בזמן שאיתמר בן גביר משתלט לנו על כל חלקה טובה כולל על הנוער הצעיר שלנו בטיקטוק, בונה לעצמו ולעוקבים נרטיב שקרי ברשתות החברתיות ומצליח לסחוף אחריו אלפי תומכים גם אם זה על חשבון האינטרס הלאומי, קמה לה אישה אחת אמיצה שאמרה די, נמאס.

אי אפשר יותר להכיל את המציאות המטלטלת שבה לא יודעים אם נקום בבוקר, ואיך נסיים את היום. מציאות שבה ההמתנה למהדורת החדשות הפכה לסיוט מורט עצבים, כי לא יודעים איזו בשורת איוב עוד תנחת עלינו. ובעודנו מנסים להיאחז בקורטוב של תקווה שכבר לגמרי אבדה, מבלי ששמנו לב, צמחה לה אושייה טלוויזיה אחת אמיצה, שהחליטה לעשות מעשה ולהקים צעקה אחת גדולה.

זה כמעט עבר מתחת לרדאר של מהדורות החדשות שסיקרו אתמול את מתקפת המנע נגד חיזבאללה. ידיעה אחת קטנה שלא זכתה לפוקוס הראוי לה, רותם סלע תנחה את טקס משפחות טבח השבעה באוקטובר, לצד חנוך דאום, שייערך בפארק הירקון. למי שלא עקב, מדובר בטקס אלטרנטיבי לטקס הממלכתי שמארגנת מירי רגב מטעם הממשלה, שזוכה כאמור לביקורות רבות בעיקר ממתנגדי הממשלה.

רותם סלע (צילום: אלין זידקוב)
רותם סלע (צילום: אלין זידקוב)

רותם סלע, אחד השמות החמים בתעשייה, שהפכה עם השנים לסוג של קונצנזוס בלתי ניתן  לערעור, עשתה מעשה והחליטה באומץ לרדת מהגדר, ולהשתמש בכוח הרב שיש לה, גם במחיר של פגיעה אישית. המגישה שבשנה האחרונה שברה שתיקה ברשתות והביעה את התנגדותה לממשלה כבר לא מסתתרת מאחורי פרופיל האינסטגרם, בכל מיני סיסמאות וסטוריז מסוייגים ועלתה שלב בניסיון להשפיע, כשבחרה לקחת צד, צד נגד הממשלה ונגד הטקסים הממלכתיים של המדינה בחסות הממשלה.

סלע שהבינה כמו רבים מאיתנו, שיש פה מדינה לא מנוהלת, יוצאת בצורה פומבית וגלויה נגד הממשלה, גם אם זה אומר שהיא תאלץ לוותר על התדמית של הכוכבת האולטימטיבית האהובה, ולספוג הודעות נאצה מרושעות מטוקבקיסטים של תומכי הליכוד, כמו גם להעמיד בסיכון את הקריירה המפוארת שלה כאחת הנשים המצליחות בתעשייה בישראל, ולפגוע בסיכוייה לזכות בקמפיינים עתידיים של חברות גדולות במשק שמעדיפות פרזנטורים לא מזוהים פוליטית כדי לפנות לכלל האוכלוסייה.

רותם סלע נגד הממשלה  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רותם סלע נגד הממשלה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

התגובות הקשות נגד סלע גם לא איחרו להגיע: "חנוך דאום זה עבד נרצע של השמאל פשוט להקיא עליו, ורותם סלע עכשיו הולכת בדרכו", "ניסיון ההזוי של האנשים האלה להציג את הממשלה כלא לגיטימית לא יעזור להם. הם לא קיבלו בעלות על ה-7 באוקטובר. היום הזה הוא יום אבל של כל אזרחי המדינה. לא של קבוצת אנשים שהחליטה שהיא מנהלת את המדינה", וגם: "רותם סלע תורמת לפילוג ולשיסוע".

הדוגמנית והמגישה הלכה עם האמת שלה, גם כשיש לה המון מה להפסיד בדרך, והוכיחה שליבה נמצא במקום הנכון, במקום של המשפחות הכואבות ולא במקום בו קיימת השליטה, האומץ שלה ראוי להערכה רבה במיוחד כשמשווים אותה לחברתה הטובה ביותר, גל גדות. גדות נמצאת בהוליווד בעמדת השפעה גדולה במיוחד ובמקום לנצל את הבמה שלה, שכוללת חשבון אינסטגרם עם 108 מיליון עוקבים, היא נמנעת מלהתייחס ונזהרת מלנקוט עמדה שתפגע בקריירה שלה.  

רותם סלע, גל גדות, יעל גולדמן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רותם סלע, גל גדות, יעל גולדמן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

שלא תבינו לא נכון, אני לא מלינה על גדות שעושה עבודת קודש במאבק למען החטופים, אך אני מעריצה את סלע שלמרות שיש לה מה להפסיד והרבה, היא בחרה להשמיע קול.

מדובר בצעד דרמטי של סלע, שלראשונה בקריירה שלה משתחררת מהחצי השני שלה אסי עזר, ומתדמית מנחת הבידור ותוכניות הריאליטי, שעוברת לשחק במגרש של הגדולים, במגרש של  מעצבי דעת קהל, שיזכרו לעד ככאלו שהשפיעו או לפחו ניסו להשפיע על עתיד ילדינו ועל עתיד הדור הבא. 

רותם סלע, אסי עזר (צילום: שלומי יוסף, אור גפן)
רותם סלע, אסי עזר (צילום: שלומי יוסף, אור גפן)