הריאיון של ינון מגל אצל רוני קובן בכאן 11 ששודר אתמול (שלישי), עורר תגובות קשות ברשת בעיקר על השחצנות והראוותנות של מגל. גם פאולה רוזנברג, שכבר ביקרה בעבר לא פעם בחריפות את מגיש הפטריוטים וזכתה ממנו לתגובת נקמה, עושה זאת שוב. "למען השם שאתה מנסה להסתתר מאחוריו ולתלות בו את אמירותיך, איך אתה מעז להוציא משפט כזה מפיך, גם אם אתה מרופד כלכלית באופן הכי בטוח שיש ופרנסתך מובטחת מתמיד, גם אם חי בצפון תל-אביב ואין סיכוי שיפנו אותך, ריבונו של עולם, גם אם אף-אחד מילדיך אינו חטוף או נמצא בלב עזה, איפה הערבות ההדדית ושותפות הגורל עליה אתה מדבר כשאתה מפאר את גורמי הכוח ששולטים בנו? איך אתה מעז להתעלם ממאות אלפי אנשים מופלאים בעם, אולי כבר למעלה ממיליון, שזו התקופה הכי שחורה, טרגית ושואתית עבורם, ומעז לומר שזו תקופה נפלאה?", הטיחה רוזנברג את זעמה ברשתות החברתיות. 

ינון מגל (צילום: כאן)
ינון מגל (צילום: כאן)

המגישה לא עצרה והמשיכה בדבריה: "גם אם השלטון הוא מקור פרנסתך וכוחך, האם זה הזמן לומר שהתקופה עושה טוב לעם ישראל? תסתכל ימינה ושמאלה ינון, יש אנשים מאוד ספציפיים שהתקופה הזו עושה להם טוב, אמנם אתה מוקף בהם, אבל יש עולם שלם חסר קול שאינו קרוב לצלחת והוא טובע. לא שמעת שתיכף כולם ירגישו בכיס את העובדה שדירוג האשראי ירד, והם לא יוכלו לשלם את החובות בעזרת קריאות ה-'אוי אוי אוי' הקרקסיות שלך, הן לא ישלמו את הלחם והחלב של אף-אחד במכולת, חוץ מאשר את שלך.

אגב מכולת, אתה לא רואה בטלוויזיה או קורא בעיתון שהריכוזיות במשק מתעצמת ורשתות השיווק מעלות מחירים כאילו אין מחר? שעוד מעט יהיה קשה לקבל הלוואה או לשלם על חובות, אנשים לא יכלו לשם את המשכנתא או את ההלוואה שלקחו לפני ה"תקופה המדהימה" הזו? אני מבינה שזה לא נוגע לכיס האישי שלך, אבל אתה חלק מהעם, לפחות אל תדבר על התקופה הזו כמו על חופשה מאורגנת בקרוז למלדיביים. אפילו בשביל הפסאדה, אפילו רק למראית עין".

פאולה רוזנברג (צילום: צילום מסך כאן 11)
פאולה רוזנברג (צילום: צילום מסך כאן 11)

רוזנברג, ממשיכה לגולל את תחושותיה בפוסט ארוך כשהיא זועקת למען החטופים וכל הגיבורים שהקריבו את חייהם: "אתה לא מקשיב למשפחות החטופים, החיילים הפצועים והמפונים ונרצחי השביעי באוקטובר על כך שהשלטון מתנכר ולעתים אף לועג להם? אתה לא רואה שכל יום מתפרקות לרסיסים עוד ועוד משפחות, חיילים נופלים בהמונים, אחרים נפצעים קשה ויזדקקו לשיקום כל חייהם, כל-כך הרבה אנשים טובים מאבדים את כל מה שהיה להם? אתה לא שומע שמשפחות מקבלות דיווחים מצה"ל על יקיריהם בשבי חמאס שעוברים עינויים, שיש חשש כבד לחייהם, אתה לא צופה בסרטונים בהם רואים את החטופים רזים וכבויים ואפורים, זה לא מדכא את נשמתך אפילו לרגע, מה זו האנרגיה העולצת הזו? איפה אתה חי? אתה לא קורא את העדויות של חיילי מילואים ושל מפונים מצפון ומדרום על קריסה כלכלית, על הממשלה האטומה שלא עוזרת להם, למרות ההבטחות שמתבררות כריקות מתוכן?

