לפני שבוע וחצי השתחרר הזמר שלומי שבת ממחלקת הקורונה של בית החולים בלינסון אחרי 20 ימי אשפוז והיום (ראשון) בשעות הצהריים עלה הזמר למסיבת עיתונאים בזום היישר מביתו, בכדי לשתף על המחלה והאשפוז. שבת שנמצא עדיין בהליכי החלמה מהמחלה עלה לשיחת זום עם חמצן מחובר לאפו ושיתף על השבועות בהם היה מבודד מרגע שנדבק בנגיף והתאשפז בבית החולים. "נורא קשה להיות שעות בלי לראות בני אדם, כולם שואלים לא שיעמם לך? זאת מחלה הכי לא משעממת בעולם, כי אתה עוסק כל הזמן בלנשום והשעות עוברות ואתה לא מרגיש. אתה רק מחפש לנשום", אמר שבת.

כשנשאל איך הרגיש עם ההודעה על מותו של יהודה ברקן, השיב הזמר: "אני והוא התאשפזנו יחד באותה תקופה, היה לי מאד קשה כי הייתי במצב שלו, היו רגעים שהייתי במצב שלו והוא לא שרד את זה ואני לקחתי את זה מאד קשה, זה יכל היה לקרות גם לי. זה השפיע עליי מאד הסיטורציה ירדה לי למטה, נורא כאב לי, עדיין כואב לי".

שלומי שבת על רקע העיר ירושלים (צילום: סשה גבריקוב)
שלומי שבת על רקע העיר ירושלים (צילום: סשה גבריקוב)

על מצבו הבריאותי כיום אמר: "אני לא ממש אחרי, אני עדיין בהחלמה, אני עדיין מוגבל ועושה פיזיותרפיה נשימתית. כן יש תובנות, כן אני השתנה, וגם אני מחכה לראות מה יקרה לי ומה יהיה הלאה. החיים אחרי הקורונה הם אחרת. אחרי המחלה המפחידה הזאת, אני אעריך יותר כל דבר. המחלה הזאת גם פוגעת בך נפשית. הכל נראה לך מוגזם".

על תופעות הלוואי אמר: "יש כל מיני תופעות לוואי שבגלל ששכבתי ולא זזתי הרבה זמן הרגליים התנפחו, אני כבר לא באמת צריך את החמצן זה רק כי אני עדיין לא נושם במאה אחוז לבד, זה סתם לביטחון. לא איבדתי את התיאבון, אצלי זה עובד הפוך, נהייתי בלון, הייתי רעב בבית חולים בתקופה הזאת ופינקו אותי באוכל טוב".

שלומי שבת הודף שמועות על מותו (צילום: באדיבות עופר מנחם יחסי ציבור)

כשנשאל איך הרגיש כשקרא פייק ניוז על מותו, אמר: "לא נעים לקרוא שהייתי בהלוויה שלי וחזרתי לבלינסון עוד פעם". על אחד הרגעים הקשים במחלה אמר: "היה ערב אחד קשה שהתדרדרתי והגיעו הרופאים לקחת אותי לטיפול נמרץ ואני פחדתי מהמילה טיפול נמרץ, ניצלתי את זה שהרופא מעריץ שלי. ביקשתי שיחכה עד הבוקר. הרגשתי שעם שלם מתפלל בשבילי גם שלחו לי סרטונים של אנשים מתפללים. הגיע בבוקר והסיטורציה והדופק היו קצת יותר טובים, הוא לא אמר שלא מורידים לטיפול נמרץ אבל אמר נחכה עם זה.".

כשנשאל במה הצליח להיאחז בתקופה הזאת, סיפר שבת: "גיליתי המון אנשים וחברים חדשים שכל הזמן שאלו על בריאותי. והילדים שלי מנור ואביהו, קיבלתי מאביהו בשורה משמחת שנתנה לי הרבה כח וכל המדדים עלו למעלה. היה מטורף משהו מפחיד, הודעה שחיכיתי לה שנים. הוא סיפר לי במצב הכי קשה שלי בבית חולים. לצערי אני לא יכול לשתף".

שלומי שבת (צילום: באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)
שלומי שבת (צילום: באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור)

כשנשאל ממי נדבק סירב לחשוף ואמר: "אני פחדתי מהשאלה הזאת אבל אני מעדיף לשמור על כבוד האדם, לא לפגוע בו, הוא גם ככה עם ייסורי מצפון. אני באמת שמרתי על עצמי, נסעתי עם מישהו באוטו ועם המנהלת האישית שלי". כשנשאל איזה מסר יש לו להעביר הוא אמר: "יש לי מסר להעביר בשעות שהייתי בודד בחדר, היחיד שהיה איתי זה בורא עולם, שם הבנתי שאתה פשוש קטן לא משנה אם אתה ראש ממשלה, זמר או עובד עירייה, זה מכניס אותך לפרופורציה, וואלה אנחנו כאלה קטנים, תשתדלו לא להידבק במחלה הזאת. אחרי מה שעברתי שלושה שבועות ועוד שבוע וחצי בבית, אין טעם ללכת למסיבה או חתונה, לא שווה את הסיכון. עוד חשף כי פרופסור יורם לס היה המפקד שלו במלחמת יום הכיפורים וכשאחת העיתונאיות פנתה אליו עם מצלמה כבויה אמר: "גם אני הייתי בחושך הרבה זמן".