כששמו של אוהד בוזגלו התפרסם ברשימת השורדים של העונה החדשה של “הישרדות VIP” ברשת 13, היו מי שחזו שהוא יהיה אחד השורדים הבולטים שיגיעו רחוק במשחק, בדיוק כמו אחיו, כדורגלן העבר אסי בוזגלו, שקטף בעונה הקודמת שתי זכיות: התארים “השורד האחרון” ו”השורד האהוב ביותר”. אלא שהמציאות הפתיעה את הצופים וגם את בוזגלו עצמו, שהיה הראשון להיות מודח מהשבט שלו ונשלח להיות שומר הבקתה בתקווה לשוב בהמשך חזרה למשחק.

“ציפיתי להגיע הרבה יותר רחוק, ואני מניח שציפו ממני להגיע יותר רחוק - אם זה המתמודדים, המשפחה, החברים ופאני (בר מוחא, גרושתו ואם ארבעת ילדיו – מ”ל) - אבל יחד עם זאת אני מעדיף לעשות מסע קצר ולהיות אוהד בוזגלו במלוא עוצמתו מאשר להגיע לגמר ולא בדרך אמיתית וכנה”, הוא אומר. “אני מאוד שלם עם המסע שלי. כנראה שזה מה שהיה צריך לקרות, אני לא השורד האולטימטיבי”.

״נישקתי לה את הרגליים״: אוהד בוזגלו על הדרמה הגדולה בחייו - לחצו כאן. 

איפה טעית לדעתך?
“אני לא חושב שטעיתי. הייתי המתמודד הכי מסומן בתולדות ‘הישרדות’, מעולם לא הגיע מתמודד כזה מסומן. אני האח הגדול של מי שזכה בדאבל בעונה הקודמת, והגעתי לאי עם גרושתי ואם ילדיי. נוסיף לזה שבאי פגשתי את זהר שטראוס, שבעונה הקודמת היה נמסיס של אחי. אז בהכנות שעשיתי חשבתי שהדבר הנכון לי זה להתחיל חזק ולא מתחת לרדאר, וככה עשיתי. בדיעבד, אם הייתי הולך שוב, יכול להיות שהייתי מוריד פרופיל, אבל לא בטוח שזה היה מונע ממני הדחה מוקדמת”.

אוהד בוזגלו (צילום: אוהד קב)
אוהד בוזגלו (צילום: אוהד קב)


אתה מאוכזב מעצמך?
“אני לא מאוכזב מעצמי בכלל. כשאני רואה את סגנון הדיבור שלי והאופן שבו אני מתבטא על המסך, אני גאה מאוד בעצמי. על אף ההדחה המוקדמת אני נהנה מאיך שהתמודדתי שם בסיטואציה לא פשוטה מול כולם. אבל במבחן התוצאה כשלתי. מבחינת המשחק, ציפיתי להגיע לשלבים יותר גבוהים. אני מקבל את זה ברוח ספורטיבית. גם כמאמן כדורגל נחלתי הפסדים. אני מודה שהרגע הכי נמוך שלי בחיים היה ההדחה שלי ב’הישרדות’. ההרגשה שלי הייתה כאילו טבעו לי כל האוניות. היה לי דאון הכי גדול שהיה לי כי אני אדם שלא מתמודד עם משברים או רגעים נמוכים. אבל שאלו יהיו הצרות שלי. אנשים מתמודדים עם דברים יותר גרועים בחיים, ואני מעריך את מצבי”.

אוהד בוזגלו (צילום: עומר שפירא)
אוהד בוזגלו (צילום: עומר שפירא)


אם אתה לא מאוכזב מעצמך, אז בטח מרגיש אכזבה מהשורדים.
“בגדול אף אחד מהמתמודדים הוא לא בדיוק כוס התה שלי, זה לא שהיה לי שם חבר קרוב. אני כן מאוד מאוכזב מדודו אוואט, שחשבתי שהוא יהיה החבר הכי קרוב שלי כי אנחנו באים מאותו עולם, ומהיום הראשון אני הושטתי לו יד לחברות, אבל הוא היה מאוים מהנוכחות שלי. גבר שבטוח בעצמו לא צריך לחשוש מנוכחות של זכרים חזקים אחרים, ובזה אוואט אכזב אותי. חשבתי שגם מעיין אשכנזי ואני נהיה חברים טובים. התדמית שלה הייתה של בחורה רגישה, טובה ונאמנה. מעולם לא נבגדתי על ידי אישה עד שהכרתי את מעיין אשכנזי, ומאוד נפגעתי והתאכזבתי מהבגידה שלה. בסיום המשחק היא התנצלה וסלחתי לה, והיום אנחנו בקשר טוב“.

