עד לפני כמה שנים מעיין רובין לא חשבה שתמצא את עצמה מחפשת זוגיות בריאליטי שידוכים כמו "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12). "הייתי בטוחה שבגיל 30 אני אהיה נשואה עם ילדים", היא מספרת. "ופתאום מצאתי את עצמי בגיל 33 בלי זוגיות. שאלתי את עצמי מה אני עושה לא נכון, מה בדרך שלי לא עובד. זו הסיבה שהגעתי לתוכנית".

לא רק יאן גולן: אלו ארבעת הסלבס שחוגגים היום יום הולדת

חווית את העובדה שאת רווקה בת 33 כסוף העולם? 
"זה בסדר להגיד שרציתי להקים משפחה ורציתי זוגיות בריאה. יכול להיות שהיה לי פשוט מזל לא טוב, אבל בסופו של דבר הגעתי לסיטואציה שאני מאוד רוצה זוגיות ומשהו לא עובד לי. לא הצלחתי לפתור את זה לבד והבנתי שאני חייבת לשנות משהו. אני לא מאמינה בלשבת ולחכות שהמזל יביא לי זוגיות, אלא בלהביא לעצמי את ההזדמנויות, והבנתי שאני יכולה לשנות משהו בדרך שלי, ללמוד על עצמי ולהיות טובה יותר גם בזוגיות. התהליך של 'חתונמי' התחיל הרבה לפני התוכנית. עניתי על מיליון שאלות בתהליך האיתור, נפגשתי עם פסיכולוגים, נכנסו איתי לנבכי נשמתי, וכשאתה צריך לענות על כל כך הרבה דברים בתהליך הזה - אתה עונה גם לעצמך על הרבה דברים".

כמו מה למשל?
"שאלו אותי למשל מי הטיפוס שאני מחפשת, מה יכול לאזן אותי במערכת יחסים. הבנתי שאני צריכה במערכת יחסים ביטחון ויציבות. זה מאוד חשוב לי. עניתי לעצמי על הרבה דברים שלא עניתי עליהם עד אז".

לכוכבת "חתונמי" יש אקס מפורסם שהיה באח הגדול - לחצו כאן. 

מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)
מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)


בריאליטי, כידוע, היא שודכה לרופא השיניים עומרי קראוס, אשר חזר לישראל אחרי יותר מעשור בהולנד. ההתחלה הייתה מבטיחה. "כשהיינו בירח הדבש בסיישל, הרגשתי שיש מצב פה למשהו אמיתי", היא אומרת. "הייתה שם חוויה מהממת. היו לנו שיחות נהדרות, הרגשתי שאני יכולה להיחשף מולו. ראיתי שעומד מולי אדם עם אינטליגנציה רגשית ושאנחנו מנהלים שיחות טובות".

