מיכל הקטנה יצאה הלילה בהצהרה מרעישה: "אני מכורה לקניות", חשפה בפני עוקביה. ובמילה אחת צרות של עשירים, כבר אמרנו? אירית רחמים הייתה הראשונה לעשות את הטעות המרה עוד לפניה, כשחשפה בדמעות וכאב את ההתמכרות הכפייתית שלה לשופינג ועוררה גלים של חיצי ביקורת נוקבת - ובצדק. אבל בואו נכנס רגע לפרופורציה ונוציא ממחטות ונרחם ביחד על מיכל הקטנה. היא באמת מסכנה, מרוב כסף היא כבר לא יודעת את נפשה, והיא נקלעה למצוקה של התמכרות קשה לשופינג באינטרנט.

מיכל הקטנה או שאפשר כעת לקרוא לה מיכל הקונה, אפילו הכריזה שהיא רוכשת דברים שאין לה בהם שום תוכן או עניין, דברים סתמיים ושטותיים כי היא סובלת מהתמכרות מטורפת. ועל זה אומר מילה אחת: גוועלד. שמישהו יציל את מיכל הקטנה מעצמה, איפה נעמי לבוב שתעלה על זה עכשיו סרטון סאטירי? ואני תוהה עם עצמי, עד כמה מנותקים הסלבס מהמציאות, ומהמתרחש במדינה הקטנה והשסועה שלנו, על יוקר המחייה, מחירי הנדל"ן שמרקיעים שחקים ומשפחות שלא שורדות תחת נטל המחייה היקר ולא סוגרות את החודש.

מיכל הקטנה על הסט (צילום: רפי דלויה)
מיכל הקטנה על הסט (צילום: רפי דלויה)

מיכל היא בחורה מצליחה לכל הדעות עם קריירה משגשגת, שזכתה בכל המתנות האפשרויות שהחיים יכולים להציע לנו, החל ממשפחה ברוכת ילדים, חלה בכלכלה משגשגת וקריירה מוצלחת, מוקפת באהבה של מעריצים וחברים טובים, אם היא הגיעה לאן שהגיעה, היא מספיק נבונה ואסרטיבית להפנים לבד שהחשיפה שלה לא במקומה. לא רק שאינה במקומה, היא מקוממת, לא אחראית ומטופשת, אבל בעיקר מביכה את עצמה. היא מנותקת לגמרי מרבים ממעריציה, שנמצאים במקום אחר בחייהם.

אני פגשתי לא פעם בחיי משפחות עשירות עם שפע אין סופי, שידעו לחיות בענווה ולא להשוויץ במה שיש, אלא להצניע כדי לא לפגוע באחרים שאין להם. אז לא ביקשתי מכוכבת הילדים לחדול מתשוקותיה, וגם לא הצעתי לה לתרום את כספה המיותר למשפחות קשות יום, למרות שזה רעיון מצוין, שלפחות יביא לה גם סיפוק, אבל כל מה שביקשתי זה שתלמד לסנן כשצריך. שתשאיר את תאוותיה לעצמה ולא תחשוף אותם לעולם כולו. לא צריך להפוך למגוחך, רק בכדי להשיג עוד אייטם במדורי הבידור, גם אם רק בדרך הזאת ניתן להשיג תשומת לב. והרי מיכל הקטנה כיכבה לא פעם בכותרות שנויות במחלוקת, האם הכל לשם הכותרות?

מיכל הקטנה (צילום: פול סגל)
מיכל הקטנה (צילום: פול סגל)

הייתי מציעה לכל אותם ידוענים שיש להם השפעה עם כמות עוקבים גדולה, לעשות שימוש לטובה בכוח בו זכו. זה המבחן האמיתי של החיים שלהם - לחשוב אלף פעמים לפני שהם מעלים פוסט מביך, לקבל החלטה לאן הם בוחרים לקחת את כוחם - לשטחיות או לעשייה מבורכת וקידום אג'נדות חשובות. וגם אם עבור מיכל הקטנה זה סופר חשוב לשתף על הכלי המיוחד לסבון כלים שרכשה באינטרנט, אז שתציג אותו בלי פרשנות וניתוח על ההתמכרות הקשה שלה לקניות. הכל זה עניין של בחירות בחיים, בבקשה תעשו בחירות נבונות, ויותר חשוב מכך - צנועות.  

מיכל הקטנה חושפת התמכרות לקניות (צילום: אינסטגרם)