לפני כשנה, בדצמבר 2022, סלין דיון חשפה לראשונה את מחלתה הנדירה בסרטון שפרסמה אל העולם. בסרטון היא מספרת: "כמו שאתם יודעים תמיד נהגתי כספר פתוח. בנושא הזה לא הייתי מוכנה לדבר, אבל עכשיו אני מוכנה". משם המשיכה והתוודתה: "התמודדתי עם בעיות בריאותיות מזה זמן רב, לאחרונה אובחנתי עם בעיה נוירולוגית נדירה מאוד שנקראת תסמונת סטיף-פרסון, שפוגעת בכאדם אחד מתוך מיליון אנשים". עם גילוי דבר המחלה, בוטל סיבוב ההופעות העולמי שתוכנן, שבמסגרתו הייתה גם אמורה להגיע ולהופיע בישראל. 

סלין דיון (צילום: Brian Purnell-s)
סלין דיון (צילום: Brian Purnell-s)

היום יצא עדכון במצבה של הכוכבת. אחותה הגדולה, קלודט, התראיינה ל-7 Jours ושם סיפרה על ההחמרה במצב. המחלה מתאפיינת בפגיעה ביכולות המוטוריות של החולה ונוקשות שרירים ועיוותים בגוף. אחותה מספרת כי ״סלין עובדת קשה, אבל אין לה שליטה יותר על השרירים שלה״. זאת הייתה חשיפה גדולה, ומיד לאחריה הגיעה עוד אחת: ״מה ששובר את ליבי באמת, זה שהיא תמיד הייתה ממושמעת, עבדה קשה, ועכשיו אין לה שום יכולת לשלוט בעצמה״. האחות מספרת על האמא שגרמה לסלין להיות מי שהיא: ״אמא שלנו תמיד אמרה: ׳אם אתם הולכים לעשות משהו - תעשו את זה טוב, תעשו את זה כמו שצריך״ ולאחר מכן מיד חושפת את המטרה של המשפחה: ״המטרה היא לחזור לבמה. אבל באיזה אופן? אני לא יודעת״.

החזרה לבמה נראית רחוקה מתמיד, קלודט מסבירה זאת: ״מיתרי קול הם שרירים, הלב הוא שריר, שני אלה יכולים ברגע אחד להיעצר. זה מה שקשה לי. מאחר וזה מקרה של אחד למיליון, אין הרבה מחקרים בנושא״. האחות נשארה קצת אופטימית ומספרת כי הזמרת מקבלת אינספור מכתבי אהבה ומסרים מעודדים מהמעריצים שמתפללים עבורה. גם אנחנו מתפללים ומקווים להחלמתה של סלין.

סלין דיון (צילום: יח''צ)
סלין דיון (צילום: יח''צ)