איש יח"צ הנודע וממקימי מטה החטופים רונן צור הגיש תביעה ייצוגית נגד ערוץ 14 בגין פגיעה בחיילי צה"ל, בשל סדרת התבטאויות ביקורתיות של מגישי הערוץ, כאשר אחת מהן נגד שמירה של בנים ובנות יחד במסגרת שירותם בצה"ל. "

בשמם של אלפי אזרחים, חיילי צה"ל ומשפחותיהם שנפגעו מדברי ההסתה בערוץ 14, הגשתי כיו׳ר 'דגל ישראל' תביעה ייצוגית כנגד הערוץ בגין הפרת תנאי הרישיון והסתה פרועה כנגד חיילי צה"ל. התביעה מבקשת פיצוי על סך אלף שקלים לכל נפגע, בסכום העשוי להגיע למיליוני שקלים". כתב צור בתביעה.

אלא שעוד לפני הדיון שנערך לאחרונה בבית משפט השלום בלוד, השופט רמי חיימוביץ' מתח ביקורת נגד התביעה הייצוגית של צור  וטען כי היא נעדרת בסיס משפטי וכי צור אינו מייצג את החיילים. והוסיף". יש חופש ביטוי, מי שצופה בערוץ 20 בחר לעשות זאת ולא ניתן לראות אותו כנפגע". עוד טען השופט "חופש הביטוי נועד לתת דרור למגוון דעות, לאפשר עיצוב עמדות וערכים, ופועל לכל הכיוונים. יתרה מכך, יש להיזהר מהפיכת בית המשפט לעורך על של כלי התקשורת, ולשקול היטב האם תובענה ייצוגית, שהיא כלי צרכני במהותו, מתאימה לדיון בביטויים הנאמרים או נכתבים בכלי התקשורת". 

בעקבות הדברים משך צור את התביעה הייצוגית וחויב על ידי השופט בבית המשפט המחוזי לשלם לערוץ 14 בגין הוצאות משפט  בסך 20,000 שקלים. 

רונן צור מסר:  "גאה בתביעה וגאה בכך שכעת נסללה הדרך להסית באופן חופשי נגד בעלי מגישי ושכירי ערוץ 14 באותן מילים איומות ומזוויעות שהם משתמשים כנגד מפקדי וחיילי צה"ל. החופש להסית נגד ערוץ 14 הושג בחסות בית המשפט שקבע שחופש הביטוי מאפשר זאת, והעלות השולית מתגמדת למול הזכות להשתמש בשפה האלימה שלהם נגדם. ותודה לשופט חיימוביץ שקבע גבולות ברורים לחופש ההסתה. אין ספק שחבריו השופטים יחושו כעת על בשרם את ההסתה של ערוץ 14. "