רבות נכתב בחודש וחצי האחרונים על היחס של הוליווד למצב הביטחוני בארץ. בעוד רבים מצקצקים על כך שלא מדובר בנושא רלוונטי במיוחד, שכן הכוכבים בהוליווד הם כרגע בתחת שרשרת הנושאים הבוערים במדינה, לא ניתן להתכחש לאפקט שיכולה ליצור תמיכתה של עיר הסרטים הגדולה והמשפיעה בעולם. בעוד בתחילת המלחמה, היה נראה שעולם הבידור העולמי ניצב לצד ישראל, מהר מאוד התהפכו היוצרות והכוכבים הגדולים בעולם החלו לגנות את הצד הישראלי מבלי לבדוק באמת עובדות בשטח. 

שדרת הכוכבים בהוליווד (צילום: אינג'אימג')
שדרת הכוכבים בהוליווד (צילום: אינג'אימג')

אנג'לינה ג'ולי היתה הדוגמא הבולטת והמרכזית ביותר כשבתור אחת הכוכבות הגדולות בעולם, שחררה השחקנית פוסט עם אמירה מובהקת בה ישראל מבצעת לטענתה פשעי מלחמה, כשבין המילים שלה, רטנה על כך שישראל לא מכניסה לרצועת עזה דלק ומים וכי היא לא מבינה את הסיבה לכך. ובכן, TMI יכולים לתת לה שיעור מזורז בקונפליקט שיסביר לה בדיוק מדוע אסור להכניס דלק לרצועה, אבל מכיוון שזה ככל הנראה לא יקרה בקרוב, הסבנו את תשומת ליבנו לפוסט נוסף שרץ ברשת ומנכיח עוד יותר את הצביעות ההוליוודית ביחסה לישראל.

אנג'לינה ג'ולי (צילום: Tulip Entertainment)
אנג'לינה ג'ולי (צילום: Tulip Entertainment)

בתחילת המלחמה, הוקם הקמפיין לשחרור החטופים תחת הסלוגן "bringthemhomenow". הקמפיין אמנם יצר הדים רבים בארץ ובצדק, אולם בהוליווד כצפוי, השתיקה לגבי החטופים היתה רועמת במיוחד. בימים האחרונים, צפה ברשת ידיעה על קמפיין משנת 2014 , דומה מאוד לזה שמופץ כאן, אלא שאז, הוליווד חיבקה אותו חזק בכל דרך אפשרית.

ב-14 באפריל 2014, הארגון האיסלאמי הקיצוני בוקו חראם, חדר לבית ספר בצפון מזרח ניגריה וחטף מאות בנות במטרה למכור אותן לסחר במין. כשהאירוע התפוצץ ברחבי העולם, הוקם קמפיין עם הסלוגן "bring back our girls", אותו אימצה כל קהילת הוליווד. שחקנים הגיעו לפרימיירות עם שלטים עליו מתנוסס הסלוגן, עצומות עליהם חתומים איי ליסטים רבים נפתחו, אפילו האישה הראשונה של אמריקה לשעבר, מישל אובמה, העלתה תמונה עם הסלוגן לרשתות החברתיות שלה. הכל במטרה להראות סולידריות עם הנחטפות. 

בימים האחרונים, תומכים פרו ישראלים מפרסמים תמונות רבות של ידוענים דוגמת סלמה הייק, ג'וליה רוברטס, אלן דג'נרס שהעלתה את הנושא בתכנית האירוח המצליחה שלה, ג'רארד באטלר, סילבסטר סטאלון והרשימה לא נגמרת. בכל אותן תמונות, מחזיקים הידוענים את השלט עם הסלוגן להחזרת החטופות מניגריה. 

אין לזלזל בילדות התמימות שבסך הכל הגיעו לבית הספר שלהן ונחטפו על ידי ארגון קיצוני, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שההבדל היחיד בינן לבין הילדים שנחטפו לאחרונה על ידי ארגון קיצוני אחר, היא שהפעם מדובר בילדים מישראל, ובהוליווד זה לא מגניב לאהוד את ישראל. בעוד כוכבים רבים קוראים להפסקת אש בשני הצדדים ולסיסמאות ניטרליות כמו "די למוות של חפים מפשע", כמעט אף לא אחד טרח להזכיר את הילדים והאימהות שבשבי. לגבי הבנות שנחטפו מניגריה, חלקן הוחזרו הביתה בשלום וחלקן עד היום לא. הוליווד התרעמה על כך עוד זמן רב לאחר שקרתה הטרגדיה הנוראית. בישראל בינתיים, אף ילד עוד לא שב הביתה והוליווד עדיין לא רועמת, אבל השתיקה שלה, השתיקה שלה צועקת חזק מאוד באוזניים של כולנו.