אתמול הובא למנוחות המוזיקאי יצחק קלפטר ז"ל בגיל 72, בטקס מרגש אליו נהרו רבים מהוותיקים והאהובים של המוזיקה הישראלית, כמו גם אחרים שכתבו הספדים מרגשים והעלו זיכרונות מגיבור התרבות שהלך לעולמו. כעת, כיממה אחרי, גם הזמר ישי לוי שיציין בחודש הבא עשור חדש בחייו ביום הולדתו ה-60 ,שיתף פוסט כואב על החשש מהעתיד לבוא, על אומנים שחווים את האכזריות של המקצוע, על התהילה הכבויה, וביקש מהמעריצים "אל תשליכוני לעת זקנה".

"היה מתבקש שאעלה משהו עם דבר פטירתו של קלפטר, אבל ביקשתי כמה ימים לסדר את המחשבות בתוך העצב הזה", כתב לוי אתמול בערב והוסיף: "בחודש הבא אני בן שישים ולראשונה בחיי אני תוהה מה יגידו אחרי לכתי. אין לי את הזכות ולא את הרצון להתמרמר על חוקי הרייטינג, משום שתודה לאל אני מחובק בכבוד ובהערכה. שנים שהקהל שלי מצביע ברגליים שאני רלוונטי וחשוב להם. אני לא יודע מה הייתי עושה בלי החיבוק הזה שמחזיק לנו את הראש מעל המים ומשאיר בנו את הדופק".

"אני יודע לשיר. זה מה שיש לי לתת. זה מה שאשאיר. אבל אני עצוב. אני עצוב על חברים למקצוע אכזרי, שעל אף היותו כזה הוא בלון החמצן שלנו ואנחנו 'כלואים' בין עבר להווה שמשתנה כהרף עין. הרייטינג מוכיח את שלו, אבל דורות שלמים מוכיחים את שלהם. אל תשליכנו לעת זקנה. אם אתם גדלים עלינו, מגדלים עלינו, תחבקו אותנו בעודנו בחיים. בעודנו זוכים להרגיש את הדופק. אחרת אנחנו מתים מהלכים, צל של תהילה כבויה. יצחק קלפטר, נוח על משכבך בשלום. אמן שאף אומן שסלל את התרבות הישראלית, לא ילך מאתנו עם צער". 

הלווית יצחק קלפטר, צילום: אבשלום ששוני