פסק דין שניתן בבית הדין לעבודה חושף את מצבו הקשה של הזמר מתי כספי. הזמר מנהל תביעה מול ביטוח לאומי בדרישה להגדיל את שיעור הנכות שלו. זאת לאור הפגיעה בשמיעתו, דבר שהוביל אותו לדיכאון ובנוסף פוגע משמעותית בהכנסותיו של הזמר, שירדו בהיקף של 70 אחוזים מאז הבעיה בשמיעה.

הזמר בן ה-75 מנהל מאבק מול ביטוח לאומי משנת 2019, כשהוא ביקש להיות מוכר כנכה בגלל בעיות שמיעה וראייה שהתרחשו בעקבות עבודתו הרבה. ביטוח הלאומי הכיר בבקשתו והעניק לו 36 אחוזי נכות בלבד. אלא שהזמר לא הסתפק בכך והגיש לוועדת הערר תביעה מחודשת.

מתי כספי (צילום: יחצ)
מתי כספי (צילום: יחצ)

כך טען כספי בתביעה: ״אני כיום כמעט לא עושה שום דבר, בקושי יוצא מהבית. ביום שאני לא מופיע אני כל הזמן בבית. אני לא רואה אנשים. לא מבקרים אצלי. המוזיקה זה החיים שלי וגם פרנסה, ואני צריך להעמיד פנים כי אני לא רוצה שידעו איך אני מרגיש".

עוד הוסיף כספי לחברי הוועדה כי הכנסותיו ירדו ב-70 אחוז מאז הפגיעה בשמיעה. כפי שמפרסם אתר פסדין, חברי הוועדה אכן קבעו כי ״הזמר נראה מבוגר מגילו״, ״יושב עם ראש מורד ועיניים עצומות״ ו״סובל מירידה במצב הרוח שהחמיר לדבריו עם החמרת השמיעה״. כמו כן, עוד טענו כי הזמר סובל מתגובה חרדתית-דיכאונית ולא ממצב של "דיכאון מג'ורי" ולכן דחו את הערר. 

מתי כספי לא וויתר והגיש ערעור על החלטת הוועדה כשהוא מתבסס על פגיעה ניכרת בהכנסותיו ומתעקש כי הוא סובל מדכאון מג׳ורי. השופטת קבעה כי הוועדה לא נימקה את החלטתה לדחות את הערר של הזמר ולכן דרשה כי ייערך דיון מחודש באחוזי הנכות של הזמר.  

מתי כספי (צילום: משה ציטיאת)
מתי כספי (צילום: משה ציטיאת)