לכם סופרים כמה פעמים אתם יוצאים מהבית לאירועים פומביים? מזל שלא. כי המוניטין של הנסיכה קייט והנסיך וויליאם ירד בשנה האחרונה בעקבות היותם ״עצלנים״. הפרשן המלכותי גארת׳ ראסל שוחח עם GB News ועדכן אותם בסיכום שנת 2023 בראי בית המלוכה האנגלי. לכל אחד מבני המלוכה אשר מתגורר בארמון, יש חובה להגיע לאירועים פומביים, זה חלק מתפקידם כמי שחיים על כספי המיסים של בריטניה. אך לא כולם עומדים בסטנדרט המקובל

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום:  WPA Pool )
הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool )

הנסיך והנסיכה וויליאם וקייט יצאו לאירועים פומביים אך ורק 172 פעמים, מספר שנחשב לנמוך לעומת כוכבים אחרים במשפחת המלוכה. הנסיכה אן הגיעה ל-457 אירועים השנה, ומיד אחרייה במקום השני הוא הנסיך צ׳ארלס עם 425 אירועים רשמיים בהם נכח. התדמית של הזוג המלכותי מתדרדרת בעיניי הציבור ויוצרת מצג של ״עצלנות״. עם זאת, הפרשן המלכותי מסביר כי הנורמה הזו של ה״עצלנות״ מגיעה היישר מהנסיכה דיאנה, וטען כי הוא ״הבן של הנסיכה דיאנה״, בכך שהוא נותן עדיפות לחיי המשפחה לפני חיי המלוכה. 

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool)
הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool)

כן, כשאתה חיי חיים של נסיך, צריך לשים את זה במרכז תשומת הלב. בעבר הייתה תפיסה שוויליאם הוא הבן של צ׳ארלס, ממלכתי ועוקב אחרי ההוראות באופן רציף. ואילו הארי הוא הבן של דיאנה, אחד שלא אכפת לו מהעיתונות או מה שיגידו עליו. אולם, אנחנו עדים לכך כי גם וויליאם הוא הבן של דיאנה. כך אומר הפרשן: ״דיאנה הייתה קרובה מאוד לוויליאם. אתה יכול להבחין בזה כשהנסיך וויליאם מדבר בכל כך הרבה אהבה והערצה לאמו. זו ההשפעה של דיאנה על המלוכה, אז אני לא מתאר לעצמי שוויליאם וקייט נפגעו מהמילה ׳עצלנים׳ כמו שאולי בני מלוכה אחרים היו נפגעים מרמת הביקורת הזו בעיתונות".

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום:  WPA Pool )
הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool )

העדפת חיי המשפחה על חיי המלוכה היא סכנה עבור המוניטין שלהם, כך טוען הפרשן. ״זה מאפשר למבקרים לצייר אותם כעצלנים. למוניטין הזה יכול לקחת לא מעט זמן כדי להיעלם ולהשתנות. בגלל הקשיים שהיו בבית המלוכה בשנים האחרונים, וויליאם וקייט היו צפויים להיות האטרקציה החיובית לפרסום חיובי״. עוד הוא ממשיך: ״אם הם לא יראו בעוד אירועים לעיתים יותר קרובות, יש סיכוי שהמבקרים שלהם עלולים לקבוע את הטון שהם אכן עצלנים״. אנחנו מקווים שלא. כזכור, הזוג מגדל את שלושת ילדיהם. הנסיך ג׳ורג׳ בן ה-10, הנסיכה שארלוט בת ה-8 והנסיך לואי בן ה-5. 

משפחת המלוכה הבריטית במלאת 70 שנים לכהונת אליזבת השנייה (צילום: רויטרס)
משפחת המלוכה הבריטית במלאת 70 שנים לכהונת אליזבת השנייה (צילום: רויטרס)