הדוגמן ברק שמיר עשה מחווה לאליל נעוריו, שחקן הכדורסל האהוב קובי בראיינט שהלך לעולמו בינואר האחרון בהתרסקות מסוק. שמיר צבע את עורו לשחור מה שנקרא "בלאקפייס", דבר שלא נהוג לעשות, והעלה לרשתות החברתיות. מה שהתחיל מרצון טוב הפך במהרה לסערה גדולה ברשת נגד שמיר. טיטי איינאו יצאה נגד שמיר וכתבה: "אני מניחה שאין דוגמנים שחורים בישראל שהיה צריך לצבוע את ברק בשחור, עזבו שאם זה היה בארהב זה לא היה מתקבל יפה בלשון המעטה. מדינה לבנה".

ברק שמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ברק שמיר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גם השחקנית הבינלאומית אלונה טל יצא נגד שמיר וכתבה: "זה כל כך מביך אני בטוחה אני בטוחה שהוא דוגמן נאה, אבל זה כל כך חסר טאקט". שמיר הבין את טעותו המרה ובמהרה הסיר מחשבון האינסטגרם שלו את התמונות. אך במקביל העלה פוסטים שתומכים במעשיו ביניהם של אחותו שכתבה: "די לחפש את הרע במקום לראות את הטוב".

ברק שמיר הצליח להכעיס  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ברק שמיר הצליח להכעיס (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

כמו כן העלה פוסט של חבר שחור המתגורר בישראל שיצא להגנת שמיר וסיפר שכשחור הוא לא נעלב, וכשעלה לישראל שמיר היה הראשון לעזור לו והפך לחבר הטוב שלו. שמיר סיים את הסגאה ובמקום התמונות המדוברות העלה התנצלות וכתב: "התאמצתי לעשות הפקה שתעביר מעט ממנו, יש כאלה שראו את העניין בצורה שונה, ממה שרציתי להעביר, לכל האנשים שנפגעו, כעסו וחשבו שעשיתי טעות, אני מצטער ומצר על האי ההבנה, לא הייתה לי כוונה רעה, ההפך הוא הנכון". 

 

ברק שמיר, קובי בראיינט (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ברק שמיר, קובי בראיינט (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

ברק שמיר מתנצל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ברק שמיר מתנצל (צילום: צילום מסך אינסטגרם)