בלי משחקים
אלא שמהר מאוד התגלו סדקים רבים בזוגיות של השניים, שהובילו לפרידה דרמטית לעיני המצלמות בפרק ששודר לפני כשבועיים. "עומרי הגיע לישראל אחרי שהוא חי עשר שנים בחו"ל", היא אומרת כעת. "הוא רצה לפצות על החסך באמצעות מפגשים רבים עם חברים, מסיבות, משפחה. הוא יצא הרבה, ואני הייתי נשארת בבית. בסוף, כשאתה רוצה זוגיות, אתה מחפש גם את המקומות הביתיים האלה. משהו במקום הזה של לסגור את היום ביחד, לפתוח את היום ביחד - אני חיפשתי בדיוק את זה, את השקט ואת הבית. הוא חיפש לחוות, לצאת למסיבות, לפגוש חברים. שם נוצרו אצלנו הפערים. אני חושבת שכנראה היו בו גם מקומות שהוא לא רצה את מערכת היחסים הזו. כשבני זוג רוצים להיות ביחד - אז הם ביחד. כשיש שני אנשים שרוצים להיות זה עם זה, הם רוצים ללכת יחד למסיבות ולהכיר ביחד את החברים. עומרי רצה להיות עם החברים שלו בלעדיי. אני מבינה את זה, הוא פחות רצה שאני אהיה איתו בסיטואציות האלה, וזה בסדר. שנינו עשינו טעויות לאורך התהליך הזה. הוא היה מתקדם קדימה ואז נסוג אחורה. הרגשתי שהוא אומר משהו ובונה אותו, ואז חוזר בו. הוא אמר לי למשל לבוא איתו למסיבה, ואז חזר בו. זה יצר אצלי חוסר ביטחון, הרגשתי חוסר יציבות בקשר שלנו. זה מה שגרם לי ללכת אחורה ולהסתגר. היה כנראה גם משהו בדרך שבה אני התנהלתי, שהרחיק את עומרי. כשחזרנו לישראל, ביקשתי לישון לבד במיטה ואני חושבת שאולי זה פגע בו. הוא הרגיש סוג של מעצור ממני וזה לקח אותו אחורה. לא הצלחתי לתווך לו את זה כמו שצריך. לקחתי את התהליך הזה מאוד ברצינות ולכן לקחתי קשה כל דבר. השקעתי מחשבה בכל דבר, וכנראה שהייתי צריכה להקליל בהרבה מקרים, להיות חיובית ולהרים. היו מקרים שנפגעתי והיה לי קשה, והלכתי אחורה. בסופו של דבר הגענו למקום שבו אף אחד לא עשה טוב לשני. הבנו שזה פשוט לא עובד, שזה פשוט לא קורה לנו".

מעיין רובין שומעת? עומרי קראוס מחפש את האחת - לחצו כאן. 

מעיין רובין ועומרי קראוס (צילום: אלון גרובר)
מעיין רובין ועומרי קראוס (צילום: אלון גרובר)


החלטתם להיפרד הפתיעה בין היתר משום שהתקבלה רגע לפני הישורת האחרונה, ולפני שהמשתתפים ישתפו בהחלטותיהם הסופיות בפרקי ההחלטות שישודרו בשלישי ובשבת (קשת 12).

למה לא חיכיתם עוד כמה ימים עד שלב ההחלטות בסוף העונה?
"זה לא מרוץ עם פרס לזוכים שמגיעים לקו הסיום. המטרה היא ליצור זוגיות, לבנות משהו אמיתי, בריא ונכון. ברגע שאתה מבין שזה לא זה, למה לשחק משחקים? סתם כדי לומר שהגעתי לסוף התוכנית? אני לא יכולה להעמיד פנים. ניסינו, לא עבד, אז למה למשוך?".

במקום אחר
רובין, 34, גדלה בצור יגאל. אחרי שלמדה משחק והשתתפה בכמה קמפיינים, היא יצרה לפני כשבע שנים את דמות היוטיוב ההומוריסטית "נועה פילטר", שבזכותה הפכה לכוכבת רשת. לפני כשנתיים החליטה לאפסן את הדמות בבוידעם ולהקים חברה שמעניקה לחברות שירותי תוכן וקידום בדיגיטל.

מה הרגשת אחרי שהזוגיות עם עומרי נכשלה וסיימתם את דרככם בתוכנית?
"זה היה קשה. הגעתי לתהליך הזה מאוד תמימה ואופטימית. רציתי למצוא שם זוגיות. האמנתי בזה באמת. חשבתי שזה יוביל אותי למקום הזה, אז מאוד התאכזבתי".

היום אתם בקשר? 
"התכתבנו פה ושם במהלך שידור התוכנית, אבל היום אני במקום אחר".

מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)
מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)


ואכן, חודש וחצי אחרי שצילומי התוכנית הסתיימו, פגשה רובין את יובל, 37, אדריכל במקצועו המקדם פרויקטים של פינוי־בינוי. מאז הם כבר שמונה חודשים בזוגיות. "בהתחלה לא סיפרתי לו שבדיוק סיימתי להצטלם ל'חתונה ממבט ראשון'. שמרתי את זה בסוד. פחדתי שזה יבהיל אותו וגם רציתי לראות שהקשר בינינו רציני".

