תפסנו את זוכת ״האח הגדול״, טהוניה רובל, בפרימיירה לסדרה החדשה של הוט ״אינדל״ בה היא מככבת, שם היא סיפרה על הסצנה שהיא מפחדת לצפות בה, על הצורך למגר את האלימות המשטרתית נגד העדה האתיופית והגיבה על עליית התוכנית ״האח הגדול״ בימים האלה. 

״זו סדרה לא קלה לעיכול. לא לציבור הישראלי ובטח שלא למשטרה. אני חושבת שהבוקס הגדול בבטן יהיה לעדה האתיופית. זו סדרה סוחפת, לא פשוטה בכלל ודי מדברת את המציאות שמתרחשת דרך נקודת מבט של הנוער האתיופי בארץ והשיטור יתר שחל עליה״. 

טהוניה  (צילום: אור גפן)
טהוניה (צילום: אור גפן)

יש לך איזה סצנה שאת חוששת לצפות בה?
״יש לי סצנה שהיא קצת מביכה אותי ואני מפחדת שהיא תגיע. החברה צובעים אותי בלבן ואני בעירום מלא. לא ׳מלא מלא׳. אבל כן, שצובעים אותי בלבן ואני יוצאת מושפלת. זו אחת הסצנות הקשות עבורי. אני חושבת שנשים אתיופיות פחות חוות את השיטור יתר, אלא יותר הגברים. אבל בימים האלה אני חושבת שהנושא הזה לא מושתק כמו פעם, כי נולד וגדל פה דור שהוא צברי לכל דבר. יש לו אומץ לעשות דברים. אני מקווה שדרך הסדרה הזאת אנשים ילמדו ובטח שהמשטרה תלמד למגר את שיטור היתר על בני העדה״. 

אי אפשר להתעלם מהחיכוכים שקיימים בתוך הגוף המשטרתי, מה דעתך על זה?
״תראי, פוליטיקה אני לא יודעת ולא מכירה, אז אני לא נכנסת לתוך כל ההיסטוריה הזאת. מה שמעניין אותי זה לראות כמה שפחות נערים שחורים בכלא אופק על אלימות שוטר. מה קורה בתוך המשטרה? אני מקווה שהם ילמדו ויפנימו שלא כל מי ששחור הוא פושע״. 

טהוניה רובל (צילום: אור דנון)
טהוניה רובל (צילום: אור דנון)

כיוצאת ״האח הגדול״ בעצמך, מה את חושבת על עליית התוכנית בזמנים האלה
״אנחנו צריכים להבין שאנחנו מדינה שחיה בין עצבות לשמחה ברגע. זה היקום והמציאות שלנו. אנחנו מדינה שנמצאת במלחמה אין סופית. כואב לי, אני מתה שהם ישובו הביתה. אני לא יודעת אם הייתי סוגרת את עצמי בבית במצב הזה. אני חושבת שלא הייתי נכנסת כי זו לא תקופה מתאימה - אבל כל אחד רואה לנכון״.