לא רבים יודעים אבל השחקנית גל מלכה כוכבת הסדרה "המפקדת" הייתה בטיול לפני גיוס לפני עשור, כשמצאה את עצמה בפיגוע הנוראי באוטובוס שבבורגס עם מחבל התאבד, בו קיפחו שבעה בני אדם את חייהם ו-35 נפצעו. יום הזכרון מעלה בה זכרונות קשים מאותו פיגוע טרור קשה,מרגעי האימה והתופת, ומהרגע הקסום בו הגיעו חיילי צה"ל לעזרתם. 

מלכה שיתפה ברשתות החברתיות דיווח ממהדורת חדשות 12 שתיעדו את הפיגוע, ואת הרגע בו אמה של גל דיברה עם בתה בטלפון כשהייתה בבית החולים בבורגס. היא הוסיפה וכתבה: "פוסט - טראומה. הכל מתחבר ליום אחד חשוב.הייתי נערה בת 17, רציתי לטייל לפני שאני מתגייסת אז סגרתי עם חברה בקלילות טיסה לבורגס ויצאנו לדרך".

View this post on Instagram

A post shared by (@galmalka)

"הגענו לשדה תעופה בבורגס כבר מתכננות את הימים הכל כך כייפים שהולכים להיות לנו. לחוות את הפעם הראשונה שאני טסה לבד לחו"ל עם חברה, אני הולכת להיות עצמאית ולקחת אחריות על עצמי. הייתה כבר רשימה של כמות המסיבות שאנחנו הולכות, ומה הכי מגניב ומה הכי טוב והלב כבר היה על 200 מההרפתקה שאנחנו הולכות לעבור. 'אתן עולות על אוטובוס מספר 2', ישר אני רצה לאוטובוס לראות עם מי אנחנו הולכות לבלות באותו המלון 5 ימים, וכבר מישהי הציעה שנעשה שישי כולם ביחד והיא תכין דגים. הכל ורוד, כולם צוחקים ונהנים".

"ברגע אחד - בום חזק מאוד. האוטובוס שאני נמצאת בתוכו התפוצץ על ידי מחבל. אני פותחת את העיניים הכל שחור עשן סמיך ורעש חזק באוזניים של צפצוף מתמשך. קול פנימי אומר לי: 'תברחי מפה מהר, לא משנה מה את מעכלת עכשיו'. מנסה לצאת מהאוטובוס שכבר התמלא באש ועשן והמראות מול העיניים שלי מבעיטות אותי. הדלת חסומה. טוב אז יש חור שנפער בצד, דרכו אני אצא. אני רבה עם אנשים שרוצים לצאת לפני, אותם האנשים שצחקתי איתם קודם. יצר ההישרדות תופס אותי חזק בבטן ואני רוצה לחיות. הצלחתי לצאת. רגע לפני שאני יוצאת יש מישהי ברצפה מסתכלת עלי ואומרת לי 'תעזרי לי'.לא הצלחתי. ברחתי. בכיתי. אני בורחת ומסביבי אני רואה דברים שבסיוטים הכי גדולים שלי לא ראיתי. בטלוויזיה לא הצליחו להראות לי את זה ככה".

"מה זה כל הטראומה הזאת שאסחוב על כתפיי יום יום למשך שארית חיי זה רק בגלל שאני מישראל? 24 שעות בבית חולים. תחושת המוזרות והבדידות גמרה אותנו. גם באנגלית לא היה קל לדבר איתם. מזל שאני ורון היינו יחד. זה היה מרגיע. אני מרגישה כל כך בודדה בבורגס. אין פנים מוכרות שיכולות להציל אותי. בבוקר מגיע ד״ר מדבר בעברית, הלב שלי מחסיר פעימה מכמה שאהבתי את אותו ד״ר שהגיעה להחזיר אותנו.
אמבולנס לוקח אותנו ישירות למטוס ההרקולס. ואז.. חיילים על מדים, רצים אלינו ועוטפים אותנו בידיים.היה חייל שהסתכל עלי ואמר לי 'הכל יהיה בסדר, באנו לקחת אותכם'. באותו הרגע הבנתי שאני הולכת להעריץ כל חייל/ת במדינת ישראל. החיילים שהחזירו אותנו הביתה - הפכו לי את העולם, הפכו לי את הנשמה. אני מאוהבת. כמו אהבה ממבט ראשון. אני מאוהבת בחיילים. ואני מודה להם כל יום שהם שומרים עלינו ועל המדינה שלנו. תודה למי שחי איתנו כאן ושומר עלינו,ותודה למי שבמותו ציווה לנו חיים והוא איננו עוד".

גל מלכה (צילום: סיימון אלמלם)
גל מלכה (צילום: סיימון אלמלם)