אחרי שהות ממושכת בארץ, השחקנית מורן אטיאס קיבלה לטענתה במפתיע שיחת טלפון מהסוכנות האמריקאית המייצגת אותה עם הבשורה כי עליה לארוז פקלאות ולהתייצב בלוס אנג'לס לאחר שהתקבלה לתפקיד בסרט חדש. אטיאס עזבה במפתיע את ישראל תוך שעות ספורות, למרות שספגה לא מעט ביקורות נוקבות כי הסרטון שהעלתה לתפקיד החדש שקיבלה בהוליווד אינו אמין. 

רגע אחרי שנחתה בעיר המלאכים והתאחדה עם אחותה שני, חשפה אמש (מוצ"ש) אטיאס לרגל חגיגות המימונה את השורשים המרוקאיים שלה, את הבושה שחשה כל הילדות בחגיגות המימונה והחינות המרוקאיות המשפחתיות ואת התובנות שקיבלה היום ממרום גילה.

"הידיים שלי רועדות, אני רותחת": מה הצליח להסעיר את מורן אטיאס? - לחצו כאן. 

View this post on Instagram

A post shared by Moran Atias (@moranatias)

"גדלתי בבית מרוקאי, הם השאירו בתים, עבודות, בטחון וחצו את הרי האטלס ברגל, הותקפו, נעצרו בדרך אבל שום דבר לא עצר בעדם להגשים את החלום היהודי שלהם ולהקים בית בארץ ציון", כתבה אטיאס והוסיפה: "הם מעולם לא שיתפו אותי באפליה שחוו שהגיעו לישראל כשנשדדו באוהלים, שפוזרו למעברות הרחק מערי האוניברסיטאות. להיפך לימדו אותי שהם אוהבים והכל פתוח גם בפניי כל עוד אני פועלת בכבוד. כיבוד אם ואב, כיבוד המסורת, ביקור חולים, וכמובן הכנסת אורחים".

View this post on Instagram

A post shared by Moran Atias (@moranatias)

"כשהגעתי לבית הספר רגשתי שהתרבות שלנו היא לא ממש תרבות היא וולגרית, קולנית מידי, צבעונית מדי, וכן אנחנו הקופים שרוקדים על כיסאות וצועקים קולולולו. אז כשהיו חינות ומימונות הצנעתי ולא הזמנתי חברים. מצאתי תירוצים למה אני לא מוסיפה אף אחד לרשימת המוזמנים, בטח שלא בן זוג. הייתי גאה מדי להודות שכן הרגשתי אפליה ובחרתי להתעלם מהאפליה, אבל היום עם תחקיר מעמיק גיליתי שקבלת הפנים למזרחים הייתה אחרת. היום אני לא מתעלמת ממה שהיה וכבר שנים רבות לא נותנת לעבר שלי הפעם במודע להכתיב לי את הווה והעתיד".

"לובשת כפתנים גם בימי חול תרבושים בפריים טיים תמיד מחפשת סיבה לארח ועושה הכל בכדי שהדור הבא יגדל בגאווה להיות בדיוק מי שהוא. תודה סבא וסבתא אמא ואבא שהשרשתם בנו ערכים ומסורת שהיום הפכו לחג לאומי למדינה שלמה. תסעדו ותרבחו , תתלבשו צבעוני, תשירו חזק כי החיים כל כף יפים".  

מורן אטיאס (צילום: רפי דלויה)
מורן אטיאס (צילום: רפי דלויה)