לאחר שהדוגמנית בלה חדיד פתחה בהליך משפטי נגד מותג הספורט אדידס, אמש (שני) פרסמה בסטורי בחשבון האינסטגרם שלה את תגובתה לאחר הסערה: "לא ידעתי על הקשר ההיסטורי ואני לא מאמינה בשנאה בשום צורה כולל אנטישמיות. לאלה מכם שאינם מכירים את ליבי, אני רוצה לוודא שאתם שומעים ישירות ממני על הקמפיין האחרון שלי עם אדידס. לעולם לא הייתי לוקחת חלק ביודעין באמנות או בעבודה הקשורים לטרגדיה נוראית מכל סוג".

"לפני עליית הקמפיין לא ידעתי על הקשר ההיסטורי לאירועים המחרידים שהתרחשו בשנת 1972. אני בהלם, אני נסערת ואני מאוכזבת מחוסר הרגישות שהופגנו בקמפיין הזה. לו הייתי מודעת לכך, מעומק ליבי, לעולם לא הייתי משתתפת", אמרה אחת המפורסמות עם הקול הכי גדול נגד ישראל בשנים האחרונות.

עוד הוסיפה: "הצוות שלי היה צריך לדעת, אדידס היו צריכים לדעת וגם אני הייתי צריכה לעשות יותר מחקר כדי שגם אני הייתי יודעת ומבינה, ומביעה את דעתי. כמו שתמיד עשיתי, ותמיד אעשה, אומר את מה שאני מאמינה שהוא לא נכון. בעוד כוונות כולם היו ליצור משהו חיובי ולקרב אנשים באמצעות אמנות, חוסר ההבנה הקולקטיבי של כל הצדדים פגע בתהליך. אני לא מאמינה בשנאה מכל סוג, כולל אנטישמיות. זה לעולם לא ישתנה ואני עומדת מאחורי הצהרה זו בכל תוקף".

בלה חדיד (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)
בלה חדיד (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)

"החיבור בין שחרור העם הפלסטיני למתקפה כה טראגית הוא משהו שפוגע בליבי. פלסטין אינה מילה נרדפת לטרור וקמפיין זה הדגיש בשוגג אירוע שאינו מייצג אותנו. אני אישה פלסטינאית גאה ויש הרבה יותר בתרבות שלנו ממה ששויך אלינו בשבוע האחרון. תמיד אעמוד לצד עמי הפלסטיני", הדגישה הדוגמנית.

כזכור, קמפיין בהובלתה של הדוגמנית למותג הספורט הוסר לאחר תלונות חוזרות על חוסר רגישות. זאת, מאחר וחדיד נבחרה להצטלם עם קולקציית המדים של אולימפיאדת מינכן, בה נרצחו 11 ספורטאים מהמשלחת הישראלית.

בהמשך לזה, חדיד יצאה נגד המותג באמצעות עורכי הדין שלה על בסיס "חוסר אחריות ציבורית". הדוגמנית טענה כי לא עודכנה שהיא מצטלמת לקולקציה הקשורה לאולימפיאדת מינכן ושהקמפיין הוא אכזרי ומזיק.

כמו כן, חברת אדידס התנצלה גם בפני הקהילה היהודית: "אנחנו מודעים לכך שנוצרו קישורים לאירועים היסטוריים טרגיים – למרות שהדבר אינו מכוון כלל – ואנו מתנצלים על כל פגיעה או מצוקה שנגרמו", מסר דובר אדידס לאתר הבריטי Jewish News. "כתוצאה מכך, אנו בוחנים מחדש את המשך הקמפיין. אנו מאמינים שספורט הוא כוח מאחד ברחבי העולם ונמשיך במאמצינו לקדם גיוון ושוויון בכל דבר שאנו עושים".

בלה חדיד (צילום: רויטרס)
בלה חדיד (צילום: רויטרס)