אסף גרניט הוא לא אחד שמרבה להתראיין, בעיקר בגלל העובדה שאת רוב זמנו הוא מבלה בין המסעדות שלו ברחבי אירופה. הצלחנו לתפוס את השף המצליח לשיחה בפתיחת מותג הגברים הבריטי hackett london, להם הוא משמש פרזנטור ושמענו ממנו על העסקים בחו"ל בתקופה בה האנטישמיות גוברת, היום בו הגיע לצילומי "משחקי השף" עם נשק, הסערה התקשורתית אליה נקלע עם מאיר אדוני וגם עם האקסית אנה ארונוב וגם על הבן שלו ליאו, והתכסיסים שהוא עושה כדי לרכך את האבא עם התדמית הקשוחה. צפו:

אסף גרניט בראיון (צילום :מערכת TMI)

מה נשמע אסף גרניט?
"זה מוזר שאתה קורא לי אסף גרניט. כי נגיד, הבן שלי כשהוא רוצה ממני משהו, הוא לא פונה אלי בתור אבא, הוא פונה אלי בתור 'אסף גרניט', כאילו אני מותג. 

מצליח לו?
"תמיד. הוא הבן אדם היחיד שהכל מצליח לו איתי. הוא גם חכם, מביא את זה בכל מיני דרכים - 'אבא, אבושה', תוך שניה מקבל מה שהוא רוצה".

אני כבר שנים מראיין, אבל איתך זה קצת מרגש, אתה לא מתראיין הרבה.
"אני לא מתראיין הרבה, לפחות לא בראיונות מהסגנון הזה. אני רוב הזמן נמצא בחו"ל, קשה לתפוס אותי. לרוב זה הקלטה או משהו כתוב". 

אז איך קרה שככה קיבלנו ראיון איתך?
"אנחנו נמצאים בחנות החדשה של המותג האנגלי hackett. חנות שנפתחה ממש עכשיו. כניסה חדשה לשוק הישראלי, ולשמחתי נבחרתי להיות הפרזנטור שלהם". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אסף גרניט בהשקת החנות של hackett (צילום: אור גפן)
אסף גרניט בהשקת החנות של hackett (צילום: אור גפן)

אתה מנהל קריירה גדולה בחו"ל. איך זה להיות בעל מסעדות באירופה בתקופה כזאת?
"אני רוצה להגיד שלא קל, אבל לא קל לכולם. בטח שיש חטופים שכולם מחכים שיחזרו וכולם חרדים לגורלם, ושאנשים מפונים מהבתים שלהם. התחושה הכללית היא קשה, אבל באותה נשימה, אני רוצה להגיד שהמציאות היומיות באירופה היא פחות קשה ממה שאנחנו רואים במסך. ברור שיש קושי ושנאה ואנטישמיות אבל ברחוב פחות מרגישים. אני חייב להגיד שגם בלונדון וגם בפריז אני מרגיש חיבוק, גם מאנשים לא יהודים וגם מקולגות". 

חזרת גם לשפוט ב"משחקי השף" ברשת 13. זאת לא נראה לי עונה רגילה. מתמודדים רבים שניגשו לאודישנים הם שורדי נובה או אנשים שחוו טראומה מהתקופה הזו.
"קודם כל, הצטמצמנו. חזרנו להיות שלושתנו (גרניט, מושיק רוט ויוסי שטרית) וזה נתן פתאום תחושת אינטימיות. אנחנו חברים מאוד טובים מאחורי הקלעים. אני הגעתי מהמילואים לצילומים, מושיק הסתובב עם פוד טראק בכל העוטף עם הטילים. יש דאגה אחד לשני, גם אם לא רואים את הפריים עצמו, רואים את את האחווה בינינו. היו ימים שהגעתי לצילומים עם נשק ומישהו מההפקה היה צריך לשמור עליו". 

אסף גרניט, שי לוי (צילום: אור גפן)
אסף גרניט, שי לוי (צילום: אור גפן)

אם כבר משחקי השף, אז לפני כמה שבועות עלית לכותרות לאחר שטענת כי מאיר אדוני ששפט איתך בתכנית, ניגש להפקה והציב אולטימטום - או הוא או אתה. איזה תגובות קיבלת?
"האמת שלא קיבלתי תגובות בכלל, אבל זו לא חוכמה כי אין לי רשתות אז אני מנותק. יש את החוויה הפרטית שלי בתוך זה. מה שהיה, היה, וכן חשוב היה לי להגיד ולא היתה לי את ההזדמנות - בעולם המקצועי מאיר אדוני הוא שף מצוין. בשנים הראשונות שאני הייתי טבח מתחיל, באתי אליו למסעדה וביקשתי 10 דקות שיחה, ישבתי איתו לקפה והתייעצתי איתו אם לפתוח את 'מחניודה' או לא.

מאוד הערכתי את דעתו והוא היה שם בשבילי המון בשנים הראשונות בלתמוך וגם בלהוות דוגמא, כי הוא היה אחד השפים הבולטים ומהלומדים אז. אז בין מה שקרה לתכנית וזה שנפרדנו לבין הערכה המקצועית שלי אליו, היה חשוב לי להגיד גם את זה. דברים קורים ולא תמיד אפשר לקיים מערכות יחסים מקצועיות לאורך זמן. אם השתמע מהדברים שלי שאני מזלזל או לא מעריך אותו, זה לא נכון". 

גם עקצת את אנה ארונוב ואמרת שפסלת אותה, אחרי שיצאתם. היה נראה שיא נפגעה.
"לא נראה לי שאני נפגעה".

מה נאחל למדינה?
"שכל החטופים יחזרו הביתה ושכל מי שנעקר מהבית שלו בצפון יחזור לביתו, ושיהיה קצת שקט. שנקום לבוקר שבו אנשים לא מתים בו". 

אסף גרניט , מאיר אדוני  (צילום: אביב חופי,איתן קגרי)
אסף גרניט , מאיר אדוני (צילום: אביב חופי,איתן קגרי)