ברונו מארס הטריף השבוע את המדינה כשעשה היסטוריה והצליח למלא פעמיים את פארק הירקון עם 120,000 אנשים שיגיעו לצפות בו בחודש אוקטובר הקרוב מבצע את מיטב הלהיטים הגדולים שלו. מדובר בהפתעה די גדולה מכיוון שמארס אמנם נחשב לאחד האמנים המובילים בעולם אבל בפרופיל הרבה יותר נמוך מכוכבים ענקיים שהגיעו לכאן לפניו כמו ג'סטין טימברלייק ומילאו את הפארק בהרבה פחות אנשים.

מעל 120,000 כרטיסים. ברונו מארס (צילום:  Kevin Winter/Getty images,Kevin Winter)
מעל 120,000 כרטיסים. ברונו מארס (צילום: Kevin Winter/Getty images,Kevin Winter)

TMI לא יכלו לשבת בחיבוק ידיים בזמן שכולם מאבדים את זה סביב הכוכב מפוצץ הכריזמה שנולד בהוואי והפך לאחד האמנים המשפיעים בעולם, והחליטו לצאת לחקור קצת את הסנסציה. אלא שמלבד להיטים והישגים מרשימים דוגמת הופעה משותפת עם ביונסה בסופרבול, גילינו גם צדדים קצת פחות נוצצים בחייו של הזמר.

הידעתם שבמהלך הקריירה של מארס שנפרשת על גבי יותר מעשור, נמצאות שתי שערוריות שכמעט וחיסלו לו את הקריירה? אנחנו ממש לא מגזימים.

אחזקת קוקאין וכמעט ארבע שנות מאסר
בשנת 2010, כשכבר היה כוכב גדול עם להיטים כמו "billionaire" ו-"just the way you are", נעצר מארס במפתיע לאחר שסיים הופעה במלון הארד רוק קזינו בלאס וגאס. על פי החשד, אבטחת המלון בו הופיע, דיווחה למשטרה כי הזמר מחזיק בסמים אסורים ובחיפוש שעשתה משטרת לאס וגאס, אכן נמצאו על גופו של ברונו 2.6 גרם של סם מסוג קוקאין.

הוא נעצר באותו הרגע ושוחרר בבוקר למחרת, אלא שאז החל משפט שנמשך כשנה, במהלכו ריחף באוויר עונש מאסר של עד 4 שנים לזמר שרק לפני רגע הגשים חלום של כל זמר צעיר והפך לפנים מוכרות ברחבי העולם. בסופו של דבר, פסק השופט 200 עבודות שירות לקהילה אותם ביצע ברונו במלואם וזוכה מכל אשמה. 

תמונת המעצר של ברונו מארס משנת 2010 (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
תמונת המעצר של ברונו מארס משנת 2010 (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אם חשבתם שמדובר בכתם נוראי על קריירה של זמרים בפרופיל כזה גבוה, אז לא במקרה של ברונו מארס. לאחר שנתיים של שתיקה בנושא, הוא התראיין לכתבת שער במגזין GQ ודיבר לראשונה על המקרה כשאמר למראיין: "הייתי צעיר בן אדם. הייתי בפא**נג וגאס. לא חשבתי יותר מדי". כשנשאל על אותו לילה בו נעצר ענה: "אני לא באמת זוכר כלום מאותו לילה. הייתי כל כך שיכור, הכל משם נורא מטושטש לי".

ניכוס תרבותי והאשמה על גניבות מפרינס ומייקל ג'קסון
מאז אותו לילה, לא נתפס הזמר בשערוריות פליליות כאלו, אבל בשנת 2018 עלה שוב לכותרות והפעם עם סערה שהרעידה את אמריקה כשהמוני אנשים האשימו אותו בניכוס תרבותי כיוון שלטענתם הוא מייצר מיליוני דולרים ממוזיקה אפרו אמריקאית כשהוא בעצמו, בכלל לא אחד כזה.

אז קודם כל, הידעתם שמארס הוא יהודי ופוארטו ריקני מצד אביו ופיליפיני מצד אימו? גם אם אתם לא, מאות אלפי אנשים אחרים כן ידעו את הפרט הזה, ובתקופה בה אנשים מבוטלים על הרבה פחות מזה, הם פתחו בקמפיין מחאה נגדו. בין הטענות שעלו היתה אחת שטוענת כי מארס מעתיק את סגנונו כמעט באופן מוחלט מאמנים שחורים כמו פרינס, רק שהוא קיבל על העתקות הללו את פרס אלבום השנה בטקס פרסי הגראמי, ואילו פרינס מעולם לא קיבל אחד כזה.

גראמי על אלבום השנה (צילום: Michael Loccisano/Getty Images)
גראמי על אלבום השנה (צילום: Michael Loccisano/Getty Images)

העליהום היה כל כך גדול עד שהמכירות של הכוכב החלו להיפגע והוא נאלץ להגן על עצמו בתקשורת. "אי אפשר כמעט למצוא ריאיון בו לא דיברתי על האמנים שהגיעו לפניי- ג'יימס בראון, פרינס, מייקל ג'קסון.. המוזיקה שלי באה מאהבה ואם אתם לא יכולים לראות את זה, אין לי מה להוסיף", אמר באחד הראיונות לתקשורת האמריקאית.

בסופו של דבר, גם הסערה הזו נשכחה וברונו מארס מיצב את עצמו כאחד מאמני המיינסטרים הגדולים ביותר בעשור וחצי האחרונים, ועם רשימת להיטים שפשוט לא נגמרת (היא לא נגמרת, כנסו לספוטיפיי ותנו לפלייליסט של ברונו מארס לרוץ ברקע כדי להבין כמה להיטים יש לבן אדם הזה), אנחנו פשוט לא יכולים לחכות לראות מה הוא הולך לעשות על הבמה שלנו בתל אביב.

ברונו מארס (צילום: Christopher Polk.GettyImages)
ברונו מארס (צילום: Christopher Polk.GettyImages)