- שמחה נשיאותית: נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל השיאו בשבוע שחלף את בנם מתן עם בחירת לבו, רותם בר. הוא איש הייטק, והיא עורכת דין. ברוח התקופה התקיימה חתונה מצומצמת יחסית, שכללה בעיקר משפחה וחברים של הזוג הצעיר. את החתונה ערך הרב ישראל מאיר לאו, שחיתן גם את הנשיא ורעייתו לפני כארבעה עשורים. אבל פטור נשיאותי בלא כלום אי אפשר, וכך בירך הנשיא הרצוג ברוח התקופה בתפילה לשחרור החטופים, וציין בהתרגשות כי משפחות בני הזוג משקפות מורשת דורות ממזרח וממערב, מעמק יזרעאל, חברון, ירושלים, פולין ואלג'יריה.

מיכל הרצוג, בוז׳י הרצוג (צילום: מרק ישראל סלם)
מיכל הרצוג, בוז׳י הרצוג (צילום: מרק ישראל סלם)

> והבשורה שעשתה לליאורה קצת טוב על הנשמה בימים קשים אלו: מאמן הכדורסל והפרשן האהוב אריה מליניאק הודיע לעולם: “היום לפני שנה, בתאריך ה־27 ביוני, הודיעו לי שחליתי בלוקמיה חריפה ואושפזתי בשיבא. תאמינו, תחלימו".

מליניאק, ספר לנו.
“עברתי השתלת מח עצם. אני במעקב ובדיקות פעם בשבוע. זה תהליך. מעולם לא אמרתי או כתבתי שהחלמתי. את זה יכול לקבוע רק רופא. לא נאמר לי ולא אמרתי דבר כזה. אני בבית, חזרתי לרדיו, נוהג, נפגש עם אנשים, אבל עדיין לוקח לא מעט תרופות. תאמינו, תחלימו. זו אמונתי".

אריה מליניאק (צילום: צילום מסך רשת 13)
אריה מליניאק (צילום: צילום מסך רשת 13)

 > הכתב תמיר סטיינמן נפרד מכתבי הדרום באירוע במסעדה “האותנטית" בבאר שבע. נעדרו מהאירוע אלמוג בוקר מחדשות 13 ומתן צורי מ"ידיעות אחרונות". היה אוכל? היה. וגם הרבה אלכוהול היה. הועלו חוויות, נעשו השוואות מי יותר גדול (שטח כיסוי, כן?), ונזרקו לחלל האוויר שמות של בכירים מפורסמים שיצאו מהאזור.

צורי, למה לא הגעת?
“תכננתי לצאת לאירוע הפרידה אחרי שהבן שלי בן ה־7, ינאי, יירדם. בדרך כלל אנחנו סופרים שישה עשר כבשים ואז הוא נרדם אחרי הסיפור. אלא שהפעם עדר הכבשים לא עזב את החדר והוא לא נרדם גם בכבש ה־50. התעכבתי. סליחה תמיר, אוהב אותך, מאחל לך בהצלחה ובוודאי שעוד ניפגש".

אלמוג בוקר, מדוע אתה לא הגעת?
״אנחנו שוב במעבר בית, בפעם הרביעית בשנה האחרונה, ואירוע הפרידה לצערי נפל על יום ההעברה. אוהב את תמיר ומאחל לו בהצלחה גדולה. הפסד גדול לעוטף ולדרום שהוא עוזב. יום טוב".

סטיינמן, משפט לסיכום.
“ברוח התקופה הזאת לא הייתה מסיבה, אלא מפגש פרטי של חברים".

תמיר סטיינמן, הופעה אביב גפן גולדסטאר (צילום: שוקה כהן)
תמיר סטיינמן, הופעה אביב גפן גולדסטאר (צילום: שוקה כהן)

- יו"ר ויצו ישראל, אורה כורזים, צעדה בסוף השבוע החולף במצעד החיים ברומניה בעיר יאשי, לזכרם של 400 אלף היהודים שנספו בשואת יהודי רומניה. זו השנה העשירית שבה נערך מצעד החיים בארץ זו. בין הצועדים: אל"ם במיל' גרשון רוטשילד והגנרל הרומני קונסטנטין סבויו.

גרשון רוטשילד, אורה כורזים, קונסטנטין סבויו (צילום: יחצ)
גרשון רוטשילד, אורה כורזים, קונסטנטין סבויו (צילום: יחצ)