אמש (רביעי) הגיעה לסיומה העונה של "המירוץ למיליון" עם חלקו השני של הגמר בו זכו בפער האחיות אן ולי אברהמי. אחרי שגברו על 12 זוגות, עברו 12 מדינות ואין ספור משימות מתישות ומורטות עצבים. 

אז אין ראליטי שאני יותר אוהב מאשר "המירוץ למיליון", אני מודה - לזה לא ציפיתי. בהתחלה קצת חששתי, הרי המירוץ למיליון זה רק עם רון שחר. ואם לומר את האמת, לא יודע מי מכם שם לב אבל הפתיח שונה מקודמו ודיי גרוע. 

יהודה לוי, המירוץ למיליון  (צילום: משה נחמוביץ')
יהודה לוי, המירוץ למיליון (צילום: משה נחמוביץ')

להפתעתי הפתיח היה הדבר היחיד שגרוע, העונה הזו הייתה העונה הכי טובה של המירוץ למיליון, נקודה. יהודה לוי נכנס לנעליים הגדולות של שחר והליהוקים שהייתי קצת סקפטי לגביהם בפרק הראשון, הוכיחו את עצמם מהר מאוד. 

למצעד הרגעים הטובים ביותר של העונה נכנסים חמישה זוגות ובניהם איך לא - שלישיית הגמר

שלושה זוגות שהם לגמרי לא מי שחשבתי שיגיעו לגמר, אן ולי אברהמי, שתי ילדות כביכול מפונקות, מה הסיכוי?, אבישי רגב וענבר בן עטיה, הדוד והאחיינית שנתפסו כזוג חלש וליאור דבח וספיר אביסרור, הזוג הנשוי שכל משימה בערך פתחו ב"אני לא עושה את זה", אז באמת - מה הסיכוי?. לכן המסקנה הכי גדולה מהעונה הזו היא שלא צריך להיות זוג חזק פיזית, אלא זוג חזק מנטלית - למי מכם שיש לבטים אם להירשם לעונה הבאה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נתחיל עם המנצחות הגדולות. אן ולי שבשבילי הן ללא ספק הפתעת העונה. הן נולדו למשפחה עשירה מאוד וגרות במתחם היוקרה סי אנד סאן. מה הפלא שבהתחלה דיי סלדתי מהן. שתי בנות שעסוקות כל היום בעצמן ובאיך שהן נראות, מפונקות, פרינססות, פקאצות ועוד עשרות כינויים שהן זכו לקבל ממני, אפילו קצת עיצבנו אותי בהתחלה. עברתי איתן תהליך, היום גם אני מכנה אותן כדובי ודובי ואיזה כיף שטעיתי! הוכחתן לי ואני בטוח שלרבים אחרים, שסטיגמות הן רק סטיגמות. אז במקום הראשון במצעד הרגעים, כמובן - רגע ההכרזה: תופים, דובי ודובי, אתן הזוג שהגיע במקום הראשון.

לי ואן אברהמי (צילום: רגב זרקה)
לי ואן אברהמי (צילום: רגב זרקה)
 

ולזוג שהגיע במקום השני והמכובד - אבישי והאחיינית ענבר, נכון שאן ולי היו הפתעה, אבל גם להם לא חסר. זוג שנתפס בהתחלה כחלש והתחיל כאנדרדוג. אני לא חושב שמישהו האמין שהם יגיעו לגמר אחרי שכל העונה פיגרו מאחור. הם הוכיחו שעם קשר משפחתי מדהים והאיזון שבין המזג החם של ענבר לרוגע של אבישי - אפשר להגיע מאוד רחוק, כפסע מהמיליון. הרגע שלכם מבחינתי הוא הרגע המרגש של העלייה לגמר, אחרי התברברות בדרכים שהסתיימה בבדיקת ינשוף על ידי שוטר - כססתי ציפורניים באותו הרגע.

