כוכבת הריאליטי שמחה גואטה היא בתו של חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת ש"ס, יגאל גואטה, שאיבד בשנת 1974 את אחיו הבכור שנרצח בדם קר על ידי חוליית מחבלים בקריית שמונה. יעקב זכרונו לברכה, הדוד של שמחה, היה נשוי למרים שנרצחה גם היא יחד איתו באותה תקרית מזעזעת. מרים היא במקרה גם אחותה של אמו של הזמר הנודע מוש בן ארי. כך שמחה גואטה ומוש בן ארי מתגלים כקרובי משפחה רחוקים.

עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? הקליקו כאן ועשו לנו לייק

אמש (שני) לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, העלו כל אחד מהם בנפרד פוסט לזכר יקיריהם, שמחה לזכר דודה יעקב ומוש בן ארי לזכר דודתו מרים אשתו של יעקב. השורדת בדימוס והדוגמנית למידות גדולות סיפרה על התקרית שאירעה לפני 46 שנים: "ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה זורק אותי כל פעם מחדש לסיפורנו האישי של משפחת גואטה. משפחת השכול. כבת בכורה אני זוכרת שיום אחד בילדותי באתי לאבא שלי ואמרתי לו גם אתה בכור? אמר לי לא אני בן זקונים, ואין לי אח בכור".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SIMCHA GUETA שמחה גואטה (@simcha_gueta) on

"אחי הבכור נרצח, הוא ואשתו על ידי מחבלים. בשנת 1974 חוליית מחבלים חדרה באישון לילה לקריית שמונה. הם נכנסו לבית הספר יאנוש קורצ'אק על מנת שבבוקר למחרת יתחילו לטבח בתלמידי בית הספר. מה שהם לא ידעו זה שהיה אז חול המועד פסח והתלמידים היו בחופשה. אז הם לא ויתרו וחצו את הכביש לבניין הסמוך רחוב יהודה הלוי, שם גרו אז אחיו הבכור של אבא שלי ואשתו שהייתה אישה הרה. בשעות הבוקר המוקדמות יעקב ומרים ז"ל סעדו את ארוחת הבוקר שלהם ואז התחילו לשמוע יריות הם יצאו החוצה לראות מה זה. מרים הייתה אחות במקצועה, היא באה להגיש עזרה לפצועים. יעקב הלך אחריה ושניהם רצו לומר לשכנים שיש מחבלים בכך הצילו את משפחת שטרן, בעודם נורו יעקב ומרים בידי המחבלים".

"בכך הצליחו לברוח השכנים לבית משפחת שטרן. משפחת גואטה הפכה באותו הרגע למשפחת שכול. אבא שלי מספר על ילדות בצל אמא שכולה שלא הפסיקה לכאוב ועד יומה האחרון לבשה שחורים. לא הייתה מתאפרת ובכל יום הייתה עולה לבית העלמין והולכת מרחק של 50 דקות ברגל רק להרגיש קרובה לבנה הבכור וכלתה שהלכו לה ככה על ידי הרוצחים האכזריים. משפחת גואטה היא סמל ומופת בעיניי. משפחת גואטה מדייקת את המעבר החד בין יום הזיכרון ליום העצמאות, משפחה שיודעת לחיות עם העצב לצד השמחה היא המשפחה שגדלתי בה. מסתכלת על אבא שלי ורואה אותו מחייך אבל העיניים עצובות. ככה חינכו אותו וככה גם חינכו אותי, לחייך למרות הכאב הגדול".

מוש בן ארי העלה תמונה של דודתו מרים, אשתו של יעקב שנרצחה בפיגוע האכזרי וכתב: "יום זה הוא יום שכולנו לרגע נכנסים פנימה, למקום שלכל אחד יש שם אחר על הקיר. המקום הזה הוא אולי המקום הכי ישראלי שיש, הכי מחובר לפה, לאדמה הזו ולזהות שלנו בתור עם חופשי בארצו. אבל בסוף, לכל אחד יש שם, שביום הזה הוא מקבל את כל המקום בלב שלנו.

מוש בן ארי (צילום: שלומי פינטו, יח''צ)
מוש בן ארי (צילום: שלומי פינטו, יח''צ)

"ביום הזה בעצם הוא זה אנחנו ואנחנו צועקים את שמו שוב חזק שהרוח תיסע ותהדהד בכל הארץ וזיכרונו יהיה לנשימה ושמו יהפוך לשיר תפילה שלא נשכח, ושלא נרפה עד שיהיה האחרון שייפול למעננו, עד שהארץ תדע שלום וילדים וילדות לא יהפכו יותר לשירים ורוח עצובה לא תישא את שמם. היום גם אני נכנס למקום הזה ולרגעים שראיתי את הכאב של אמי על אחותה הקטנה מרים, אני מקדיש את כולי היום לזכרם של דודי ודודתי מרים ויעקוב שלא נפרדו גם במותם. יהי זכרם ברוך , ויהי זכרם ברוך לכל האהובים שנספו בשם ארצנו ולמען חירותנו כעם. היום האדמה תכאב".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mosh Ben Ari (@moshbenari) on