כוכבת הריאליטי ליהיא גרינר הייתה תחת מתקפה בחודשים האחרונים, בין היתר בגלל סרטון שהעלתה לאחר האסון בהר מירון. מעבר לביקורת הקשה שהוטחה בה אחרי שהביעה את דעתה על האסון בו מצאו את מותם 45 בני אדם, היא קיבלה איומים על חייה, נפגעה כלכלית ואף חשה נבגדת מחברותיה לתעשייה. גרינר שוחחה היום (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס בתוכניתה ב-103FM וסיפרה על הימים המורכבים שעברה: "הייתי צריכה משהו כזה גדול כדי לגרום לי לסתום, למדתי המון. לא התכוונתי לרדת על דתיים, מה שקרה כאב לי והייתה בהר מירון צפיפות בלי קשר לאסון".  

"למדתי הרבה מכל הדבר הזה, אני שמחה שעברתי את הגיהנום הזה", אמרה גרינר והוסיפה: "הייתי באמת צריכה משהו כזה גדול כדי לגרום לי לסתום. אני ראיתי את האנשים מסביב מה הם כותבים ואיזה קל לכתוב את כל הדברים שהם רשמו מאחורי מקלדת ואז מול הפנים שלי מחבקים אותי. זה פשוט הזיה".

ליהיא גרינר (צילום: אמיר יעקובי)
ליהיא גרינר (צילום: אמיר יעקובי)

גרינר המשיכה: "זה בדיוק מה שהיה עם דודו מעפולה. הוא כתב 'מאוסה אחת, יאללה, בלה בלה בלה' ופתאום אני בריאיון עם גיא פינס והוא בא באמצע הריאיון 'היי כפרה, היי כפרה'. אמרתי לו 'איזה היי כפרה? נשמה, אתה קיללת אותי'. הוא ענה 'כן, אוי, מה שעשית לא בסדר אבל עדיין אוהבים אותך, כפרה'. איכס, מה זה? אמרתי לו 'אתה מגעיל'. נטלי דדון התקשרה אליי כשפרסמתי את הסרטון ואמרה לי 'ליהיא, זה לא הזמן עכשיו, תחכי לחקירה'. אמרתי לה 'מה זאת אומרת זה לא הזמן? זה עכשיו קרה! זה הזמן!' אנשים מתים, אתם תגידו לי איך להתאבל, איך להתעצבן, איך לכאוב? אני לא התכוונתי לרדת על דתיים. הייתי אומרת את המילים הרדודות שלי על כל האנשים האחרים שהיו מתנהגים ככה וגורמים למוות. מוות לחינם".

"התחלתי לקלל ולהשתגע על זה שבכלל יש התקהלות, כי זה כאב", אמרה כוכבת הריאליטי. "הם היו מאוד צפופים בלי שום קשר לנפילה. יש שם אנשים שלא יכלו לנשום בכל מקרה".

לדבריה, "אחרי שנטלי (דדון) אמרה לי להוריד אמרתי לה שהיא צודקת והורדתי. אחר כך, אחרי איזה שעתיים שזה רץ ברשת והעלו את זה ב'ישראל בידור' או ב'פינס', אז היא כותבת 'כל כך מיותר ליהיא'. כאילו, נשמה, דיברת איתי בטלפון! למה את צריכה לכתוב את זה? למה?!". ואז היא הלכה לפאנל ב'ישראל בידור' לדבר על כל הנושא. כאילו, חבר'ה, מה, באמת? כל אחד רצה איזה משהו עם הדבר הזה. כאילו, איפה 'אישה לאישה מלכה'? איפה זה?".

עוד הוסיפה גרינר, "אנחנו ממש לא חברות. אוי לא, וזה מה שאני אומרת לך – אני אוהבת שעברתי את הדבר הזה. תראי, זה לא שאני עכשיו דיברתי על האסון הזה כאילו אף אחד לא מת אצלי במשפחה. אני יודעת בדיוק מה זה לאבד בן אדם. אח שלי מת לפני שנתיים, אבא שלי מת כשהייתי בת 15. התנצלתי, ואנשים אמרו 'לא, לא, לא, נמשיך לרמוס'. הכי קל לרמוס את ליהיא. ופתאום נהייתי ראש כל האסון הזה, כאילו אני הרגתי אותם".

 העלאת הסרטון בו הביעה את דעתה על האסון גרמה לגרינר נזק כלכלי. "בעבודה, ב'Bunny Tummy', באתר 'משיקות', ירד באתר. אנשים שולחים אימיילים לעסקים, וזה עסקים שלי, כן? שולחים לי אימיילים 'תורידו את ליהיא'. אני כותבת להם 'היי, נשמה, זאת ליהיא'. כאילו, זה העסק שלי. אני אפטר את עצמי מהעבודה, חחח. אבל אני אגיד לך מה, כל הקמפיינים – אף אחד לא ביטל אותי. החברות פשוט אמרו 'הכול יירגע ואנחנו ממשיכים במאי'".

גרינר ציינה כי "בתקופה הזאת הרגשתי כאילו עוד פעם מישהו מת אצלי במשפחה. הייתי באבל מטורף בבית. הלב שלי היה ריק. הרגשתי את הריקנות הזאת, את ה'אוי מיי גוד' ובלי אובדן של מישהו. אוקיי? רצחו לי את הנשמה, פשוט ככה. ואני קיבלתי מלא הודעות 'ליהיא, נשמה, תהיי חזקה, זה יעבור' כאילו באמת מישהו מת אצלי, הבנת?".

ליהיא גרינר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ליהיא גרינר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

עוד אמרה גרינר, כי "יש אנשים באמת טובים, שאת הכי לא תצפי מהם, שאכפת להם. הם כותבים לי הודעות כמו 'אני לא יכול להפסיק לחשוב עלייך, אני חייב לדעת שהכול בסדר'. אנשים באמת דאגו לי ברמות, אפילו אנשים מהתקשורת. אפילו אנשים במערכת של גיא פינס התקשרו ואמרו 'היי מאמי, איך את מרגישה?'".

לסיום העבירה גרינר מסר לבני המגזר החרדי: "אני אוהבת אתכם, אני צריכה אתכם. אני הולכת אליכם כשאני צריכה, קדיש והכל. אני טסה לאומן, אני לא שונאת חרדים. זה למה היה אכפת לי כל כך, אבל אני מצטערת".