אחרי עונה ארוכה ומלאת כשרונות, אתמול נערך הגמר הגדול של "אקס פקטור" בו ניצח במקום הראשון מיכאל בן דוד כשנבחר לייצג את ישראל באירווזיון וגבר על המתמודד אלי חולי בנקודה אחת בלבד. אממה, האם באמת בן דוד הוא הזוכה של הריאלטי? מי שצפה אמש בשידור באדיקות והבחין בפרטים הקטנים ראה תקרית שהייתה יכולה להיות "גיים צ'ינגר" רציני לזוכה כי בזמן שעל המסך היה כתוב שחולי 95 נקודות מהצופים בבית, המנחה לירון ויצמן הכריזה בקולה כי חולי קיבל 96 נקודות מהצבעות הצופים בבית. אם כך הדברים, התוצאות היו משתנות ומביאות לשיוויון בין אלי חולי ומיכאל בן דוד שהיה ביניהם פער של נקודה אחת בלבד.

לירון ויצמן, מיכאל בן דוד (צילום: מיכה לובטון)
לירון ויצמן, מיכאל בן דוד (צילום: מיכה לובטון)

מהפקת התוכנית ומטעמה של לירון מתעקשים כי מדובר בטעות אנוש ובתום השידור בדרכה חזרה לביתה ובעקבות סערה שהחלה לרוץ ברשתות בנוגע לניקוד הסופי, שיתפה לירון ויצמן פוסט שמבהיר את הטעות שעשתה ״היה כל כך הרבה בלאגן בזכייה של מיכאל, זה היה כל כך דרמטי. צרחות, קהל, שופטים, בלאגן. אמרו לי באוזן 95 נקודות, ואני אמרתי 96 נקודות. עכשיו מה המסקנה? אם יש לך רעש מטורף באוזן ואת לא באמת שומעת מה אומרים לך באוזנייה, אולי עדיף שתסתמי. גם אני למדתי משהו מהגמר הזה, חברה זה 95 נקודות מיכאל בן דוד הוא הזוכה״.

מהפקת האקס פקטור לאירוויזיון נמסר: ״התוצאה שהוצגה על המסך היא הנכונה. בשקלול הקולות מיכאל בן דוד הוא הנציג הישראלי באירוויזיון״.

רגע הזכייה הדרמטי (צילום: מיכה לובטון)
רגע הזכייה הדרמטי (צילום: מיכה לובטון)