ומה עם זהר שטראוס?
“לגבי זהר שטראוס לא היו לי ציפיות מיוחדות, הוא האדם שאני הכי פחות מכבד מכל המתמודדים האחרים. הרי לא מדובר בילד קטן שבא לעשות צחוקים, אלא באיש משפחה, שרק מחכה לרגעים שהוא מול המצלמה לבד, ואז הוא מדבר בזלזול ובהתנשאות על אחרים. אני לא יכול להיות חבר של אדם כזה, ואני לא אתן את אמוני בו”.

זהר שטראוס (צילום: צילום מסך רשת 13)
זהר שטראוס (צילום: צילום מסך רשת 13)


מים עם קרח
על האי הוא גם פתח חזית עם ג’קי אזולאי. “ג’קי היא בחורה חזקה, וחשבתי שנחבור יחד, אבל ההתנהגות שלה הייתה קשה לי להכלה", הוא אומר עכשיו. "ידעתי שלא נכון לי לריב איתה, אבל לא יכולתי שלא, כי היא קוטעת כל בן אדם באמצע הדיבור שלו, היא חייבת לומר את המילה האחרונה, היא עושה את זה בצורה וולגרית”.

היא טענה שאתה לא יודע להתמודד עם אישה דומיננטית.
"אני אגיד בדיוק הפוך, היא מעולם לא התמודדה עם גבר דומיננטי שמעמיד אותה בסיטואציה שהיא לא המילה האחרונה. אני הראשון שמכבד נשים, וג’קי אזולאי היא הכל אבל לא העצמה נשית, יש לה הרבה מה ללמוד על דרך ארץ לפני שהיא נושאת את הדגל של העצמה נשית”.

גם השחקנית והשורדת שירה פרבר ביקרה את ההתנהגות שלך.
“זאת אישה שקיבלה ממני כבוד רב מהרגע הראשון על האי, והיא בחרה להשמיץ אותי ואת ההתנהלות שלי מול נשים עוד לפני שבכלל זכתה להכיר אותי. זה מראה כמה נשים יכולות להיות מסוכנות לכל גבר באשר הוא. גם אם הוא הכי מכבד שיש, הן עסוקות יותר בלהנהיג מאבק ולהשמיע את קולן, והן מפספסות, לא רואות את האמת ומפרשות כל דבר בצורה לא אובייקטיבית, וזה מסוכן היום מאוד לגברים ויכול להכתים אדם לנצח. 'מי טו' הוא מאבק מאוד מוצדק בעיניי, ואני הראשון שמתקומם על טיפוסים שאני לא יכול לכנות אותם גברים, שמנצלים מרות או כוח על נשים וילדים, אבל לפעמים מרוב הרצון להשמיע, נשים לא רואות מה קורה סביבן, לא מנתחות את המצב נכון. הרי איך אפשר להתעלם מכך שגרושתי על האי אומרת שאני אבא מקסים ובעל נפלא”.

ג'קי אזולאי ואוהד בוזגלו, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
ג'קי אזולאי ואוהד בוזגלו, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')


