנה זק  (צילום: מערכת TMI)
אנה זק (צילום: מערכת TMI)