- המלהיב הלאומי: ינון מגל
תהיה הדעה הפוליטית שלכם אשר תהיה, אין ספק שהאיש הכי בולט בתקשורת בשנה האחרונה, ולא רק בה, הוא המגיש והפטריוט, ינון מגל (סליחה עמית סגל וגיא פלג). במו פיו ובהתלהבותו, כולל הכובע הצמוד עם הכיתוב "ניצחון מוחלט", הוא הזניק את ערוץ 14 לשיאי רייטינג שהשאירו אבק לערוצים 13 ו־11.

כמו מושא הערצתו והאיש שנראה שמעביר באמצעותו מסרים לאומה, בנימין נתניהו, מגל שירת כקצין ומפקד בסיירת מטכ"ל והשתתף בין השאר במבצע עלם חמודות לחטיפת השייח' עובייד מלבנון ב־1989. מאחר שאחד מתפקידיו המשמעותיים ככתב שטח היה סיקור מלחמת לבנון השנייה בערוץ 10, אין ספק שהוא גם מוכן היטב למלחמת לבנון השלישית. 

הייתה לו גם קדנציה ב"מבט" ברשות השידור ז"ל, והוא גם שימש כעורך האתר "וואלה!". מלבד הגשת "הפטריוטים" ב־14, הוא מגיש ברדיו 103FM תוכנית יומית לסירוגין עם בן כספית וברק סרי - תוכנית שבה השלכת מיקרופונים ונטישת השידור הן מחזות שכיחים במיוחד. הוא גם מתחזק מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, מה שמגביר עוד יותר את הפופולריות העצומה שלו, בעיקר בחוגי הימין.

לסיכום: ליאורה מהמרת שדווקא ינון אלישע מגל יהיה מחליפו של נתניהו בעוד כמה עשרות שנים, כשזה יודיע על פרישה.

ינון מגל (צילום: צילום מסך 103FM)
ינון מגל (צילום: צילום מסך 103FM)

המסביר הלאומי: יוסף חדאד
אחד ממחדלי המשנה של 7 באוקטובר הוא המחדל ההסברתי. למי ששכח, פחות משבוע לאחר הטבח התפטרה שרת ההסברה, האישה והמדפסת גלית דיסטל אטבריאן, וההסברה הישראלית הייתה קטסטרופלית. מי שנותרו מול הרעל האנטישמי והאנטי־ישראלי היו כותבי תוכן, אנשי קריאייטיב ואומנים ויוצרים מישראל ומהעולם, והאירוע יצא לחלוטין מגבולות הנועה תשבי.

אחד הבולטים מבין אלה שהזיעו וניסו להילחם בנחיל תנועת ה־WOKE ששטף את העולם ברחובות וברשתות החברתיות הוא יוסף חדאד, פעיל הסברה ערבי־ישראלי נוצרי שהפך כהרף עין לכוכב־על ברשתות הטלוויזיה הישראליות והבינלאומיות. 

חדאד, נכה צה"ל ממלחמת לבנון השנייה, דיבר בערבית, בעברית ובאנגלית מעל כל במה כדי להסביר את המובן מאליו: ישראל עברה מתקפת טרור רצחנית, אזרחים נחטפו, משפחות, נשים, ילדים ותינוקות נרצחו, צעירים שרקדו נטבחו ונאנסו.

לאחרונה פורסם באתר "העין השביעית" שיותר משליש הופעות המסך של המומחים הערבים בתקשורת היו של חדאד. שנה מאז טבח 7 באוקטובר, במסגרת הפקת הלקחים המתבקשת, נראה שכדאי שבישראל ישקיעו בדוברים ופעילי הסברה בערבית ובאנגלית. אנחנו, דוברי העברית, מסודרים. לנו יש דניאל הגרי.

לסיכום: ליאורה מהמרת שלאחר שהמלחמה תסתיים סוף־סוף, חדאד ייצא למופע משותף ברחבי הארץ עם אליהו יוסיאן. 

יוסף חדאד (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
יוסף חדאד (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)