איך הוא הגיב כשסיפרת לו?
"הוא לקח את זה קצת קשה. לא היה לו קל לשמוע שהוא הולך לצפות בי חצי שנה בטלוויזיה בזוגיות עם מישהו אחר. הוא גם בדק שזה לא נישואים אמיתיים. הוא הכי רחוק מהעולם הזה, הוא לא רוצה להיחשף. לא היה לו פשוט אבל צלחנו את זה. אמרתי לעצמי שאם נצליח לעבור את התקופה הזו, זה יעיד הרבה על העתיד שלנו. הצלחנו להפיק מזה הרבה דברים טובים, ונדמה לי שאחרי שצפינו בי במערכת יחסים, לקחנו את כל מה שאפשר כדי להפוך את התא שלנו לבריא יותר".

וגם הייתם צריכים להסתתר מכולם במשך שמונה חודשים.
"תחשוב שמלבד כמה דייטים ספורים שעשינו בחוץ לפני שהעונה התחילה, כבר שמונה חודשים אנחנו נפגשים רק בבית, לא יצאנו לדייטים. כל בניית הקשר נעשתה בבית, ניהלנו הרבה שיחות, שיחקנו דמקה ושש־בש, בישלנו ארוחות. שלא יחשבו שאני לא אוהבת מסיבות. אני חולה על זה, אבל אני אוהבת עוד יותר לעשות את זה עם בן הזוג שלי".

"ילדותית וא-מינית": כוכבת "חתונמי" מעיין רובין חוטפת אש מכיוון לא צפוי - לחצו כאן. 

מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)
מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)


וכל בן אדם שני ברחוב בטח שואל אותך על עומרי, כשאת בכלל נמצאת בזוגיות אחרת כל הזמן הזה.
"נכון, אבל מצד שני אני יודעת מה יש לנו בבית שלנו. מרגע שיש את הביטחון הזה - הוא יודע שאני איתו ואני יודעת שהוא איתי - אז לא מפריע לי שכולם מדברים. לנו יש את מה שיש בינינו וזה מה שחשוב. זה חיזק את היחסים בינינו. אנחנו מדברים על לעבור לגור יחד. לא יכולתי אפילו לחפש דירות כל הזמן הזה".

איך הייתה ההרגשה לצפות בעצמך בטלוויזיה?
"האמת שזה מטורף. בחיים לא הייתה לי הזדמנות לצפות בעצמי בתוך מערכת יחסים, לראות איך אני מתנהלת בסיטואציות שונות, מה אני עושה נכון, מה אני עושה לא נכון. זה משנה חיים. אני פתאום רואה כל מיני תגובות שלי, שלא היה לי מושג לגביהן. כלומר, ידעתי למשל שאני מסתגרת, אבל לא ידעתי איך זה נראה, ופתאום יש לי הזדמנות לראות את עצמי ולראות איך אני מגיבה. זה תהליך מטורף והוא לימד אותי המון".

יש קטעים שקשה לך לראות?
"יש קטעים שהם יותר קשים לצפייה, אבל כשהייתי בתוך התהליך לא חשבתי על איך הדברים נראים. הייתי נוכחת ברגע עצמו. אילולא הייתי מביאה את עצמי באותו רגע, לא הייתי יכולה לשנות את עצמי. בסופו של דבר באתי לעבור תהליך ולהשתנות".

אז מה השתנה בך?
"אחד הדברים שהיה לי קשה לבטא מול בני זוג שלי בעבר הוא חוסר הביטחון שלי. כשנכנסתי ל'חתונמי' אמרתי שאשים את כל האמת שלי כמו שהיא. למדתי לתווך את מה שאני עוברת, לא חששתי לשים את חוסר הביטחון על השולחן. פעם חשבתי שזה יוריד ממני אם אראה חולשה. היו מפרשים את זה בעבר כאיזו התנשאות, אבל זה לא מגיע מהמקום הזה. זה מגיע ממקום של חוסר ביטחון, ממקום שמחפש יציבות".

