לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את פגישתו עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ונשאר עם משפחתו מעבר לים, זאת למרות האסון במג׳דל שמס בו נרצחו 12 אנשים, רובם ילדים, הביקורת הציבורית סביב הביקור התעצמה.

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במאר-א-לאגו (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

מנגד, בנו, יאיר נתניהו החליט להגיב לביקורות הנרחבות כלפי משפחתו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ״במדינת ישראל נשיא המדינה [מקיים] תפקידים אשר בעיקרם הם ייצוגיים וטקסיים. מאחר שישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית בה סמכויות הראשות המבצעת נתונות בידי הממשלה, מי שנושא באחריות ובסמכות השלטון הביצועי, וביניהם ענייניה הביטחון והמדיניות, הוא ראש הממשלה, ובמקרה הנוכחי - בנימין נתניהו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יאיר נתניהו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
יאיר נתניהו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בנוסף לכך, הוסיף: "דרך אגב, בוז'י הרצוג עדיין בפריז? בכל זאת, שליחות מדינית חשובה של לצפות באולימפיאדה". איש יחסי הציבור, רני רהב, לא הצליח להישאר אדיש לציוץ המתריס והשיב לבנו של ראש הממשלה: "תגיד מה עובר עליך בן אדם? מה? נשיא מדינת ישראל מייצג את עם ישראל במקום הכי חשוב כרגע בעולם - פריז".

"מפגש ענק של ראשי מדינות העולם שהגיעו לכבד את נשיא צרפת ואת העם הצרפתי בפתיחת האולימפיאדה! אולי אתה לא יודע, אז אספר לך שלישראל יש את המשלחת הגדולה ביותר בהיסטוריה ואולי אתה לא מבין אז אסביר לך שטוב שהעולם רואה שנשיא מדינת ישראל והגברת הראשונה מיכל הרצוג מגיעים גם בימי מלחמה לאירועים היסטוריים!".

יצחק (בוז'י) הרצוג  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"כמו שאביך, ראש הממשלה נתניהו ואמך שרה הגיעו לארצות הברית ואביך נתן נאום מנצח בקונגרס! דווקא בימים קשים אלה העולם צריך לראות שעם ישראל פועל ללא מורא ופחד! שמחתי לסייע", חתם רהב.