השחקנית, הרקדנית ואשת הטלוויזיה, פאולה עבדול, תבעה את המפיק הראשי של "אמריקן איידול" ו"אז אתה חושב שאתה יכול לרקוד" נייג'ל לית׳גו, בגין תקיפה מינית, כך אישרה פוקס ניוז דיגיטל בשבת. בתביעה שהוגשה ביום שישי לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס, הזמרת בת ה-61 טענה כי לית׳גו בן ה-74, תקף אותה מינית פעמיים במהלך תפקידה כשופטת בתחרויות הריאליטי.

התגובה של ליג׳תו לא איחרה להגיע. בהצהרה לפוקס ניוז דיגיטל הוא מגיב: "להגיד שאני מזועזע ועצוב מההאשמות שהועלו נגדי על ידי פאולה עבדול זה אנדרסטייטמנט פרוע. במשך יותר משני עשורים, פאולה ואני קיימנו אינטראקציות יקרות - ואפלטוניות לחלוטין - חברים ועמיתים". הוא ממשיך: "אולם, אתמול נודע לי על הטענות הללו בעיתונות ואני רוצה להבהיר: לא רק שהן שקריות, הן פוגעות בי מאוד ובכל מה שאני מייצג". ליגת׳ו אף מאשים את עבדול: "בעוד שההיסטוריה של פאולה ידועה בהתנהגות לא יציבה, אני לא יכול להעמיד פנים שאני מבין בדיוק למה היא הגישה תביעה שהיא לא נכונה. אבל אני יכול להבטיח שאלחם בהאשמה המחרידה הזו עם כל מה שיש לי".

טקס פרסי המוזיקה האמריקאית, פאולה עבדול (צילום: רויטרס)
טקס פרסי המוזיקה האמריקאית, פאולה עבדול (צילום: רויטרס)

בתביעה, טענה עבדול כי תקרית התקיפה המינית הראשונה לכאורה התרחשה במעלית במהלך אחת מ"העונות הראשונות" של "אמריקן איידול". במסמכי בית המשפט נכתב: "לית׳גו דחף את עבדול אל הקיר, ואז תפס את איברי המין והשדיים שלה, והחל לדחוף את לשונו לגרונה". עוד נכתב במסמכים: "עבדול ניסתה לדחוף ממנה את לית׳גו. כאשר נפתחו דלתות המעלית לדלת שלה, עבדול רצה החוצה מהמעלית אל חדר המלון שלה. עבדול התקשרה במהירות לאחד מנציגיה בבכי כדי להודיע ​​להם על התקיפה".

הרקדנית והזמרת הייתה חברה בפאנל השופטים המקורי של "אמריקן איידול" לצד סיימון קאוול ורנדי ג'קסון במהלך שמונה העונות הראשונות של התוכנית מ-2002 עד 2009. לית׳גו שימש כמפיק של "אמריקן איידול" מ-2002 עד 2008. לאחר מכן חזר כמפיק בפועל לעונה העשירית של התוכנית ב-2010 אך עזב בסוף העונה ה-12 ב-2013. ליגת׳ו חזר שוב ל-"אמריקן איידול" ב-2016.

פאולה עבדול, נייג'ל לית'גו (צילום: Jason Kempin/Getty images)
פאולה עבדול, נייג'ל לית'גו (צילום: Jason Kempin/Getty images)

לית׳גו יצר את התכנית "So You Think You Can Dance" עם יוצר "אמריקן איידול" סיימון פולר ושימש כשופט ב-16 העונות הראשונות של סדרת תחרויות הריקוד, משנת 2005 עד 2019. מוקדם יותר החודש, דיווח Entertainment Weekly כי לית׳גו יחזור כשופט בעונה ה-18 הקרובה של "SYTYCD". עבדול שימשה כשופטת אורחת במהלך העונה העשירית של תחרות הריקודים ב-2013 והפכה לשופטת קבועה בעונות 12 ו-13 בין השנים 2015 ו-2016.

בתביעה, האשימה עבדול את לית׳גו בתקיפה מינית בפעם השנייה בזמן שהייתה שופטת ב-"SYTYCD" בשנת 2015. הזמרת טענה כי התקרית התרחשה בביתו לאחר שהצטרפה אליו לארוחת ערב. הכוכבת הצהירה שהיא השתתפה בארוחת הערב כי היא האמינה שלית׳גו הושיט לה "הזמנה מקצועית". בתביעה נטען: "לקראת סוף הערב, לית׳גו כפה את עצמו על עבדול בזמן שהיא ישבה על הספה, וניסה לנשק אותה תוך שהוא מכריז שהשניים יהיו 'פאוור קאפל' מצוין. עבדול דחפה ממנה את לית׳גו, והסבירה שהיא לא מעוניינת בהצעות שלו ומיד עזבה".

פאולה עבדול, נייג'ל לית'גו, סיימון קאוול, רנדי ג׳קסון (צילום: Kevin Winter.GettyImages)
פאולה עבדול, נייג'ל לית'גו, סיימון קאוול, רנדי ג׳קסון (צילום: Kevin Winter.GettyImages)

עוד נטען בתביעה על ידי עורכי הדין: "במשך שנים, עבדול שמרה על שתיקה לגבי התקיפות וההטרדות המיניות שחוותה מלית׳גו בגלל החשש להתבטא נגד אחד המפיקים הידועים ביותר של הוליווד. דבר שיכול בקלות להרוס את הקריירה שלה כאשת טלוויזיה. מדובר בתעשייה שקיים בה דפוס של הגנה על גברים חזקים והשתקת ניצולי תקיפה והטרדה מינית". עבדול הוסיפה כי לית׳גו "ידע והיה מודע" לכך שמעשיו והתנהגותו כלפיה היו "בלתי הולמות ואף פליליות". במסמכי בית המשפט, זוכת פרס הגראמי טענה שקיבלה שיחת טלפון מתגרה מלית׳גו שנים לאחר התקריות.

פאולה עבדול, נייג'ל לית'גו (צילום: Paul A. Hebert / Stringer)
פאולה עבדול, נייג'ל לית'גו (צילום: Paul A. Hebert / Stringer)

"בשלב מסוים לית׳גו התקשר לעבדול והתגרה בה שהם צריכים לחגוג כי עברו 'שבע שנים וחלפה תקופת ההתיישנות'", נטען בתביעה. "לית׳גו ידע בבירור שהתקיפות שלו על עבדול לא היו רק שגויות, אלא שהוא מחזיק בכוח לשתוק אותה". חברות ההפקה שמאחורי "אמריקן איידול" ו-"SYTYCD" גם הן נתבעו כנאשמות בתביעה. התביעה הוגשה בשמה של עבדול על ידי חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מלוס אנג'לס במסגרת חוק התעללות מינית של קליפורניה. החוק, מאריך את תקופת ההתיישנות של תביעות אזרחיות בחלק ממקרי תקיפה מינית.