הנסיך הארי, הדוכס מסאסקס, הביע אמש (ראשון) "עצב גדול" בהצהרתו הפומבית הראשונה מאז שארמון בקינגהם הודיע ​​שהוא ואשתו, מייגן מרקל, יוותרו על תאריהם המלכותיים ולא ייצגו את המלכה כחלק מצוות המלוכה. 

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

הארי דיבר לראשונה בארוחת ערב שנערכה עבור ארגון צדקה התומך ביתומי מחלת האיידס. "בריטניה היא הבית שלי ומקום שאני אוהב", אמר הארי בנאום באירוע הצדקה שנערך בלונדון. "זה לעולם לא ישתנה. ההחלטה שקיבלתי עבור אשתי ועבורי לסגת לאחור, היא לא החלטה שקיבלתי בקלות. נדרשו חודשים רבים של שיחות, אחרי כל כך הרבה שנים של אתגרים. אני יודע שלא תמיד הצלחתי תמיד להתמודד עם זה נכון, אבל כפי שהדברים עובדים, באמת לא הייתה שום אפשרות אחרת."

הנסיך הארי (צילום: WPA Pool/Getty images)
הנסיך הארי (צילום: WPA Pool/Getty images)

"תקוותנו הייתה להמשיך לשרת את המלכה ואת העם, אך ללא מימון ציבורי", אמר. "לצערי זה לא היה אפשרי. קיבלתי את זה, בידיעה שזה לא ישנה את מי שאני או כמה אני מחויב, אבל אני מקווה שזה עוזר לכם להבין למה זה קרה, שהייתי חייב לקחת צעד אחורה עבורה משפחתי מכל מה שהכרתי אי פעם, כדי לעשות צעד קדימה אל חיים שלווים יותר. נולדתי אל תוך החיים האלה וזה כבוד גדול לשרת את המדינה שלי ואת המלכה".

הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: רויטרס)

"כשאיבדתי את אמא שלי לפני 23 שנה, לקחתם אותי תחת חסותכם", אמר בהתייחס לנסיכה דיאנה, שנהרגה באוגוסט 1997 בתאונת דרכים במהלך מרדף של צלמי פפראצי. "שמרתם עליי במשך הרבה זמן", אמר הארי, "אבל התקשורת היא כוח רב עוצמה, והתקווה שלי היא שיום אחד התמיכה הקולקטיבית שלנו זה בזה, תוכל להיות חזקה יותר, מכיוון שזה כל כך גדול מאיתנו. תמיד יהיה לי הכבוד הגדול ביותר לסבתא שלי, למפקדת הראשית שלי. אני אסיר תודה לה ולשאר בני משפחתי על התמיכה שהפגינו כלפיי וכלפי מייגן במהלך החודשים האחרונים".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AllNewsInc (@allnewsinc) on

כזכור, מוקדם יותר החודש בני הזוג הודיעו כי הם יחזרו מתפקידם כבכירים במשפחת המלוכה, יחלקו את זמנם בין בריטניה וצפון אמריקה ויפעלו לעצמאות כלכלית. המלכה אליזבת השנייה פרסמה הצהרה ביום שבת שחשפה כי השיחות עם הצמד נמשכו כבר חודשים. "אני מרוצה שביחד מצאנו דרך יעילה ותומכת עבור נכדי ומשפחתו", קראה המלכה בהצהרה. "אני מכירה באתגרים שהם חוו כתוצאה מסיקור אינטנסיבי בשנתיים האחרונות ותומכת ברצונם לחיים עצמאיים יותר".