לפני שנה התייחסה מעיין אדם לסערת נהג המונית הערבי, כשסרטון של נוסעת שפחדה לסוע איתו הפך ויראלי ואמרה "הפחד לגיטימי". בתגובה זכתה למתקפה של ניקול ראידמן לוחמת הצדק שיצאה נגד אדם ואמרה "התביישתי לשמוע את הדעות החשוכות שלך בנוגע למגזר הערבי, בגלל אנשים פרימיטיביים כמוך המדינה שלנו שסועה ומתפרקת, כל אזרח במדינה הוא ישראלי ללא השתייכות לדת גזע ומין". כעת נראה שראידמן ממשיכה באותו קו של שוויון זכויות והזדמנויות לכל אזרח ישראלי, והפעם היא יוצאת נגד ההורים שמתנגדים למינוי מחנכת ערבייה בבית ספר היסודי בנוף ים בהרצליה, ואף עומלת על תביעה נגדם.

הפרשה שתפסה כותרות והפכה לשיחת היום, קשורה אישית לראידמן כשבנה ריצ'י העולה לכיתה ב', לומד באותה כיתה מדוברת. רגע לפני פתיחת שנת הלימודים ההורים בכיתה יצאו נגד ההחלטה למנות מחנכת ערביה, בעוד לא התנגדו שמורה ערבייה תלמד מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית אבל לא תשמש כמחנכת שצריכה להנחיל לילדים אהבת ישראל, חגים סמלים וימי זיכרון.

הורי התלמידים אף הרחיקו לכת, שכרו עורך דין וחתמו על עצומה נגד המינוי. ראידמן שבנה ריצ'י לומד באותה כיתה הזדעזעה מתגובות ההורים וטענה כי מדובר בשיח גזעני ודעות חשוכות ואף החליטה לתבוע את אחת האימהות שיצאה נגדה בתגובות מגעילות בקבוצת ההורים, רק כי לא הסכימה לקחת חלק בגזענות. 

במקביל שיתפה פוסט בדקות האחרונות וכתבה: "האמת שהתאפקתי אבל אני מרגישה שאני מתפוצצת, יומיים ללא שינה וראש לא נרגע. המחשבה שהעולם בו אנו חיים מבוסס על ערכים של צביעות וגזענות חונקת אותי. יש לי המון מה להגיד, אבל אני לא מוכנה לפגוע בבן שלי שיצטרך לשלם מחיר כבד כי הרבה מההורים לא יאהבו לשמוע את האמת. 'את לא אמא, את מזעזעזת ומגעילה', 'מה את מתיפייפת ניקול', כתבה לי אמא בקבוצת ההורים, מילים שדקו כמו סכין בלב, רק על זה שלא הסכמתי לקחת חלק בעליהום על המורה וניסיתי להגריע את טורדנו הכעסים והמחלוקות. מעולם לא חשבתי שאמצא את עצמי בסיטואציה כזו. כמישהי שעברה אנטישמיות ברוסיה כיהודייה, וגזענות בישראל כעולה מרוסיה, אני מגדלת את ילדיי על ערכים של כבוד, קבלת האחר, אהבת חינם ודרך ארץ. מורה טוב לא נמדד על ניסיון שנות הוראה, דת גזע או דעות פוליטיות, אלא על היכולת לחדור לליבו של הילד ולהשאיר חותם של אור. נפשם הרכה של ילדנו צריכה חום ואהבה ללא קשר ללימודי סמלי המדינה וחגי ישראל שגם ככה נלמדים על פי תוכנית משרד החינוך, על ידי כלל המורים ללא קשר לדת שלהם. אני מאחלת לכל המורים והמורות שנת לימודים מוצלחת, שלא ניפגש בזומים ושילדנו יגדלו כדור אנושי ושיוויני, תעניקו להם ערכים, כי בגרות באנושיות לא קיימת" .

ניקול ראידמן (צילום: Usacheva Ksenia)
ניקול ראידמן (צילום: Usacheva Ksenia)