אם זה מה שאתה חושב, אז לפחות תדע לשתוק. אל תנסה לשכנע אמא שהילדים שלה בגן ללא ממ"ד שנפלא פה. אל תנסה לשכנע מילואימניק שהממשלה עדיין גובה מיסים מהעסק שלו גם כשהוא בחאן-יונס שזו תקופה של ערבות הדדית.

אל תנסה לשכנע את הנערה המופלאה שהתנדבה לשנת שירות ועכשיו מגייסים אותה מוקדם מהצפוי, שאנחנו מחוברים, בזמן שמאות אלפי נערים בגילה מקבלים אישור מהמדינה להמשיך ללמוד ואפילו לקבל על זה משכורת, בזמן שהיא וחבריה מסכנים את חייהם. ומי משלם את המשכורת של אותם נערים פריבילגיים? נכון, ההורים של אותה הנערה. אני מבינה שאתה חי בבועה, אבל בבקשה אל תחשוף אותנו למציאות הנפרדת שאתה חי בה, זה כואב מדי.

פאולה רוזנברג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
פאולה רוזנברג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אתה לא מודע לכך שבכל יום עוד ועוד אנשים מצטרפים למעגל האבטלה, ללא אופק לשוב להתפרנס במצב חסר הוודאות ששורר במדינת ישראל? אתה לא קורא את הדיווחים על אחוזי החרדה והדיכאון שמאמירים לשיאים חדשים, במיוחד אצל ילדים ובני נוער? אתה לא מעודכן על מספר הלידות המוקדמות שעלה מאוד, כי נשים בסטרס בגלל המצב שאתה קורא לו "תקופה מדהימה"? אתה יודע שכל האנשים האלו לא מקבלים טיפול רגשי מספק כי הממשלה קיצצה בתקציבים?

לא קראת את הדו"ח על כך שהעומס על כל עובדת סוציאלית יוצא מפרופורציות, שהן עובדות פי 4 ממה שהן אמורות, תמורת משכורת מינימלית ומבישה? לא שמעת שמעלים את המע"מ, בנוסף על עומס המיסים הכבד הקיים, כדי לממן את הגחמות של הממשלה הסקטוריאלית ביותר שקמה בישראל? אתה לא מעודכן כיצד העולם מזועזע מאמירות השרים המשיחיים והפנאטיים שלנו על פצצות אטום וטרנספר, ומנתק קשרים מסחריים עם חברות ישראליות?

ינון מגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ינון מגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אתה לא שומע על הילדים האבודים שחיים במלונות כבר כמעט חצי שנה, על העליה ההתמכרות לאלכוהול ולסמים ועל חוסר המוגנות המינית, על כך משפחות שלמות חיות חודשים בחדר קטן במלון, פליטים בארצם? לא נראה לי שאף אחד מהם חושב כמוך שזו תקופה של חיבור שעושה טוב, אז גם אם אתה לא שותף לסבל שלהם, לפחות תכבד את מצבם כשאתה מדבר על המדינה, אל תתעלם מהם".

את דבריה, סיכמה המגישה כשכתבה: "כבר קשה לי להאמין שיש דרך לגשר בין התפיסה שלך להגדרה של "תקופה מדהימה" ש"עושה טוב" לבין התפיסה שלנו, אבל זה מעבר לפערים בתפיסת הטוב, יש פה גם היעדר חמלה וניתוק מוחלט מהאזרחים. כן, הבטחתי לעצמי כבר כמה פעמים להפסיק להתייחס לאמירות שלך, אבל הפעם לא עמדתי בזה אני לא יודעת אם אתה מאמין במה שאתה אומר או משתמש באמירות האלו ליצור פרובוקציה מעניין ורייטינג, אבל החלטתי לכתוב בכל זאת, כי אני מקשיבה לאנשים האלו שכתבתי עליהם וקולטת שהם כבר כל-כך שבורים ועייפים, שאין להם אפילו יכולת להגיב לכאפות המילולית שאתה וחבריך מנחיתים עליהם. בשבילם ובשבילן כתבתי את הפוסט הזה והפרתי את הבטחתי לעצמי להפסיק להגיב לאמירות שלך."