נטלי דדון יוצרת סביבה המון מחלוקות בעקבות דעות שהיא משמיעה. בראיון אחת על אחת שאלנו האם היא מתחרטת על דברים שאמרה, האם הטוקבקים השליליים משפיעים עליה וכמה היא איתנה בדעתה? 

״אני יכולה להגיד לך שאת כל זה אני לוקחת בפרופורציה. מהמקום בו אני שואלת ׳מה אמרו? איך מגיבים?׳ אני בוחרת למה כן להתייחס ולמה לא. בסוף, תמיד יהיו תגובות אבל אנחנו בוחרות על מה להעיר בזרקור. ברור שתגיע התגובה שתפעיל אותך פתאום. כי זה אגב גם מה שאת רוצה. אבל כרגע אני נמצאת במקום שזה לא ממש מנהל את הנפש שלי. אנחנו עוברות דברים קשים במדינה הזו כל הזמן – רק בתחילת השבוע נודע על ששת החטופים ושלושת השוטרים שנרצחו. הלוואי שהדברים הקשים שאנחנו עוברים במציאות הקשוחה הזו דווקא ירגיעו את השיח ולא נוסיף על הקיים״.

נטלי דדון (צילום: רפי דלויה)
נטלי דדון (צילום: רפי דלויה)

אני רוצה להתעכב בדיוק על הרגע הזה. כלומר יש את ההפגנה של משפחות החטופים שרוצות שנצרח יחד איתן את הכאב הזה. והמון ידוענים כאלה ואחרים מעדיפים לא להגיע ולצעוק איתן. 
״באיזשהו מקום יש כאן אנשים שלקחו את הניהול של המאבק הזה למקומות שיכולים לעשות נזק למשפחות. כי אני לא אמורה לקום בבוקר ולשאול את עצמי אני הולכת או לא הולכת? זה אמור להיות לי ברור כשמש שאני קמה והולכת. אם משפחה ביקשה מהעם לבוא, אנחנו מתייצבים. לכן, אני לא מבקרת את אלה שקמים והולכים. אבל יש שם המון שלטים שאני לא יכולה לעמוד לצידם״. 

עוד אמרה: ״איך יכול להיות שכל ההמונים האלה שמגיעים לא צועקים ׳מוות לחמאס׳, סיסמאות שכולנו יכולים להזדהות איתם״. 

למעשה עולות טענות בדיוק בנוגע לזה – למה שנבקש שינוי מארגון טרור רצחני ולא מהממשלה שאחראית לנו ותחת משמרתה התרחש השבעה באוקטובר?  
״לדעתי, אנחנו יורים לעצמנו ברגל. זו גישה לא בריאה כי זה מה שאותו ארגון מצפה – שלא נבוא אליו בטענות. כשאנחנו משדרים לעולם את המלחמה בתוך המדינה בין ימין לשמאל – אנחנו מספקים את הסחורה לאויבינו. עכשיו, אני לא אומרת שאנחנו לא צריכות להתנגד לדברים שנעשים בידי המדינה, הממשלה. קשה לי עם המון דברים. בואו נמצא מסרים שמרימים אותנו כעם לעמוד יחד. אני אגיד את זה - בלי ימין בשמאל. כי כשמשפחה בסוף אומרת לי מפורום תקווה ׳אל תלכי להפגנה׳ זה פוגע בנו. ומולה משפחה אומרת לי ׳בואי להפגנה, זה חשוב לנו׳, מה אני אמורה לעשות? איך אפשר לעמוד מול זה? מישהו סולל כאן דרך לא נכונה. זה בסדר שיש חילוקי דעות בתוך המשפחות, אבל עדיין אנחנו אמורות לעמוד יחד״. 

נטלי דדון מזהירה את המפגינים (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות לפי חוק 27א לזכויות יוצרים)
נטלי דדון מזהירה את המפגינים (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות לפי חוק 27א לזכויות יוצרים)

מה את חושבת על הסוגייה הזו עם ציר פילדלפי וההתמוססות של עסקה אחרי עסקה? לא מזמן פורסם כי חלק משמות החטופים שנרצחו נכללו תחת אותה הרשימה. 
״האמת, אין לי שקיפות מול העיניים. אין לי ולאף אחד את הרשימה מול העיניים. אני רואה בזה פייק. לא קשור לזה שקשה לי וכואב לי ואני חושבת שאם היינו יכולים להציל אותם, אז זה היה קורה. זה מאוד כואב לי שאנשים כותבים ׳ויתרתם עליהם׳. יש פה כל כך הרבה שיקולים, אין פה תשובה אחת״. 

עוד המשיכה ואמרה: ״אין לי ילד בפנים, אבל גם יש לי ילדים בפנים. זה דבר נורא להגיד, אבל אני מרגישה שהם חלק ממני. אני כל כולי בזה. יום אחד אני במחלקת שיקום של כל הלוחמים ואני רואה מה הם הקריבו, יום אחר אני בבית של משפחה שאומרת שלא עושים כלום ואני מבינה את הכאב שלהם״. 

״אני לא אסמוך על מילה של ארגון טרור. אבל אני רוצה את כולם הביתה. אני מוכנה להיכנס ולהקריב את עצמי בשביל שכל החטופים יחזרו הביתה. אני אומרת לך עכשיו – נטלי מוכנה להקריב את עצמה כדי שכל החטופים ישוחררו״.

מתגובות העוקבים שהתנגדו לנטלי דדון (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות לפי חוק 27א לזכויות יוצרים)
מתגובות העוקבים שהתנגדו לנטלי דדון (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות לפי חוק 27א לזכויות יוצרים)