אבל אתה יכול להבין למה מבקרים אותך בעניין היחס לנשים?
“אני מודע למחלוקת שאני מעורר, אבל זה שיח שצריך להתקיים, כמו כל שיח שעולה לסדר היום, ואני שמח שאני אמיתי וכן ומביא את הנושא למסך, אותי פחד לא מנהל לעומת אחרים שמפחדים. השיח הוא שגבר שאין לו מחויבות יכול לנהל אינטראקציה עם מספר נשים במקביל, כשהן יודעות את התמונה מראש ובוחרות בכך בהסכמה מלאה. כך אני בוחר לחיות את חיי וזאת זכותי המלאה, אני לא מחפש זוגיות או מחויבות בקשר. אם אישה מסכימה ורוצה לנהל קשר מסוג זה, אז אני לא מבין איפה הבעיה, ברגע שאני שם את האמת על השולחן, כל הצדדים מרוויחים. הבסיס שלי הוא טוב, כן והוגן, וזה מה שחשוב בעיניי. אם העובדה שאני חי חיים של מסיבות, בילויים ואינטראקציה עם נשים הופכת אותי ל'ילד רע', אז מקובל מבחינתי. הייתי גבר נשוי עשר שנים שבהן הייתי נאמן וטוטאלי לפאני והבאנו ארבעה ילדים שאני להם אבא נפלא עד היום. פאני מעריכה את העובדה שאני בוחר לחיות את חיי ללא מחויבות, בצורה כזאת שאני אומר את האמת לכולם ולא משלה אף אחת”.

אוהד בוזגלו (צילום: עומר שפירא)
אוהד בוזגלו (צילום: עומר שפירא)


למה אתה ופאני התגרשתם?
“בשלושת החודשים האחרונים שלנו, התכתבתי עם נשים באתרי היכרויות. היא תפסה התכתבות שלי עם מישהי וזה ריסק אותה. זה היה הרגע הכי כואב בחיים שלי. זה יצר בינינו משקעים. צריך לדעת מתי להתגרש וצריך לדעת מתי להפריד כוחות. אני ופאני דוגמה לזה שאפשר לשמור על יחסים נפלאים גם אחרי”.

איך אתה מרגיש עם זה שפאני מצאה אהבה חדשה ובדרך למיסוד הקשר?
“אני מאוד שמח שפאני מצאה את אושרי (כהן – מ”ל) והוא נמצא בחייה. לראות את פאני מאושרת עושה אותי מאושר. אני תמיד אהיה שם בשבילה. לא הייתי רוצה שהמצב יהיה אחר”.

פאני בוזגלו, אושרי כהן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
פאני בוזגלו, אושרי כהן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)


מה שהתחיל בינך לבין השורדת אלה אייבינדר על האי מומש?
“עם אלה זה התחיל במשיכה פיזית ביום הראשון באי. ישנו כמה לילות ביחד, ולא היה שם סקס. הבהרתי לה שאני לא מחפש מחויבות ולא זוגיות, והיות שאלה היא מסוג הבחורות שרוצות שגבר יהיה טוטאלי ומחפשות קשר רציני, החלטנו להישאר חברים טובים, וזה מה שיש בינינו כיום”.

בין התגובות הקשות שאתה מקבל מככבים הכינויים “שוביניסט” ו”שחצן”.
“ההגדרה של שוביניסט היא גבר שחושב שהוא מעל נשים, אני חושב בדיוק הפוך - שנשים הן מעל גברים. אני מקדש ומכבד אותן. קודם האישה לפני הגבר. יש לי על הגוף קעקוע ‘כבוד של אישה לפני רצון של גבר’. אז שוביניסט אני לא. אני כן דומיננטי ואומר את מה שאני חושב, אבל רחוק מלהיות שוביניסט. גבר יכול לדבר על כמה נשים בדיוק כמו שאישה יכולה לדבר על כמה גברים. רק שאם גבר יעשה זאת, זה לא יעבור טוב, ואצל נשים זה יהיה בסדר ומצחיק. יש הרבה שמתרשמים שאני שחצן, אני לא מחשיב את עצמי לאדם צנוע ואני חושב שהנחתום חייב להעיד על עיסתו. רוב האנשים שמכירים את אוהד - לא יהיה להם דבר רע אחד להגיד עליי. אני עף על החיים וחי רק את הטוב עד יומי האחרון. מי שלא טוב לו - שישתה מים עם קרח. אנשים צריכים ללמוד ממני את הגישה לחיים”.

אוהד בוזגלו, אלה אייבנדר (צילום: אור גפן)
אוהד בוזגלו, אלה אייבנדר (צילום: אור גפן)


איך הודעת למשפחה שהודחת בתחילת המשחק?
“לא אמרתי להם את זה ישר, רציתי לעשות את זה בהדרגתיות. הם ראו על הפנים שלי שזה לא בדיוק המסע שחלמתי עליו. עם הזמן שעבר טפטפתי להם. אני לא יכול להגיד יותר מזה כי אני עדיין במשחק”.

