זארה, אחת מרשתות האופנה הפופולריות בעולם, נאלצה להסיר שתי פרסומות מהאתר שלה, לאחר שרשות התקנים לפרסום בבריטניה (ASA) קבעה שהן מציגות דוגמניות רזות בצורה לא בריאה. מדובר בשתי תמונות שהופיעו בקרוסלת תמונות באפליקציה ובאתר של הרשת, והציגו בגדים על דוגמניות שהמראה שלהן עורר ביקורת ציבורית ורגולטורית.
בהודעת הרשות נכתב כי אחת הדוגמניות נראתה חיוורת במיוחד, עם הבעה חסרת חיים, תסרוקת מתוחה לאחור שהבליטה את פניה, וצילומים שבהם בלטו במיוחד עצמות הבריח. בפרסומת השנייה, צללים וקומפוזיציית הצילום הדגישו את רזון רגליה של הדוגמנית, ובמיוחד את מרפקיה וזרועותיה שנראו "חסרות פרופורציות".
הרשות קבעה שמדובר בפרסומות לא אחראיות שאסור להן להופיע שוב במתכונתן הנוכחית. עוד נכתב שזארה נדרשת להבטיח כי כל חומרי הפרסום העתידיים שלה ייערכו באחריות, תוך שימת לב להשפעה האפשרית של התמונות על הציבור הרחב, במיוחד צעירים ונשים מתבגרות.
בזארה מיהרו להסיר את המודעות מהאתר, וציינו בתגובה כי שתי הדוגמניות שהופיעו בפרסומות מחזיקות באישורים רפואיים המעידים על בריאות תקינה בעת הצילומים. לטענת החברה, הצילומים לא עברו עיבוד משמעותי פרט לשינויים קלים בתאורה ובצבעים, וכי לא התקבלו תלונות ישירות מהציבור בעניין.
עם זאת, בחברה הודו שבחרו להסיר את התמונות מהאתר "כחלק מהתחייבות לערכים של אחריות ורגישות חברתית". לדבריהם, הם פועלים על פי המלצות הדו"ח "Fashioning a Healthy Future" שפורסם בבריטניה בשנת 2007, הכולל המלצה מפורשת שהדוגמניות יידרשו להציג אישור רפואי מרופאים בעלי מומחיות בזיהוי הפרעות אכילה.
זו אינה הפעם הראשונה שבה רשות הפרסום הבריטית מתערבת בפרסומות מהעולם האופנה. רק בחודש יולי השנה נאסרה לשידור פרסומת של מרקס אנד ספנסר, שבה הופיעה דוגמנית שגם היא נראתה רזה מאוד. באותה פרסומת, הלבוש והנעליים שבחרו להלביש את הדוגמנית הדגישו במיוחד את רזון רגליה, והדבר הוגדר על ידי הרשות כ"פרסום חסר אחריות".
גם רשת האופנה הבינלאומית נקסט נדרשה להסיר פרסומת מוקדם יותר השנה, לאחר שהציגה דוגמנית רזה במיוחד עם מכנסי ג'ינס צמודים, כאשר זוויות הצילום חיזקו את הרושם של רזון קיצוני. גם במקרה זה קבעה הרשות שהפרסומת אינה עומדת באמות המידה של אחריות חברתית. נקסט הביעה התנגדות להחלטה וטענה שהדוגמנית אמנם רזה, אך בעלת "מבנה גוף בריא ומאוזן".
האירועים הללו עוררו שיח ציבורי ער, במיוחד ברשתות החברתיות. רבים מהגולשים תהו מדוע נאסרות לשידור פרסומות עם דוגמניות רזות מדי, אך לא נאכפת רגולציה דומה על פרסומות המציגות דוגמניות בעלות עודף משקל ניכר. ברשות הפרסום הבריטית הסבירו בעבר שהם בוחנים כל מקרה לגופו, אך מטרתם היא למנוע אידיאליזציה של דימויי גוף קיצוניים שעלולים להזיק לבריאות הציבור, במיוחד לצעירים שעדיין מעצבים את זהותם ודימויים העצמי.