אחד הסכסוכים הגדולים בתעשיית המוזיקה בעת האחרונה הגיע בסוף השבוע האחרון לנקודת מפנה כשבית המשפט הכריע בין יוסי גיספן והזמרת אגם בוחבוט כשסלע המחלוקת - השיר החדש שלה "יהלום". כזכור לפני כחודש הגיש הפיזמונאי תביעה בבית משפט השלום בבת ים  נגד הזמרת הצעירה ומנהליה, בטענה להפרת זכויות יוצרים בלהיט החדש של בוחבוט "יהלום", בו נעשה שימוש ללא הסכמתו בקטע מהשיר "מלכת היופי שלי" שכתב גיספן לאייל גולן לפני 20 שנה, ואותו הלחין עדי לאון והפך ללהיט גדול.

אגם בוחבוט (צילום: שוקה כהן)
אגם בוחבוט (צילום: שוקה כהן)

ההפתעה הגדולה של אגם בוחבוט - לחצו כאן

גיספן דרש פיצוי בסך של 100 אלף שקלים והוצאת צו מניעה שיורה להסיר את השיר לשידור וצפייה מכל אמצעי המדיה האפשריים אך בחמישי האחרון רגע לפני החג, דחה ביהמ"ש את בקשתו של גיספן למנוע את השמעת השיר. עוה"ד גיא קורתני ואורי גלט ממשרד יגאל ארנון ושות' אשר מייצגים את בוחבוט הסבירו כי לזמרת יגרם נזק כספי ותדמיתי מהסרת השיר, בעוד שגיספן לא יספוג כל נזק אם השיר ימשיך להיות משודר.

עוד טענו כי בשיר "יהלום" נעשה שימוש בקטע מהלחן של "מלכת היופי שלי" עליו אחראי עדי לאון ולא מהמילים, ולכן לגיספן אין כל עילה לתביעה. השופטת רונית אופיר המליצה לגיספן למשוך את בקשתו לצו מניעה זמני, וכך הוא עשה. במקביל ממשיכה בין הצדדים התביעה בגין הפיצויים בסך 100 אלף ש"ח, שדורש גיספן.