השבוע ארמון בקינגהאם הודיע על כך שהמלך צ׳ארלס חלה בסרטן, בעודו עבר סדרת בדיקות רפואיות והליך רפואי שנקבע מראש. לא צויין באיזה סוג של סרטן אובחן צ׳ארלס, אך כן עודכנו בידיעה כי המחלה אותרה ״בשלב מוקדם״. מה שכן, נשללה העובדה כי מדובר בסרטן הערמונית. בית המלוכה בהצהרתו אמר כי הם נשארים חיוביים לחלוטין, אך האירועים הציבוריים של המלך יידחו לעת עתה והוא ימעיט את הופעותיו בחוץ. למרות הפרטים המעטים, חשיפת הסרטן של המלך מסמנת עתיד חדש, בו לא מסתירים יותר ציבורית את המחלות של בני הממלכה. בארמון נאמר כי המלך רצה לחלוק את האבחנה, כדי ״למנוע ספקולציות, לקבל הבנה ציבורית ולחזק את חולי הסרטן ברחבי העולם״.

המלך צ'ארלס השלישי (צילום: REUTERS/Phil Noble/Pool)
המלך צ'ארלס השלישי (צילום: REUTERS/Phil Noble/Pool)

החדשות הקשות האלו מגיעות אחרי שהנסיכה קייט שוחררה בעצמה מהליך רפואי ממושך בבטן במצב לא סרטני, ממנו תשאר בהחלמה עד תחילת אפריל. גם הדוכסית תמעיט את הופעותייה בציבור ולא תגיע לאירועים של הארמון. ההליך הרפואי של קייט, כמו ההליך הרפואי הראשוני של המלך צ׳ארלס, היה מתוכנן. אך אצל קייט, בניגוד למלך, לא נמצאו ממצאים חריגים או מסוכנים. מי שנשאר על ההגה הוא לא אחרת מהנסיך וויליאם, שצפוי לקחת אחריות על מספר תפקידים בשם אביו שנאלץ לעבור טיפולים שונים. וויליאם חידש השבוע את תפקידיו הממלכתיים, כך הודיע משרדו, לאחר שנאלץ להיעדר מהם בזמן שאשתו הייתה בניתוח והוא נאלץ לדאוג למשפחתו.

דאגו לצבע עורו של התינוק. המלך צ'אלרס וקייט מידלטון עם הנסיך ויליאם (צילום: WPA Pool)
דאגו לצבע עורו של התינוק. המלך צ'אלרס וקייט מידלטון עם הנסיך ויליאם (צילום: WPA Pool)

מי שעוד חוזר לממלכה, אחרי זמן רב, הוא לא אחר מהדוכס הארי. כידוע, הארי וארמון המלוכה לא סיימו את הקשר שלהם בטוב כשהוא ואשתו פרשו מתפקידיהם הציבוריים במשפחת המלוכה. לאחרונה הוא ומייגן מרקל אף נסעו לג׳מייקה להקרנת הבכורה של סרט של בוב מארלי ובכך גרמו ללא מעט עימותים פוליטיים בממלכה עצמה. מקורב לזוג שעבר לארה״ב סיפר כי הארי ייסע לבריטניה כדי לבקר את אביו בימים הקרובים, מייגן ככל הנראה לא תצטרף אליו.

הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום:  REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)