דווקא אתמול, בפרק קצרצר שלא היה קשור למה שמתרחש על האי, נרשמה עלייה במדד ההצלחה של הפקת "הישרדות". כמעט החלטתי לא לצפות, כי אם לומר את האמת, ההתנצלות של אלה איילון בפני הצופים, שלה הוקדש הפרקון, לא ממש עניינה אותי. מה היא כבר יכולה לחדש, חשבתי לעצמי? שוב היא תספר כמה היא סבלה בילדותה כשהייתה בודדה וגלמודה כי הבנות קנאו ביופייה והרחיקו אותה מחברת הבנים? או שוב היא תסביר שהיא הייתה רוצה שיכירו את איילון האמיתית, זאת שלמדה לברוח מבנים שמסתערים עליה?

מי הבחור הצעיר שנצפה מבלה עם אלה איילון? - לחצו כאן.

אחרי הכול, היה לה חודש וחצי על מנת להעניק לנו הצצה לתוך אותה אלה אמיתית כפי שהיא מכנה אותה, אולם כל מה שראיתי (וייתכן ואני טועה, כי בעוונותיי הרבים פספסתי לא מעט פרקים), היה בחורה צעירה שלא עוברת טוב בגרון, הן בגלל יהירות ילדותית, "אני דוגמנית" או "אני שפנפנה" או "אני אריאל בת הים הקטנה", ועוד ועוד סופרלטיבים על עצמה שהצניעות יפה להן.

אלה איילון הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)
אלה איילון הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)

בעצם, מאותו רגע כאשר השתלחה בתחילת העונה בדוד דביר וקראה לו זקן שאף אחד לא שם עליו, נס לחה בעיניי באופן מיידי. גם הירידות על בני ברוכים לאורך העונה ועל אלינה לוי, במילים בוטות שלא עברו שום פילטר, המאיסו אותה על הצופים. היא אפילו המשיכה להשמיץ את אלינה וברוכים במועצת השבט שבה הודח ישראל אוגלבו, אבל באותה נשימה דאגה להפוך את עצמה לקרבן, כשכולם מנחמים ומלטפים את הילדה עדינת הנפש, שפוגעת באחרים בחוסר טאקט משווע, אך מופתעת ובוכה כשפוגעים בה בחזרה. בקיצור, חוסר המודעות שלה, היה טו מאץ' בשביל העצבים שלי שגם כך בימי קורונה רופפים ומתוחים.

אסי בוזגלו שומר טינה לאלה איילון והחליט לנתק איתה קשר - לחצו כאן.

אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)
אלה איילון (צילום: צילום מסך רשת 13)

עם חזרתה לארץ, איילון שכל כך רצתה לזכות באהבת הקהל, גילתה שהיא רק הצליחה להשניא את עצמה ויש על זה קונצנזוס מקיר לקיר. האמת? אני לגמרי האמנתי לה שהיא עברה משבר נפשי לא קטן. מה עשתה ההפקה? אפשרה לה להתנצל בפרק קצר שהוקדש רק לה, בפני קבוצה של צופים שלא אהבו את דמותה בתוכנית. אותה קבוצה ישבה בחדר אחד והם חופשי ריכלו על איילון מאחורי גבה, ובאמת נאמרו דברים קשים וזה בלשון המעטה.

מה שהם לא ידעו הוא שאיילון באותו זמן ישבה בחדר השני והקשיבה באוזניות לביקורת המוטחת בה כשדמעות מציפות את עיניה. כן, גם שפחתכם הנאמנה הרגישה חמלה. ואז, סורפרייז סורפרייז, איילון הופיעה בפני אותה קבוצת ביקורת, והפעם ממש לא במלוא הדרה, ורחוקה שנות אור מדמות אלת הים שהייתה בטוחה שהיא מגלמת.

אלה איילון פורצת בבכי וחושפת: "אני בתקופה לא טובה' - לחצו כאן.

הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

התדהמה שניכרה על פניהם המופתעות של היושבים בחדר, שרק לפני שנייה גמרו עליה את "ההלל", הייתה פרייסלס. רגע טלוויזיוני משובח, לראות אנשים נבוכים שנתפסו עם המכנסיים למטה. בעיניי, זה היה רגע מוצלח יותר מכול הריבים והסכסוכים שהיו על האי לאורך כל העונה. לראות את אותה קבוצת ביקורת, עוברים ממוד של נמרים תוקפים, לכבשים תמימות, כשכל אחד פתאום משבח ומעודד את איילון ואומר כמה שהיא חזקה ונפלאה, זה היה רגע קומי נדיר.

אלה איילון חוטפת ולא תאמינו מי יוצא להגנתה - לחצו כאן. 

אלה איילון, ישראל אוגלבו, הישרדות (צילום: אור דנון)
אלה איילון, ישראל אוגלבו, הישרדות (צילום: אור דנון)

אחדים אף הזילו דמעה, אבל אני לא בטוחה שהם בכו כי הם ריחמו על איילון, כמו בגלל שהם נתפסו על חם. מותר לציין שזה גם היה רגע חינוכי, עבור איילון שאולי למדה לקח רציני לחיים, וגם עבור אותה קבוצת אנשים שבפניהם היא התנצלה, שאולי למדו שלא צריך למהר ולשפוט אחרים. אני סלחתי לאיילון כי בסופו של יום, היא בחורה צעירה בתחילת דרכה שעוטה עשרות מסיכות בניסיון להתאים את עצמה לתעשייה קשוחה.

היא עושה ותמשיך לעשות טעויות בחייה, העיקר שאין בה כוונות זדוניות והיא יודעת להתנצל שזה יותר גדול וחשוב מכל קריירת הדוגמנות הבינלאומית שלה. ובנימה אופטימית זאת, נקווה שירדן ג'רבי תנצח את העונה ואין מה להרחיב בנושא, כי היא הכי ראויה.

הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)