המדינה הוכתה אתמול תדהמה לאחר שהשחקן והבמאי יהודה בארקן הלך לעולמו בגיל 75 לאחר מאבק במחלת הקורונה והותיר את המפורסמים בארצנו כואבים ודואבים על לכתו. בן ציון שגילם את בנו של בארקן בסרט המיתולוגי "אבא גנוב" נפרד מהשחקן בפוסט ואמר: 
"אבא גנוב של כל המדינה. אדם אחד וטוב הוא, אדם שמלא באור ככ הרבה חיוכים, השראה ומתיקות. נגעת בכולנו הכי עמוק וככה פתאום אתה עוזב. אדם אחד וטוב הוא, אדם מלא באור, הפלגנו יחדיו לראות כמה יפה הוא הים, משהו שהתחיל כמשחק ופתאום אנחנו חולקים לנצח את אותו עולם. אדם אחד מלא באור, זה הזמן לומר לך תודה על כל האהבה, תודה שהדרכת אותי כשהייתי ילד למצוא את התשובה. אומר לך שלום אבא גנוב שלי, שלום לך אבא גנוב של כל המדינה".

הבן של יהודה ברקן מאיים לתבוע גולשת שהשמיצה את אביו החולה בקורונה- לחצו כאן

גם השחקנית מיכל ינאי שהצטלמה לסרט קולנוע הראשון שלה בזכות בארקן פירסמה תמונה משותפת שלה איתו בתחילת הקריירה שלה וכתבה "יושבת עם דמעות ומחנק בגרון, רק לפני כמה חודשים נפגשתי עם מוסקונה, צפינו יחד בקטעים מנשיקה במצח וריכלנו עליך. הכרתי אותך לפני 30 שנה, כשהייתי בת 18 באודישן שעשית לי לנשיקה במצח. נערה מתלהבת עם ניסיון בתיאטרון ובטלוויזיה אבל מעולם לא התקבלתי לסרט קולנוע. העבודה לצידך הייתה המתנה הכי טובה שיכולתי לבקש. סרט ראשון שלי עם הפרטנר עם הכי הרבה ניסיון שאפשר לבקש כדי ללמוד ממנו ויותר חשוב אדם עם ענווה ורצון גדול לחלוק וללמד. עוד הוסיפה וכתבה "תודה על שהיית נדיב כשחקן וכאדם, תודה על שהצחקת ככ, . היית ותהיה השראה. אוהבת אותך".

View this post on Instagram

A post shared by מיכל ינאי (@michalyanai) on

גם הזמרת זהבה בן כתב "יהודה בארקן אהוב ליבנו, חלק בלתי נפרד מפס הקול של חיי וחיי כולנו" . השחקן אושרי כהן נפרד מבארקן וכתב "שחקן קולנוע הראשון האמיתי של ישראל. עד אליו כוכבי הקולנוע היו מאד תיאטרליים. יהודה היה הראשון שהביא מינימליות, שקט משחקי. עיניים שמספרות את כל הסיפור. משהו מאד אמריקאי. יהודה גם ידע לרגש אפילו בקומדיות הכי מופרעות. אפילו סרטי הבורקס המוגזמים שלו ידעו לגעת בך המקומות מרגשים. תודה יהודה על שיעורים והדמויות והסיפורים הבלתי נשכחים".

הבדרן אלי פיניש כתב "תודה על כל מה שנתת, נוח על משכבך בשלום". הדוגמנית נטלי דדון כתבה: "גרמת לי לצחוק שלא לדבר על לבכות, גרמת לי להרגיש, לדקלם טקסטים, ולראות סרטים בריפיט. מבטיחה לך שלריף ולי מחכה ערב צפייה בסרטיםשהם כל כולם אתה. תודה שנתת לי לגדול איתך, נשבר לי בדיוק הרגע הלב. נשמתך ואישיותך לנצח תהיה צרובה בתרבות שלנו , נוח על משכבך בשלום , איש מוכשר, אהוב ויקר ולא רק שלי, של דור בורקס שלם שכואב עכשיו" .