השף משה שגב סגר בתחילת השנה את מסעדת הדגל שלו "שגב ארט" בהרצליה אחרי 17 שנה של פעילות רציפה. את ההודעה הדרמטית על הסגירה בישר השף הנודע, בעל רשת מסעדות מצליחות ברחבי הארץ, באינסטגרם. אלא של-TMI נודע כי העובדים במסעדה פוטרו גם הם במפתיע במהלך חודש דצמבר, מבלי שידעו מראש על הכוונות לסגור את המסעדה וכי את מכתב הפיטורים קיבלו רק החודש.

כעת התברר ל-TMI כי חלק מהעובדים במסעדה חוברים יחד לתביעה משותפת נגד השף ומנהליה של המסעדה, כשלטענתם לא קיבלו פיצויי פיטורים כבר שלושה חודשים, וכשהם מנסים לפנות לשף או להנהלה לא זוכים למענה ראוי. אחת העובדות במקום מסרה למעריב: ״פוטרנו במפתיע ב-19.12, כשבמכתב הפיטורים שנמסר לנו רק במרץ, נכתב כי פוטרנו בתאריך ה-14.3. שגב גם ממש העלה פוסט ברגע ההודעה, כך שמכתב הפיטורים הוא שקרי. לא שולמו לנו דמי הודעה מוקדמת כנדרש בחוק".

סנדרה רינגלר ומשה שגב (צילום: ערן לם)
סנדרה רינגלר ומשה שגב (צילום: ערן לם)

עוד מסרה: ״כרגע יש 14 עובדים, שמחצית מהם עובדים ותיקים שעבדו בין שלוש לשבע שנים ושנמצאים בתהליכי תביעה. האבסורד הוא המענה של שגב, שרומזים לנו לתבוע אותם, כי אחרת הם לא ישלמו, בזמן שהם מחזיקים אימפריה של מסעדות בצפון ובמרכז. שגב ענה לי שבגלל פורים הפיצויים לא שולמו ולאחר מכן נשלחה לו הודעה נוספת, שהוא ראה וסינן. ויש היעלמויות מצד הנהלת חשבונות של הרשת והבטחות שווא. מדהים שעם הסגירה שגב פתח אולם אירועים מפואר. באופן אישי אני מאד מכבדת את שגב וההנהלה אבל מרגישה מרומה. השתלשלות האירועים לא מכבדת את העובדים״. 

שגב משה מסר בתגובה: ״ראשית, כולם בימים האחרונים באים למשרד בראשל"צ ומקבלים את הכל עד הסופ"ש הבא. כולם צריכים להגיע, כל אחד בזמנו. אין על הצוותים שלי בעולם. משפחה אחת גדולה. חלילה אין עובד שלא יקבל הכל. חלק קטן נשאר. בחיים לא לקחנו ולו שקל אחד מעובד. העובדים הם האנשים הכי חשובים בכל העסקים שלנו. מי שמכיר אותי יודע. כמובן שעד שבוע הבא כל אלו שנותרו יקבלו, קצת התעסקות מול החברות ביטוח - לא מעבר. סגרנו את הרצליה אחרי 17 שנים, בחיים לא היינו חייבים לא לספקים ולא לעובדים. הסגירה של המסעדה קרתה ב-31.12, בינואר קיבלנו את נגיף האומיקרון שקצת גרם לנו להתעסקות לא צפויה. שורה תחתונה, זה מאחורה״.

שגב ארט (צילום: יח''צ)
שגב ארט (צילום: יח''צ)