רק דמות
בוזגלו, 39, כיום מתגורר במלון בבת ים, החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל ירושלים, הקבוצה שאיתה מזוהה אביו, כדורגלן העבר יעקב בוזגלו. שלושת אחיו, אסי, מאור ואלמוג, כולם כדורגלני עבר והווה. “תמיד הייתי ילד דומיננטי ובולט, מנהיג מלידה”, הוא מספר. “עד הבר מצווה שלי היינו ירושלמים בקריית יובל, בכיתה ח’ עברנו לגור בחולון, ומהפועל ירושלים עברנו למכבי תל אביב מחלקת נוער, אני, אסי ומאור. בצבא שירתי שלוש שנים בחיל האוויר, אפילו הייתי מלך השערים של אליפות חיל האוויר. בגיל 23 פרשתי ואחרי שנתיים הפכתי להיות מאמן”.
החל מ־2017 הוא מככב בסדרת הדוקו־ריאליטי “הבוזגלוס” העוקבת אחר בני משפחתו (yes).

איך זה להיות בן למשפחת בוזגלו?
“זה לגדול תחת לחץ של מצוינות שכל כולה סביב הכדורגל. אתה לא יכול שלא להיות חזק, מחוספס או דומיננטי עם משפחה כזאת. אמא שלי היא הצד הרך בסיפור הזה עם ארבעה גברים בבית, ואבא שלי הוא העורק הראשי".

אסי בוזגלו, אוהד בוזגלו, מאור בוזגלו, חני בוזגלו, מירן בוזגלו, יעקב בוזגלו, משפחת בוזגלו (צילום: אור גפן)
אסי בוזגלו, אוהד בוזגלו, מאור בוזגלו, חני בוזגלו, מירן בוזגלו, יעקב בוזגלו, משפחת בוזגלו (צילום: אור גפן)


כל האחים חברים טובים?
“אנחנו לא חברים, יש בינינו הפרשי גילים. אני ואסי גדלנו כמו תאומים, אני גדול ממנו בשנה, ודי עשינו ביחד הכל, אבל אסי היום נשוי ואני פנוי, סגנון החיים שלנו לא דומה. כשאנחנו יחד אנחנו אוהבים אחד את השני ויש דינמיקה טובה וחיובית. אנחנו משפחה מיוחדת, כזו שאפשר להזדהות איתה כי יש בה מן האותנטיות”.

אבא שלך לא אדם קל. איך הקשר ביניכם?
“היו בינינו מלא חילוקי דעות לאורך השנים, אבל תמיד בנושאים מקצועיים של כדורגל או כלכלה. אני גאה בדרך שבה גדלתי וחונכתי על ידו כי הדברים שהוא לימד אותי לאורך השנים, גרמו לי לאהוב את מה שאני רואה בעצמי היום”.

שיתפת לא פעם שמצבך הכלכלי לא מזהיר. איך אתה מתפרנס כיום?
“יש את ‘הבוזגלוס’, מקבלים כסף טוב והרבה מעל עבודה ממוצעת, וקמפיינים מסביב. אני שנתיים וחצי לא מאמן. נשארתי רק דמות בסדרה. כמובן שאם הייתי נשאר בתחום האימון, אז המצב הכלכלי היה הרבה יותר טוב. כסף אף פעם לא הנחה את חיי, האנרגיה שלי לא הלכה לייצור כסף, אני לא מפחד להודות שאני לא איש עסקים מוצלח. אסי הוא איש עסקים ומאור עשה כספים מהכדורגל, אני את האנרגיות שלי השקעתי בחיים הטובים יותר מאשר בעשיית כסף. חשבון הבנק שלי פחות טוב מזה של אחיי, אבל אני שלם עם הדרך”.

מה הלאה מפה?
“אני אדם שחי את הרגע, לא מסתכל יותר מדי צעדים קדימה, מי שמסתכל יותר מדי צעדים קדימה נופל בצעד הראשון. מרגש אותי שאני לא יודע מה יהיה מחרתיים”. 

אוהד בוזגלו (צילום: מיכה לובטון)
אוהד בוזגלו (צילום: מיכה לובטון)