הגילויים והחשיפות של נשות הביצה בימים האחרונים ממשיכים להפתיע ולטלטל את התעשייה כולה. אחרי אפרת גוש שחשפה כי סובלת בשלוש השנים האחרונות מהתמכרות לאלכוהול והדוגמנית ניבר מדר שחשפה כי היא סובלת מדיכאון קליני, גם המגישה ומיבזקנית החדשות טלי מץ חשפה כי היא סובלת מהפרעות אכילה. 

בסרטון שהעלתה מץ הבוקר (רביעי) לרשתות החברתיות לרגל יום המודעות הבינלאומי להפרעות אכילה, חשפה המגישה כי היא סבלה רוב חייה מבולימיה. "אני סבלתי רוב חיי מהפרעות אכילה קשות. אני לא חושבת שזה נכון להגדיר אותן קשות כי כל הפרעות האכילה הן קשות, אין איזו סקאלה שמגדירה מה קשה ומה לא. כל ההפרעות האכילה הן קשות, עצם ההתמודדות איתן היא קשה ועצם זה שהיא חלק מהחיים שלכם מהגוף שלכם, מהנפש שלכם, זה מאד קשה".

טלי מץ (צילום: אינסטגרם)
טלי מץ (צילום: אינסטגרם)

עוד הוסיפה ואמרה מץ: "אני לא כאן כדי לזעזע אתכם או להציג מראה דרמטית או תמונות דרמטיות. אני כאן כדי לעלות את המודעות. זה סוג הנושאים שאף אחד לא באמת מדבר עליהן ומנסה לתקן את המצב. בכל שנה בישראל כ-1500 בני נוער מצטרפים למעגל הקשה והקטלני הזה של הפרעות אכילה. בערך 20 מתוכם מתים מהפרעות אכילה. הרוב מכירים את מה שרואים כלפי חוץ, רזה מדי, שמן מדי ואומרים אוקי זה אנורקטי וזה אכלני כפייתי. אני רוצה לדבר אתכם על מה שלא רואים וזה בולימיה", אמרה וחשפה: "אני הייתי בולימית המון שנים, אולי אתם מצפים שאני אראה תמונה של לפני ואחרי, אבל זה בדיוק העניין זה לא נראה בולימיה לא רואים".

"אני נראית פחות או יותר אותו דבר, שני קילו, שלושה קילו לפה, לא משהו דרמטי. בולימים נראים נורמליים, נראים רגיל לא רזים מדי ולא שמנים מדי, אבל אם מכירים מספיק טוב את הביטוי ההתנהגותי של זה, אפשר למנוע. בולימיה זה התקפי אכילה כפייתיים והיפטרות מהם אחר כך על ידי הקאה. יש המון צער וקושי ושנאה עצמית הנלווים להתנהגות הזאת, כשהבולימיה נקראת הרוצחת השקטה. כי אתם רואים אדם שנראה רגיל ומתנהג רגיל, נכנסים להריון, מקימים משפחה, עושים הכל, אבל אז כשאותו אדם מגיע הביתה מסתגר בשירותים ורוצח את הנפש שלו פעם אחר פעם, וזו הבעיה הכי גדולה".

טלי מץ (צילום: אינסטגרם)
טלי מץ (צילום: אינסטגרם)


"העובדה שניתן לנהל חיים תקינים לחלוטין ואז שאנחנו בחדרי חדרים, כשאנחנו לבד, לחלות את הנפש והגוף שלנו, זו מבחינתי הטריקיות הגדולה ביותר של המחלה הזו. בשיא המחלה שלי, הייתי הולכת לשירותים לצורך הקאה משהו כמו עשר פעמים, התעסקות אובססיבית במה נכנס ומה יוצא, היקף הלקאה העצמית שנלווה לזה, המחשבות הטורדניות האלה של אני לא מספיק , הם שם כל הזמן. יכול להיות, שאתם מצליחים לנצח את המחלה , ואתם מפסיקים להקיא , אבל המחשבות האלה נמצאות כל הזמן בראש שלכם. שרזיתי מדי, השמנתי מדי, זה כל הזמן מטריד את הראש".

"זה לא מטהר למרות שככה זה נקרא, זה מטמא, בעיקר את הנפש שלכם. זה בא לידי ביטוי בהתנהגות אובססיבית כלפי אוכל, הימנעות מאוכל, מאכילה חברתית, מאגירה של אוכל, בחדרי חדרים, שאף אחד לא רואה, הסתגרויות בשירותים, נימי דם על הפנים מהמאמץ של ההקאה או סימני שיניים על הידיים. יש סימנים, אפשר לשים לב לזה ואפשר גם לעזור ולהציל ואפשר לחיות חיים טובים ושמחים וזה אפשרי, אפשר לאהוב ולקבל את עצמנו. אם את כל האנרגיות בהתעסקות באוכל היינו יכולים להמיר לאיך אנחנו מקבלים את עצמנו. אם נהיה מודעים לזה, אנחנו יכולים להציל את עצמנו, חשוב לי שתדעו שזה אפשרי".

View this post on Instagram

A post shared by - (@talimetz)