במסגרת סופת מונסון המתחוללת בפיליפינים, נהרס אחד הכפרים בו היו נוהגים לשהות צוות הפקת "הישרדות" בינהם המנחה גיא זוארץ במהלך צילומי העונות. הלילה העלה המנחה תמונות של מסלול הריצה בו היה נוהג לרוץ מדי בוקר ומהבקתה בה היה שוהה לצד תמונות של הכפר אחרי ההרס והחורבן שנותר בעקבות הסופה שהכתה בה.

"הבוקר הגיעה התמונה הזו, המחנה שלנו של צוות הפקת הישרדות. שם בין ההריסות נמצאים השרידים של בקתת העץ הקטנה שלי.כשראיתי את ההרס הזה פתאום הבנתי כמה אני קשור למקום הזה .זה ממש הפך אותי ורק אז הבנתי שלא יעזור אחרי כל כך הרבה שנים שם המקום הזה עבורי הוא בית" כך כתב בחשבון האינסטגרם שלו.

גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"בהמשך היום הגיעו דרך הפייסבוק קריאות לעזרה מאנשי הצוות המקומיים החיים שם בתנאים קשים גם ככה שסיפרו שהבתים שלהם ושל אנשי הכפר נהרסו קליל. מרגש לראות איך אנשי הצוות שלנו כבר התגייסו להעביר תרומות כדי שלאנשים האלה תהיה קורת גג/ ברזנט משהו. אם זה לא יקרה אף אחד לא באמת ידאג להם". 

בפוסט נוסף כתב "מסתכל על התמונות והלב שלי כואב, כל שנה אני חוזר לכפר הזה ומאוהב במקום, באנשים בטבע. הייתי רץ בכפר במסלול הקבוע שלי רואה את הכפר מתעורר, ותמיד משתגע ונפעם לגלות שלמרות העוני המטורף שהם חיים בו הם מחייכים וחיים עם מה שיש. מקווה שיצליחו להשתקם ולצאת מההרס הזה".

גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גיא זוארץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גם מתמודדים מעונות קודמות שזכו להיות על האי בפיליפינים לא נשארו אדישים למראות הקשים וזוכה העונה האחרונה אסי בוזגלו הגיב לזוארת "ואו כואב הלב, אני בשוק" ואילו טילטיל כתב "יאו כמה שזה עצוב". איתי תורג'מן הוסיף "לא יאמן כואב לי הלב עליהם".