בראיון בפודקאסט TMI של מיקי לוין, אסתי ואיציק סוקולובסקי, הזוג החרדי המככב בעונה הנוכחית של "המירוץ למיליון", חשפו סוד מפתיע שהתרחש מאחורי הקלעים של התוכנית הפופולרית. 

"טבלתי במקווה באמצע המרוץ", גילתה אסתי, על הטבילה שביצעה בנהר אוסטרי קפוא. "זה היה בשלוש לפנות בוקר, קר בטירוף. הנהר היה מלא במי שלגים מומסים״.

אך הסיפור לא מסתיים בטבילה הקרה. בהמשך הראיון, הזוג חשף פרט פיקנטי במיוחד - מיד לאחר הטבילה, הם "עשו אהבה". "חד משמעית", אישר איציק בחיוך, "אנחנו נשואים, זה לא צריך להיות סוד״.

מיקי לוין עם אסתי ואיציק סוקולובסקי (צילום: אבשלום ששוני)
מיקי לוין עם אסתי ואיציק סוקולובסקי (צילום: אבשלום ששוני)

הזוג הסביר כי שמירה על טהרת המשפחה היא חלק בלתי נפרד מאורח חייהם, גם בזמן תחרות טלוויזיה לחוצה. "דיברנו עם ההפקה לפני על נושאים של שבת, כשרות, צניעות", סיפר איציק. "ידענו שאם נתקדם ונגיע רחוק, אז מן הסתם אסתי תצטרך באיזשהו שלב לטבול במקווה״.

אסתי תיארה את החוויה המסעירה: "אחד מאנשי הצוות לקח אותנו ליער. היה חשוך לגמרי, רק האור מהאוטו האיר. טבלתי שלוש פעמים, הייתי בהיפותרמיה". היא הוסיפה בחיוך, "ארבעים דקות הייתי שם, בזמן שכל הזוגות האחרים ישנו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הזוג לא הסתיר את העובדה שהטבילה והאינטימיות שבאה בעקבותיה באו על חשבון זמן יקר בתחרות. "לקחנו את זה על חשבון הזמן שלנו", הסביר איציק. "אבל זה היה חשוב לנו״.

איציק ואסתי, המירוץ למיליון (צילום: מערכת TMI)
איציק ואסתי, המירוץ למיליון (צילום: מערכת TMI)

מעבר לסיפור המקווה, חשפו השניים פרטים נוספים על חיי הנישואין שלהם. "יש לנו שבועיים של נידה בכל חודש", הסבירה אסתי. "מפרידים את המיטות, אבל נשארים באותו חדר". כשנשאלה אם זה קשה, היא ענתה: "זה גורם לגעגוע. כשאתה רוצה לאהוב מישהו באמת, געגוע זה חלק מהאהבה".

הזוג גם דיבר על האתגרים של להיות זוג דתי בתקשורת המיינסטרים. "אנשים לא מבינים איך אנחנו יכולים להיות חרדים ועדיין להשתתף בתוכנית כזו", אמר איציק. "אבל אנחנו מראים שאפשר לשמור על הערכים שלנו ועדיין להיות חלק מהחברה הכללית".

איציק דיבר בכנות על שירות צבאי, נושא שנוי במחלוקת בחברה הישראלית: "כל אדם חייב לתרום למדינה שבה הוא חי, נקודה". הוא הביע חרטה על כך שלא שירת בעצמו, והסביר שזו לא הייתה אפשרות בקהילה שלו כשהיה צעיר. עם זאת, הוא ציין שיעודד את בנו לשרת אלא אם כן יהיה מחויב לחלוטין ללימודי תורה.

הזוג גם שיתף את החוויה המטלטלת שלהם עם סרטן בילדות. בתם הדר אובחנה בגיל 4, מה שהוביל לשנתיים של טיפולים אינטנסיביים. אירוע זה השפיע עמוקות על השקפת עולמם ואמונתם.

"זו הייתה פרשת דרכים"ֿ, שיקפה אסתי. "אפשר לבחור בטוב או לבחור להתרסק. הייתה לנו הזדמנות לשחרר באמת דברים שלא הכרנו קודם", החוויה לימדה אותם להתמקד במה שבאמת חשוב וחיזקה את אמונתם.

איציק הוסיף, "הדבר הגדול ביותר שלמדנו מהסרטן של הדר היה פרופורציות בחיים. פתאום אתה לומד שברגע שאומרים לך שלבת החמש שלך יש סרטן, כל מה שהיה חשוב לנו עד לאותו רגע כבר לא היה חשוב",

אסתי ואיציק סוקולובסקי (צילום: אבשלום ששוני)
אסתי ואיציק סוקולובסקי (צילום: אבשלום ששוני)

למרות הפוטנציאל למחלוקת, הסוקולובסקים רואים בהשתתפותם בלב הפריים טיים, הזדמנות לשנות תפיסות לגבי יהודים חרדים. הם מנהלים מותג איפור מצליח, כאשר אסתי היא הפנים של החברה ואיציק מטפל בפעילות מאחורי הקלעים. מספר העוקבים שלהם ברשתות החברתיות הוכפל מאז הופעתם ב"מירוץ למיליון", וגדל מ-50,000 ל-100,000 עוקבים.

כשנשאלו על התהילה הפתאומית, שמרו השניים עם רגליים על הקרקע: "היום אתה בחזית, מחר יש תכנית אחרת ומישהו אחר יהיה בחזית, וזה בסדר", אמר איציק. הם רואים בבמה שלהם הזדמנות להוסיף ערך ומשמעות לחיי אנשים מעבר להצלחה עסקית בלבד.

לקראת סיום הראיון, הזוג הביע תקווה שהשתתפותם בתוכנית תעודד הבנה רבה יותר בין מגזרים שונים בחברה הישראלית. הם רואים במסע שלהם הזדמנות להראות שאפשר לשמור על אמונות דתיות חזקות תוך כדי מעורבות בעולם המודרני.

איציק ואסתי (המירוץ למיליון) (צילום: משה נחמוביץ')
איציק ואסתי (המירוץ למיליון) (צילום: משה נחמוביץ')