שדרן גלי ישראל אבי רצון זכה היום (רביעי) לאצבע מאשימה מצד מגישי חדשות 12 ביניהם עמית סגל, כמי שמסית נגד עיתונאי חדשות ובעלי ערוצי הטלוויזיה 12 ו-13, האשמות שהגיעו לאחר שבקבוק תבערה נזרק הלילה לעבר ביתו של דוד ורטהיים מבעלי השליטה של ערוץ 12.

"קמפיין הסתה שיטתי": כתבת חדשות 12 יעל אודם תוקפת את אבי רצון בעקבות ניסיון הפגיעה בדוד ורטהיים

כמו כן, דיווחנו לכם לראשונה כי כתב המשפט של חדשות 12, גיא פלג, שיגר היום מכתב התראה לפני תביעה, לאחר שלטענתו רצון השווה אותו בתוכניתו לנוח'בה, הוציא את דיבתו ופגע בשמו הטוב. כעת גם הרשות השנייה נכנסת לתמונה.

הרשות פתחה בהליך הפרה לרדיו "גלי ישראל" בגין התבטאויותיו של רצון כנגד בעלי ועיתונאי ערוצי הטלוויזיה המסחרית בגין סעיפים 11 ו-11א' לכללי הרשות השנייה - משדר פוגע ופגיעה בשם הטוב.

 ברשות השנייה בוחנים את אמירותיו של רצון במהלך מספר תוכניות בהגשתו. כך לדוגמא, בתוכניתו ששודרה ביום 09.06.24, התייחס רצון לסיקור שקיבל "מבצע ארנון" ואי מתן קרדיט ראוי לראש הממשלה בערוצי הטלוויזיה המסחריים קשת 12 ו-רשת 13. רצון אמר: "תקשיבו היטב בעניין נתניהו... את זה לא יספרו לכם בערוצים של בלווטניקוש ושל דוד ורטהיים. אותו דוד ורטהיים, הבעלים של ערוץ 12, זה שאנחנו מתפללים שבמסגרת עסקה כלשהי עם החמאס, הוא - דוד ורטהיים, רעייתו, בניו ובנותיו - יועבר לעזה".

כמו כן, בתוכניתו מיום 30.07.24 התייחס רצון למגיש חדשות 12 (גיא פלג ,מבלי להזכיר את שמו) ואמר "הנוח'בות של דודינק'ה ורטהיים" . 

אבי רצון טרם הגיב לידיעה עם פרסום הידיעה