ענבר ואבישי, המירוץ למיליון  (צילום: מערכת TMI)
ענבר ואבישי, המירוץ למיליון (צילום: מערכת TMI)

לזוג שהגיע במקום האחרון לאחר שפרשו ברגע השיא - ספיר וליאור. גם איתם בהתחלה היה לי קשה, הדעות הקדומות על ספיר כאושייה באינסטגרם שפתאום ראו אותה בלי פילטרים. ולפעמים לא התחברתי לצורת דיבור של ליאור כלפי ספיר, כמה נורות אדומות נדלקו לי. עד שהבנתי שזה הכוח שלהם, יותר משהם זוג - הם חברים. וגם כאן כמה טוב שטעיתי. ליאור גבר מדהים ומכיל וספיר פשוט מלכה, כבשה כל משימה ולא ראתה בעיניים. הרגע שלכם הוא ללא ספק דווקא רגע הפרישה. אחרי שליאור התגבר על פחד הגבהים בחלקו הראשון של הגמר, בחלק השני הפחד הכריע. במבט ראשון אמרתי מהצד: מה נסגר איתך הגעת עד לכאן. ואז ליאור חשף שאיבד את אבא שלו מאירוע דום לב בגיל תשע ושזה מה שעומד מאחורי הפחד שלו: "יש לי אישה ושני ילדים, כשאני על המתקן אני מרגיש שאני עוד דקה מקבל התקף לב". ברגע הפרישה, מבחינתי ניצחתם שמתם אחד את השנייה לפני המיליון.  

ספיר אביסרור וליאור דבח בהקרנת חצי הגמר של המירוץ למיליון  (צילום: רגב זרקה)
ספיר אביסרור וליאור דבח בהקרנת חצי הגמר של המירוץ למיליון (צילום: רגב זרקה)

אבל הזוג האהוב עליי היו צמד הכתומות, רותם ועמית שגרמו לי לצחוק מול המסך בלי הפסקה. מכונות של סאונדים לטיקטוק ולכן אין רגע אחד יחיד, כי כל שנייה של צפייה בהן הייתה הנאה צרופה. כשהן הודחו, כל כך ציפיתי לנקודת סיום ללא הדחה שלא הגיעה באף פרק, ואולי מלבד הפתיח זאת הביקורת היחידה שלי לעונה הבאה. כשגיליתי שמאחורי הקלעים סהר ויפתח או כמו שרותם ועמית מכנות אותם, יפתח ויסגור צחקו עליהן - רק חיכיתי וקיוויתי שהם יהיו הבאים בתור ונאלצתי לחפש זוג אהוב חדש, אבל בוא נגיד שבסוף כל מי שרציתי הגיע לגמר. 

עמית חן ורותם רביבו (מימין לשמאל) (צילום: רגב זרקה)
עמית חן ורותם רביבו (מימין לשמאל) (צילום: רגב זרקה)

בין כל הרגעים יש רגע אחד מרגש במיוחד, של זוג שהודח רגע לפני הגמר וראויים לכבוד - איציק ואסתי, זוג חרדי שבפרק הראשון אמרתי: נו באמת מה הם קשורים? אך ללא ספק הם כבשו את הלב שלי. זוגיות מדהימה מכילה ומרגשת שהביאה אותם למקום הרביעי. ובחזרה לרגע שלכם. באחד הפרקים איציק היה בטוח שהם מודחים, אסתי סירבה לוותר. הם הגיעו לשטיח מיואשים כשכבר אור ראשון עלה ויהודה אמר כמה דברים לאיציק שהם לא פחות ממסר עבורנו: "בפעם הקודמת שנפגשנו סיפרת דברים קשים מאוד שחוויתם עם הבת שלכם. על זה התגברת נכון?" שאל לוי והזכיר לאיציק את מילותיו מהפרק הקודם: "איש חכם אמר לי שאלוהים נותן אתגרים רק למי שיכול לעמוד בהם".

@estysoco איזה פרק מפרק ומסר אחד חשוב @המירוץ למיליון 2024 @Itzik Socolovski ♬ original sound - estysoco אסתי סוקולובסקי

לסיכום העונה, מעטים הרגעים במסך שצופים בתוכן שמרגיש כל כך אמיתי, כנה ונטול דרמות. מעטים הרגעים על המסך שאני באופן אישי מתאהב בכל זוג עד לרמה שלא משנה לי מי יזכה, או כמו שהפשוטע כינתה את כל הזוגות במירוץ: "אנשים ברמה של עידן עמדי". ובתקופה כל כך קשה וכואבת, המירוץ למיליון הצליחה לספק אסקפיזם מושלם שסחף את הקהל, ולכמה רגעים גם להזכיר את המציאות של לפני השבעה באוקטובר. אז מזל טוב לאן ולי שהוכיחו שוב שנשים יכולות לעשות הכל, ואפילו הרבה יותר טוב יותר משני גברים חסונים. 

לי ואן אברהמי (צילום: ראיין אוירך)
לי ואן אברהמי (צילום: ראיין אוירך)