לפני מספר חודשים נפלה פצצה תקשורתית. דירקטוריון רשת 13 החליט למנות למנכ"לית חברת החדשות את הח"כ לשעבר יוליה שמאלוב ברקוביץ', אשת ימין שלא היססה בעבר לתקוף את הערוץ. מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי ויו"ר ועד עיתונאי הערוץ, הכריז מיד שהמינוי אינו חוקי ושעיתונאי הערוץ לא ישתפו איתה פעולה.

מתן חודורוב (צילום: נועם רבקין פנטון)
מתן חודורוב (צילום: נועם רבקין פנטון)

וכך אכן היה. שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם, וגם הוגשו עתירות לבג"ץ. ההזמנות לפגישות לעובדי הערוץ מצידה של שמאלוב ברקוביץ' לא נענו. בג"ץ ביקש הסברים ובסופו של דבר נשברו בערוץ והכריזו, אחרי חודש וחצי בלבד בתפקיד, על סיום כהונתה כמנכ"לית חדשות 13. מצנח הזהב: פיצויים של כ־2 מיליון שקל.

“עברתי חרם אכזרי, קשה ולא אנושי מצד חלק גדול מעובדי חדשות 13, מעולם לא חוויתי פער כזה בין רמת ציפייה והתרגשות לקראת משהו חדש לבין עוגמת נפש שהותירה בי צלקת", אמרה שמאלוב ברקוביץ'. על האירוע שקיים נגדה ארגון העיתונאים אמרה: “זה היה כנס הסתה. הרגשתי מאוימת".

חודורוב, מצידו, הגיב בשם ועד העובדים: “אומנם באיחור של כמה שבועות, עכשיו זה באמת מאחורינו. תודה לנציגי רשת בדירקטוריון שעמדו בהתחייבותם לעובדים למרות הקשיים שבהם נתקלו. אנו מצפים למינוי מנכ״ל מקצועי לחברת החדשות, שישקם אותה מהמשבר הקשה בתולדותיה".

תחזית ליאורה: יוליה תסתדר, ערוץ 13 גם.

יוליה שמואלוב ברקוביץ׳ (צילום: יוסי אלוני)
יוליה שמואלוב ברקוביץ׳ (צילום: יוסי אלוני)

- גם עולם הספורט הישראלי סיפק אינסוף סכסוכים בשנה החולפת. הבולט מכולם היה בין יוסי בניון, המנהל המקצועי של נבחרת ישראל שרשמה, כרגיל, כישלון מקצועי, לבין יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ.

מה שהתחיל את מלחמת העולם היה הפגישה בביתו של זוארץ, לשיחה שהסתיימה בסיום תפקידו של בניון. להודעה הרשמית קדמו חילופי דברים קשים, שכללו האשמות ומילים בוטות על רקע החלטתו של זוארץ לא לממש את האופציה להשאיר את בניון בתפקיד לשנתיים נוספות.

שינו זוארץ (צילום: עדי אבישי)
שינו זוארץ (צילום: עדי אבישי)

בניון זעם, מאחר שלטענתו יו"ר ההתאחדות הבטיח לו במספר הזדמנויות כי ימשיך בתפקיד. “אתה לא גבר, אתה צריך להתבייש", הטיח בו בניון. “סגרת איתי שלוש פעמים שאני ממשיך לשנתיים נוספות... אז בגלל החמצה של פנדל (ערן זהבי החמיץ פנדל מכריע - לג"ש) הכל משתנה? לפני המשחק מול איסלנד אמרתי לך שנוציא הודעה שאני ממשיך לעוד שנתיים, אתה הרי אמרת שזה לא משנה אם ננצח או נפסיד. אז בגלל פנדל אחד? אתה לא מאמין בי".

זוארץ לא נשאר חייב והשיב: “התעסקתם בהרבה דברים שלא קשורים לכדורגל, הרבה עקרונות. נתתי לך גב מלא עם הסיפור של ערן זהבי". כאן מדובר בסכסוך שלפיו זהבי רצה חדר לבד ולכן נופה מהנבחרת. בניון ענה: “לא נתת לי שום גב, אולי נתת לי סכין בגב".

תחזית ליאורה: אבי נוסבאום סיכם זאת ב"בובה של לילה" בצורה הטובה ביותר: “בהפועל ת"א סיכמו עם בניון למינויו כמנהל מקצועי. המשכורת והתנאים נסגרו, אבל עדיין לא סוכם את מי יאשים בניון בכישלון".

יוסי בניון (צילום: אודי ציטיאט)
יוסי בניון (צילום: אודי ציטיאט)