התבאסת שלא ראו מספיק את הצד ה"נועה פילטרי" שלך, כלומר את הצד ההומוריסטי?
"ממש לא. לא באתי לשחק דמות. אילו הייתי רוצה לשחק דמות, הייתי ממשיכה לעשות את הסרטונים של נועה פילטר. באתי להיות אני, ומזה ללמוד. אם לא הייתי אני והייתי שמה את החיוך שלי כדי לייצר מצג שווא של זוגיות מהוליווד, אז כנראה שלא הייתי מגיעה לתוכנית. באתי ל'חתונמי' לא כדי לדגמן זוגיות, אלא כדי לחוות זוגיות, כדי לצמוח ולגדול. אני לומדת המון ממעיין שאני רואה על המסך. אני יכולה להאשים את העריכה, אבל בתכל'ס זו אני שם. אני שמחה על כך שהבאתי את עצמי ב־100%, ובגלל זה יכולתי לעשות תהליך אמיתי".

מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)
מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)


אילו תגובות את מקבלת בעיקר?
"הכל מהכל. יש כאלה שתוקפים אותי. התוכנית הזו מוציאה המון אמוציות מאנשים, ולכן זה טבעי שתהיה המון ביקורת, ואני מקבלת אותה. אמרו לי שאני סגורה, שאני דיכאונית, שאני לא מחייכת. מישהו אמר לי: 'חבל שלא נשארת נועה פילטר, כבר היה עדיף'. אני מבינה הכל. אני המבקרת הכי גדולה של עצמי, וכשאני רואה את עצמי בסיטואציות ורואה איפה אני טועה - אני אוכלת לעצמי את הראש לפני שאחרים מגיבים לי ועוקצים אותי. אם הייתי כותבת טוקבק על עצמי - הוא היה הרבה יותר גרוע מכל טוקבק שכתבו עליי העונה. אבל בסך הכל, ברחוב אני מקבלת המון אהבה".

גם אחרי הפרידה מעומרי?
"כן. מבינים שזה היה הצעד הנכון לשנינו. פרידה לא חייבת להיות דבר שלילי. אפשר לסיים דברים באופן יפה, אפשר לגדול ולצמוח ממנה. הצלחנו לעשות את זה בלי התנגשות".

את חושבת שאנשים שפטו את עומרי לחומרה?
"נכנסים בכולם. נכנסו בי, ונכנסו בו, וזה לא פשוט לאף אחד לקרוא את הביקורות שכותבים. לאף אחד לא נעים לקרוא דברים רעים שכותבים עליו. אני מקבלת את הביקורות האלה, אבל ברור שהיד של האנשים קלה על המקלדת".

את חושבת על דרכים למינוף ההצלחה שלך? 
"עם נועה פילטר סיימתי. אני אוהבת לעשות את מה שאני עושה, אני מאוד נהנית מהעסק שלי. אני מגשימה עוד ועוד חלומות שלי וזה כיף גדול. מה יוליד יום? אין לי מושג. כרגע טוב לי".

מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)
מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)


היית חוזרת על "חתונמי" שוב?
"ברור".

למרות שזה לא הצליח?
"בעיניי הצלחה זה אם אני היום בזוגיות בריאה ואם שיניתי את המסלול שלי והגעתי למקום שתמיד חלמתי להגיע אליו. תמיד חלמתי להקים בית וזוגיות בריאה".

יש מצב שהזוגיות עם יובל תוביל לחתונה?
(מחייכת) "כן, בהחלט יש מצב".

אז איך היית מסכמת את כל החוויה?
"חוויה מטורפת, משנת חיים. שמע, בסופו של דבר קיבלתי ממנה את מה שרציתי".

מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)
מעיין רובין (צילום: ראובן קסטרו)

איפור: תום לב שוורץ