בחמישי האחרון שודר ראיון בלעדי וראשון עם השופטת לשעבר אתי כרייף אצל עומרי אסנהיים ב'עובדה', על פרשת אפי נווה ומין תמורת מינוי. כרייף ספגה ביקורות רבות מכל החזיתות על הראיון מאנשי תקשורת שונים, מחברת הכנסת מירב בן ארי ואחרים. אלא שכעת זוכה כרייף לתמיכה מכיוון לא צפוי שמגיע דווקא מהבדרנית מיה דגן, שלא חוששת ללכת נגד הזרם כפי שהייתה גם הראשונה לצאת בתמיכה בעד אסי עזר בפרשת ההטרדה המינית בה הואשם לכאורה, על ידי יהודה נהרי.

מיה דגן (צילום: רפי דלויה)
מיה דגן (צילום: רפי דלויה)

בניגוד לרוח הנושבת בנוגע לראיון שהעניקה כרייף, דגן העלתה פוסט וכתבה: "ראיתי אישה חזקה עוצמתית ואינטילגנטית" ואף יצאה נגד העיתונאי עומרי אסנהיים שלטענתה ירד 'נמוך וצהוב'. וכך כתבה: "גם אני צפיתי בראיון של אתי כרייף בעובדה. גם אני רותקתי למסך. גם אני קראתי את הביקורות הקשות והמילים הנוראיות שנאמרו עליה. ממש אויבת העם. אבל אני אגיד לכם מה אני ראיתי. ראיתי אישה חזקה ועוצמתית, אינטליגנטית ואמביציוזית, שלרגע לא מתביישת לשבת ולומר 'אני טובה במה שאני עושה'. שאין לה שום כוונה להישבר מול המצלמה ולהצטייר כקורבן. שלא מתנצלת ולא מחפשת אשמים. שהיא, בניגוד לכל הגברים שקשורים בפרשה הזאת ששותקים, מתייצבת גאה. ולוקחת אחראיות. ראיתי אישה שנלחמה כל חייה להגיע לאן שהגיעה ומראיין שיורד כל כך נמוך וצהוב ועושה  כל דבר אפשרי כדי להוציא אותה האישה המניפולטיבית חסרת האופי שכל הווייתה הוא שימוש במיניות שלה כדי להתקדם בעבודה, כששוב ושוב הוא מציק לה באובססיביות עם השאלה "אבל ששכבת איתו כדי להתקדם לא?' חס ושלום, שהיא קיבלה את התפקיד כי היא ממש ממש מוכשרת וטובה. פחות מעניין אה?"

והמשיכה: "כאילו שיקולים מקצועיים לא באים בכלל בחשבון. ואז באמת מגיע השיא כשעומרי אסנהיים העיתונאי החוקר שלא מקבל את מבוקשו מרים טלפון לעו"ד אילנה סקר וכשהיא לא משתפת איתו פעולה הוא אומר לה בלי למצמץ "נו תעזרי לי..תהיה חברה!" אני מבינה שלראות אישה כל כך חזקה ולא מתנצלת , ששימשה כפיון בסיפור הרבה יותר גדול ממנה, שלשניה לא מתנהגת כקורבן, לא יורד חלק בגרון. והדבר הראשון שבא לעשות זה לסקול אותה בכיכר העיר. ולהאשים אותה בחוסר מוסריות. היא עוד שופטת. מסתדר לנו מעולה, איך לעזאזל היא מעזה לדבר בצורה כ"כ פתוחה ולא שגרתית? מדברת על זה שהיא מקיימת יחסי מין? ועוד נהנית מזה? מי היא חושבת שהיא? נראה לה מה זה, אז היא תסבול ואנחנו,"אלוהי המוסר", נישן בשקט בלילה. השנים חולפות ואנחנו מתהדרים במודרניות שלנו. בשיוויון מגדרי. ומלצפות בכתבה הזאת צר לי להודיע לכם. היעד עוד כל כך רחוק. אז היא לא התחמקה מהעונש. ושילמה את המחיר. אישית ומקצועית. ותראו מה זה. היא עדיין עומדת.על שתי הרגליים. כמו לביאה. ומילה אישית לאתי. אם אי פעם אצטרך ייצוג משפטי, יהיה לי הכבוד שתעמדי שם לצידי. כי אני יודעת שאני אהיה בידיים הכי טובות שיש. ידיים חזקות. שלא מפחדות מכלום".