משפחת כהן רגילה כבר שנים לתקשורת ולאור הזרקורים, אלא שבשנה האחרונה משהו קרה. אלין כהן אושפזה והתגלה כי יש לה דלקת קרום המוח, לני מרים, הנכדה של המשפחה, אובחנה עם אפילפסיה ועיכוב התפתחותי אותם החליטה המשפחה לחשוף באומץ, ואילו מירי כהן, אם המשפחה, חשפה כי אובחנה עם בעיה בלב ונאלצת לקבל טיפול לכל החיים.

הגענו איתה ועם נבחרת משפיעני עזריאלי לקניון עזריאלי מול הים ובין קניות ופאן, שמענו ממנה על הצדדים הפחות זוהרים, ההתמודדות המורכבת עם כל מה שקורה והעין הרע שפתחו (או לא פתחו? תלוי איך מסתכלים על זה) על המשפחה. צפו:

מירי כהן בראיון (צילום :מערכת TMI)

מה אנחנו עושים פה היום?
"הגענו לקניון מול היום עזריאלי, שהוא מתחדש ונכנסו מותגים בינלאומיים וזה ללא מע"מ, שזה מבחינתי הכי חשוב. כיף כפליים להגיע לכאן ולחוות את חוויית הקנייה המדהימה שיש כאן".

אם את כבר מתפנקת, מה את אוהבת לקנות לעצמך?
"מאוד אוהבת בגדים, מאוד אוהב למדוד. אני נהנית מזה. אבל אני לא יודעת אם היום אני אחווה חוויית קניה לעצמי. קודם כל לנכדות, לכלות, לילדים, ליורי בעלי ואז לי".

דיברנו היום על הנכדות שלך באמת, וחשפתם לאחרונה שהנכדה שלך לני סובלת מעיכוב התפתחותי.
"כן, עיכוב התפתחותי ואפילפסיה. היא בתזונה מיוחדת לכל החיים שעוזרת לה ולבריאות שלה. חשפנו את זה גם כדי להראות שלא הכל ורוד וכולנו מתמודדים עם קשיים, וגם כדי באמת לתת השראה לאנשים, שגם אם הרופאים אומרים להם שהכל שחור, פתאום רואים את האור בקצה המנהרה. לא כל מה שהרופאים אומרים, הם צודקים. גם לאלין אמרו לי דברים ותראה את אלין היום ברוך השם, חמסה חמסה. לני בדרך הנכונה, היא גיבורה ומתן וגילי מדהימים".

מירי כהן (צילום: אור גפן)
מירי כהן (צילום: אור גפן)

אני לא יודע אם זה עובר במצלמה. הפרצוף שלך נהיה רגיש יותר. איך את מצליחה לשמור על כוחות מול הילד שלך ואשתו?
"אני מראה להם שאני הכי חזקה והכי גיבורה בעולם, ואחר כך אני ויורי פורקים בצד את החולשה שלנו. אבל להם אנחנו מראים שאנחנו הכי חזקים בעולם כי אני חייבת. אם אני אראה שאני חלשה, אז זה ישפיע עליהם וזה לא פשוט. זה התמודדות של הנכדה שלא מרגישה טוב, ואז ההורים שלה שזה הבן שלי והכלה שלי. לראות אותם ואת הנכדה שלי חווים את זה, זה חוסר אונים. אבל המון אהבה והמון אכפתיות והמון דאגה והמון להיות נוכחת ולעזור ולהיות שם תמיד. זה לא פשוט, אבל נעבור את זה".

שהמסך נכבה, כמה את מרשה לעצמך להתפרק?
"המון. אבל אני גם חושפת את זה, את הקשיים. אני מדברת על כל הקשיים. עם לני מרים חיכינו לזמן שלהם שיתאים להם, כי החשיפה היא שלהם. אני מאוד שמחה שהגיע הרגע כי זה משחרר. קיבלנו המון הודעות שראו אותנו בבית חולים, אנשים התחילו לדבר ולפטפט, כי הם לא חשפו את הילדה. אבל חיכינו לרגע המתאים כי בכל זאת זה בריאות, עם כל הכבוד לאינסטגרם".

עברתם באמת שנה קשה. את בעצמך חשפת שגילו לך בעיה בלב. מלחיץ.
"הייתי מאושפזת שבוע ימים. היו לי פעימות לב מוקדמות ואושפזתי. הייתי מחוברת למכונות והכל. חשבו על צנתור, חשבו על פעולה שעושים כדי לעצור את זה. אבל אז הבינו שזה מכמה מקומות והסיכון הוא יותר גדול. אני מטופלת בכדורים היום, אז יורי כבר לא מעצבן אותי. הוא ממש נזהר וזהו, מה אני אעשה. אני אומרת תודה על מה שיש ושומרת על עצמי מבחינת תזונה וספורט. מאחלת לעצמי ולעם ישראל בריאות, כי זה הכי חשוב".

גם נפלה לאלין תקרה בבית השנה. חושבת שפתחו עליכם עין?
"אבא שלי יגיד לך שכן, כי אבא שלי מאוד מאמין בזה. אני דוגלת בזה שמי שלא מאמין זה מתרחק ממנו, אז משתדלת פחות להאמין. אבל אם תגיד משהו על הנכדות שלי אני אגיד לך 'חמסה'. אני לא יודעת, בתורה כתוב שיש עין הרע, אני רוצה להאמין שלא, ושזה קרה ושהכל יהיה בסדר ושזה מאחורינו".

מירי כהן (צילום: רפי דלויה)
מירי כהן (צילום: רפי דלויה)