מוחמד חדיד, אביהן של שתי הדוגמניות האחיות ג'יג'י ובלה חדיד, הפתיע את עוקביו ובעיקר את העוקבים הישראלים כששיתף תמונה של יונה לבנה אוחזת בפיה עלה של זית. מדובר באחד מסמלי השלום הנפוצים שראשיתם מספר "בראשית", בסיפור הנודע של תיבת נוח והיונה שאחזה בעלה של זית בפיה ונשלחה לבשר על תום המבול. 

כזכור, חדיד ובנותיו לקחו את ההסברה הפלסטינית בכל הקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני צעד אחד קדימה בימי מבצע "שומר החומות" והניפו את דגל המאבק הפלסטיני בשם אביהן מוחמד שנולד בנצרת. משפחת חדיד פרסמו עשרות פוסטים וסטוריז אנטי ישראליים קשים, שמתארים זוועות שהחיילים הישראלים מבצעים בתושבי עזה עם קריאה לתמיכה בפלסטינים ואף השתתפו בהפגנות נגד ישראל.

חזרה בה? ג'יג'י חדיד עונה לתגובות הישראלים אחרי תמיכתה בפלסטינים - לחצו כאן. 

בלה חדיד, מוחמד חדיד (צילום:  Pascal Le Segretain  Getty Images)
בלה חדיד, מוחמד חדיד (צילום: Pascal Le Segretain Getty Images)

בעקבות התמיכה הפרו פלסטינית שלהם, הם הואשמו באנטישמיות ושנאת יהודים ותמונות של האחיות הדוגמניות הוסרו מחנויות אופנה בישראל. כך שזה היה לגמרי צעד מפתיע כשחדיד בחר לעשות תפנית בעלילה ושיתף מסרים של שלום בין הצדדים. אלא שדקות ספורות אחרי ששיתף את הפוסט עם מסרים של פיוס ושלום, התחרט מוחמד חדיד ומחק את הפוסט.

גם ג'יג'י חדיד לקחה לפני מספר ימים צעד אחד אחורה כשהגיבה לתגובות בהם הואשמה באנטישמיות וכתבה: "אני מגנה אנטישמיות, אני לא מנסה להרוג אתכם ולעולם לא ארצה לעשות כן. לא מאחלת להרוגים נוספים בצד הישראלי בדיוק כמו שאני מרגישה לצד הפלסטיני, רוצה זכויות שוות לפלסטינים. יש יהודים פלסטינים ונוצרים פלסטינים שחיו בדו קיום עם משפחתו הפלסטינית מוסלמית של אבי שנולד בפלסטין ב-1984, אני מאחלת לכם שלום".  

אסתי גינזבורג תקפה את ג'יג'י חדיד: "חסרת ידע, תדבקי בדוגמנות" - לחצו כאן. 

ג'יג'י חדיד, מוחמד חדיד (צילום:  Jamie McCarthy gettyimages)
ג'יג'י חדיד, מוחמד חדיד (צילום: Jamie McCarthy gettyimages)