השחקנית הבינלאומית המצליחה גל גדות קיבלה ביקורות נוקבות כשלא שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה המונה 78 מיליון עוקבים מרחבי העולם פוסטים התומכים בישראל בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני בתקופת הפיגועים הקשים לאחרונה, ושמרה על שתיקה רועמת. גדות כבר שנים בוחרת משיקוליה לא להביע עמדה בעד שום צד, אבל לעומת זאת את יום השואה היא בוחרת לציין מדי שנה, ולחלוק את סיפור משפחתה, כנכדה לניצולי שואה, כדי שהעולם יזכור ולא ישכח. גדות ניצלה את יום השואה לשתף בסיפור המשפחתי האישי שלה, על סבא שלה ניצול השואה ולהעביר על הדרך בעקיפין מסרים על האירועים האחרונים בישראל ובעולם וכתבה "נפסיק את שפיכות הדמים".

אמש עם כניסת יום השואה כתבה "יום השואה. יום הזיכרון לשואה ולגבורה. זה סבא שלי, אברהם וייס, הוא נולד בתור אדולף וייס אבל שינה את שמו לאחר המלחמה מסיבות מובנות. סבא שלי נולד בצ'כוסלובקיה הידועה גם בשם הרפובליקה הצ'כית. אביו גויס לצבא ולא חזר, וכך נותרה אמו עם 2 בנים צעירים, אברהם, סבא שלי ובנימין. לאחר מסע ארוך ברכבת לאושוויץ, נדחס יחד עם כמות בלתי אנושית של אנשים בקרון רכבת, הוא הופרד בפעם האחרונה מאמו ואחיו הצעיר. במה שנקרא "המבחר".

View this post on Instagram

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot)

"הוא לא ראה אותם שוב. תוך זמן קצר הוא הפך ליתום בן 13 שבילה כל יום בניסיון לשרוד, המראות שראה, הזוועות שעבר הם בלתי נתפסים. במשך שנים הוא לא דיבר על זה, רק אחרי שסבתא שלי עברה הוא הבין כמה החיים קצרים וכמה חשוב לספר את הסיפור כדי שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. אף אחד, לעולם לא צריך להיות מדוכא או לרדוף בשל גזעו, דתו או מכל סיבה שהיא.

זו התפיסה שלי על החיים. המורשת של סבא שלי חיה עמוק בליבי. הוא אהב אנשים, הוא האמין בהם וכיבד אנשים על מי שהם. הוא בא מהמקום האפל והמדוכא ביותר ועם זרע של תקווה בנה לעצמו חיים חדשים בישראל. אני מתפללת שאנחנו, כבני אדם, נתאחד ונפסיק את שפיכות הדמים, בכל מקום ולתמיד. אני מתפללת שלילדים שלנו יהיה עתיד נורמלי, חיובי ופורה שבו אנשים מתאחדים, ושבו אנו נותנים לתקווה ולאהבה לשלוט בעולם.- לזכור ולא לשכוח".