בשבוע שעבר, הסעיר רפאל יונתן עמר, משתתף "חתונה ממבט ראשון", את הרשת לאחר שפרק בפוסט חשוף את התחושות שלו כחייל מילואים בתקופה המורכבת הזו. באותו פוסט, דיבר עמר על המאבק של המילואימניקים שנתלשו מהשגרה שלהם אבל צריכים גם להתמודד עם המשפחות, החברים ומקומות העבודה שלא תמיד מבינים מדוע הם עדיין בוחרים להילחם. 

רפאל יונתן עמר בפודקאסט של TMI (צילום :מערכת TMI)

כעת, הגיע משתתף "חתונמי" לפודקאסט של TMI ושוחח עם מיקי לוין על התקופה המורכבת בחייו ועל הדרך שיש לו לעבור בעקבות הדברים שחווה וראה: "אני צריך לטפל בעצמי. נחשפתי לדברים לא פשוטים ומורכבים - מלפנות פצועים והריגות והריסות, דרך מנהרות שמתפוצצות 30 מטר ממני. ראית סרטונים, אני לא צריך להסביר. לא חסר, ראינו הכל מהכל והנפש לא אמורה להכיל דברים כאלה".

על העסק שנסגר בעקבות המלחמה ושירותו כחייל מילואים: "אני לא נאיבי, העסק היה אולי נסגר עוד כמה שנים, אבל אם המלחמה לא היתה פורצת ולא הייתי במילואים, העסק היה נשאר. המדינה זורה חול בעיניי הציבור – כאילו היא באמת עוזרת לבעלי עסקים ולאנשים. מוציאים לנו את המיץ עד שאנחנו מקבלים משהו".

מיקי לוין (צילום: אבשלום שושני)
מיקי לוין (צילום: אבשלום שושני)

אולם יותר מכל, הפתיע עמר כשדיבר בפתיחות על הכמיהה לזוגיות, תחושת הבדידות והמחשבות ההולכות וגוברות על הרצון להביא ילד לעולם בהורות משותפת, כשהוא בן 42: "אני חוזר לבית ובסוף הוא ריק. אני רואה סרטונים עם השירים ששמים ברקע שהילדים רצים והאישה מתרגשת ואני פותח את הדלת ואין מישהי שמתרגשת לקפוץ ולחבק. זה משהו שחידד לי את המקום של כמה אני צריך ורוצה את הבית והעוגן המשפחתי שאני מחכה לו. זה יגיע אבל לא בכל מחיר.

עידית אליהו ורפאל יונתן עמר, חתונה ממבט ראשון (צילום: דניס בוטנרו)
עידית אליהו ורפאל יונתן עמר, חתונה ממבט ראשון (צילום: דניס בוטנרו)

הגעתי להחלטה שזה בסדר אם אני אחליט להביא ילד בעולם לא בזוגיות. לא בטוח, לא פוסל את זה. הייתי שמח שזה יהיה בתוך מערכת זוגית שלמה אבל היום אלה שאלות שעולות לי לא פעם. מצד אחד אני רוצה את הבית ואת כל הדבר הזה, אבל לא פשוט אחרי תקופה ארוכה יש אופציות – ידידות, חברות שרוצות. אני לא רוצה להתפשר על מערכת זוגית רק כי אני רוצה להיות אבא".