כתבת חדשות 12, יעל אודם, נתקלת שוב באזעקה בעודה בחוץ. בפעם שעברה, כתבת החינוך יצאה עם בעלה והילדות לטיול בצפון הארץ באזור שבזמנו לא הוגדר כמסוכן ונקלעה למטח אזעקות שתפס אותה לא מוכנה. אודם נאלצה להשתטח עם הילדות על הרצפה ולהגן עליהן בגופה.  אודם שיתפה על הרגע המתסכל וסיפרה על השאלה הכואבת של בתם, שקשורה למציאות הזויה בה אנחנו נמצאים.

יעל אודם ובתה בזמן האזעקות (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
יעל אודם ובתה בזמן האזעקות (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

אודם חווה את אותו הפחד שוב, רק שהפעם היא לבד בסיטואציה. אודם שיתפה בחשבון האינסטגרם כי במהלך התקפת הטילים האיראנית היא הייתה בשידור בערוץ 12 וסיפרה אפילו בלייב כמה היא חוששת שתתפוס אותה אזעקה בדרך הביתה. לצערנו, החששות הכי גדולים שלנו מתגשמים. 

האזעקות אכן תפסו את אודם על הכביש המהיר, כך היא מספרת על התחושה הקשה: ״רק רציתי שזה יפסק, שמישהו יעצור את זה ורק לא להרים את העיניים כדי לא לראות שזה בכיוון שלי. פחד מוות. שעה של פחד מוות. אני יודעת שלהם היו 22 שעות כאלה, עם מחבלים מעבר לדלת, אבל זה לא גרם לי לפחד פחות״.

יעל אודם תחת מתקפת הטילים לצד הכביש (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)
יעל אודם תחת מתקפת הטילים לצד הכביש (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם)

״באזעקה הראשונה נצמדתי לזוג צעיר ובעיקר דיברתי לעצמי, בשניה שכבתי לבד מתחת לגדר הפרדה ואחרי עשר דקות ראיתי חיילת. החלטתי שאני מתקרבת אליה העיקר לא להיות לבד. רצתי עשרים מטר קדימה והחיילת היא בת דודה שלי עם כל המשפחה שלה! משפחה שלי!״, שיתפה בהתרגשות.

״כשנרגעו הירוטים האינסופיים נכנסתי שוב לאוטו לפקק מטורף ושוב אזעקות ושוב לבד והפעם בין הנתיב צפונה לנתיב דרומה ואי אפשר היה לסבול את זה. רק רציתי קירות וגג וזה לא נגמר. נצח״, כתב בכאב.