השחקנית היפייפיה גאלה קוגן שחשפה באומץ רב לפני כעשרה חודשים שגילו לה גידול סרטני גדול במוח, עברה כזכור ניתוח מוצלח להסרתו. קוגן שיתפה תיעוד ממיטת בית החולים רגע אחרי הניתוח ולאחריו כתבה: "הייתי בטוחה שאגיע ליום ההולדת, לא ידעתי אם אשרוד את הסרטן במוח וכל מה שהוא הביא איתו. והנה הנני ב"ה ללא הגידול, מחלימה ומתאוששת, ממוקדת בהחלמה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במהלך החודשים האחרונים עברה קוגן טיפולים כימותרפיים שהגיעו סופסוף לסיומם וכעת היא מפרסמת פוסט על הקושי הגדול ביותר שחוותה בטלטלה הקשה, וזה השיער שנשר: "חלק חדש ממני שלוקח לי זמן להתחבר אליו. במהלך ההקרנות והכימו שעברתי נשר רוב השיער שלי. הכל בתוך ההליך שהייתי בו היה מאוד טראומתי עבורה וקרה בחוויה שלי בתוך בלילת זמן מעורבבת ולא מוגדרת. אני מאמינה שעם הזמן אשתף יותר בפרטים לגבי התמודדות שנאלצתי לעבור דרכה. אך ביום בהיר אחד תוך בערך שעה נשר רוב השיער מראשי".

"התפרקתי ממש, זה היה הרבה יותר קשה מגילוי הסרטן עצמו להיות קרחת. להיפרד מהזהות החיצונית שלי, פירק אותי לחתיכות. הייתה לי פרופורציה משמעותית ומחוברת למציאות, הוציאו לי גידול ענק מהמוח ונשארתי בחיים ללא פגע, נס גלוי וממש לא מובן. וזה רק שיער והקליפה והעיקר הפנימיות. אך לא יכולתי להפסיק לבכות ולהזדעזע כל פעם שהסתכלתי במראה, כל פעם מתוך הרגל בשאתי להזיז את השיער מצד לצד הרגשתי קירחת וככ דוחה ולא נשית. ברק שמעתי את עצמי דברי אלייך יפה, אך בפועל כעסתי ושנאתי את השינוי שנכפה עליי".

גאלה קוגן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גאלה קוגן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

"אז לוקח זמן לעכל ולרפא את החוויה המטלטלת שעברתי מאז הגילוי הגידול וכל ההליך שיקום אחרי הניתוח. רכשתי פאה לפעמים נחי לי. אך תודה לאל סיימתי את ההליך הרפואי ולאחר מסע של תשעה חודשים אני חוזרת בדמות חדשה עמוקה ורחבה יותר מדליקה נר ומודה על הניסים . לאהוב את עצמנו באמת ללא שיפוט, בכל מצב זה לב הריפוי לכל בעיה פיזית ונפשית. וזה הדבר הקשה ביותר לקיים כשנמצאים בחושך גדול. לאהוב את עצמי גם במקומות שאני מתביישת בהם או מנסה להדחיק. כעת מרגישה יפה מגניבה רצח".